Професійно-ділові комунікації

ID: 7276
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

формування у майбутніх фахівців інтегративних знань, вмінь та навичок у сфері професійно-ділової та соціальної взаємодії,  які зумовлюють їх успішну трудову діяльність, що є відповіддю на соціальне замовлення на інтелектуально розвинених, конкурентоспроможних спеціалістів нової формації, які здатні до ефективної професійно-ділової та соціальної взаємодії. 

Завдання:
  • оволодіння нормами  та правилами офіційно-ділового етикету та протоколу, засвоєння технологій ефективного управління діловими контактами в типових комунікативних ситуаціях та прийомів психологічного впливу на співрозмовника, формування навичок  створення позитивного особистого та корпоративного іміджу, оволодіння навичками ефективного ведення ділової бесіди, комерційних переговорів, телефонної розмови тощо.

 

Основні результати навчання

Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків.

Координувати виконання особистого завдання із завданнями колег.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Ефективна професійно-ділова комунікація як необхідний компонент самореалізації сучасного медіа-фахівця 
    • (Л*, ПЗ № 1,СРЗ, К)
  • 2 тиждень. 
    • Морально-етичні аспекти професійно-ділової комунікації 
    • ( ПЗ№2, СРЗ, К)
  • 3 тиждень. 
    • Міжнародний діловий етикет і протокол 
    • (Л, ПЗ № 3, К, СРЗ)
  • 4 тиждень.  
    • Національна специфіка професійно-ділового спілкування 
    • ( ПЗ № 4,  СРЗ, К)
  • 5 тиждень.
    • Позитивний імідж журналіста як необхідна умова ефективної професійно-ділової комунікації 
    • (Л, ПЗ № 5, СРЗ, К)
  • 6 тиждень. 
    • Невербальні засоби професійно-ділової комунікації 
    • (ПЗ № 6,  СРЗ, К)
  • 7 тиждень. 
    • Типові комунікативні ситуації (ТКС) професійно-ділової взаємодії: встановлення та підтримування ділових контактів 
    • (Л, ПЗ № 7,СРЗ, К)
  • 8 тиждень. 
    • ТКС професійно-ділової взаємодії : ділова бесіда 
    • (ПЗ № 8,  МКР1, СРЗ, К)
  • 9 тиждень.  
    • ТКС професійно-ділової взаємодії журналіста: інтерв’ю
    • (Л, ПЗ № 9, СРЗ, К)
  • 10 тиждень. 
    • ТКС професійно-ділової взаємодії: презентація 
    • ( ПЗ № 10,  СРЗ, К)
  • 11 тиждень.  
    • ТКС професійно-ділової взаємодії: технічно опосередковані ситуації 
    • (Л, ПЗ № 11,СРЗ, К)
  • 12 тиждень. 
    • ТКС професійно-ділової взаємодії :ділова нарада 
    • (ПЗ № 12. СРЗ, К)
  • 13 тиждень. 
    • ТКС професійно-ділової взаємодії: співбесіда 
    • (Л, ПЗ № 13, СРЗ, К)
  • 14 тиждень. 
    • ТКС професійно-ділової взаємодії: письмовомовленнєві ситуації 
    • (ПЗ №14,  СРЗ, К)
  • 15 тиждень.  
    • Технології  ефективної комунікативної стратегії: вміння слухати та керувати бесідою шляхом постановки питань 
    • (Л, ПЗ № 15,  К, СРЗ, МКР 2)

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання самостійних контрольних завдань.

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 год.
  • підготовка та практичних занять  – 30 годин;
  • виконання самостійних завдань – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 1 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів); у модульному контролі 2 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів) Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік,  який становить  суму 2 модульних контролів. Максимальна оцінка  становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку  допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.