Основи академічної грамотності

ID: 7287
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains abstract work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття (денна форма). 4 аудиторні години – лекційні заняття; 2 аудиторні години – практичні заняття (заочна форма).

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування академічної грамотності та практичних навичок усного і писемного мовлення, необхідного для успішного навчання та майбутніх дослідницьких і технологічних професійних практик.

Завдання дисципліни:
  • ознайомити студентів з передумовами академічної грамотності;
  • продемонструвати важливість академічної доброчесності в освітньому процесі;
  • навчити усвідомлено оперувати  усним і письмовим науковим стилем;
  • набути досвід збирання і вивчення фактів, роботи з фаховими текстами;
  • ознайомити з вимогами оформлення бібліографії та навчити її описувати;
  • навчити складати план дослідження, формулювати мету, задачі, узагальнювати результати і формулювати висновки; указати особливості структурно-змістової організації різних типів наукових текстів;
  • зорієнтувати в правилах оформлення матеріалів дослідження і їх оприлюднення.

 

Основні результати навчання

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.

Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Вступ до вивчення академічної грамотності.
    • ПЗ 1. Вступ до вивчення академічної грамотності.
    • СРС. К
  • 2 тиждень
    • Л. 2. Академічна доброчесність у закладах вищої освіти
    • ПЗ 2. Академічна доброчесність у закладах вищої освіти
    • СРС. К. РР початок етапу 1
  • 3 тиждень
    • Л 3. Наука як сфера людської діяльності.
    • П 3. Наука як сфера людської діяльності.
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л 4. Система наук про журналістику з погляду академічної грамотності
    • ПЗ 4. Система наук про журналістику з погляду академічної грамотності
    • СРС. К. РР початок етапу 2
  • 5 тиждень
    • Л 5. Усний й писемний академічний дискурс студента.
    • ПЗ 5. Усний й писемний академічний дискурс студента.
    • СРС. К
  • 6 тиждень
    • Л 6. Освітній процес і роль в ньому рефератів, курсових та кваліфікаційних робіт.
    • ПЗ 6. Освітній процес і роль в ньому рефератів, курсових та кваліфікаційних робіт.
    • СРС.  К
  • 7 тиждень
    • Л 7. Інтелектуальна власність та проблема її порушення
    • ПЗ 7. Інтелектуальна власність та проблема її порушення
    • МКР 1. СРС. К
  • 8 тиждень
    • Л 8. Підготовка й написання наукового тексту
    • ПЗ 8. Підготовка й написання наукового тексту
    • СРС. К. РР початок етапу 3
  • 9 тиждень
    • Л 9. Бібліографія в науковому дослідженні.
    • ПЗ 8. Бібліографія в науковому дослідженні
    • СРС. К
  • 10 тиждень
    • Л 10. Особливості композиції науково-дослідницької роботи.
    • ПЗ 10. Особливості композиції науково-дослідницької роботи.
    • СРС. К
  • 11 тиждень
    • Л 11. Структурно-змістова організація основної частини.
    • ПЗ 11. Структурно-змістова організація основної частини.
    • СРС. К
  • 12 тиждень
    • Л 12. Висновки науково-дослідницької роботи та їх типи.
    • ПЗ 12. Висновки науково-дослідницької роботи та їх типи.
    • СРС. К. РР етап 4
  • 13 тиждень
    • Л 13. Види наукових публікацій
    • ПЗ 13. Види наукових публікацій
    • СРС. К
  • 14 тиждень
    • Л 14. Підготовка і проведення презентації
    • ПР 14. Підготовка і проведення презентації
    • СРС. К
  • 15 тиждень
    • Л 15. Завершальний етап роботи над науковою роботою
    • ПЗ 15. Завершальний етап роботи над науковою роботою
    • МКР 2. СРС. К

 

Індивідуальна робота

Виконується РР.

Мета РР – набуття необхідних практичних навичок усного і писемного академічного мовлення з актуальних проблем сучасних медіакомунікацій, підтвердження рівня опанування слухачами основних положень з обраної тематики, демонстрація на практиці знання відповідної літератури, умінь добирати потрібну інформацію, класифікувати, аналізувати матеріал, робити узагальнення та висновки.

Тематика РР – актуальні проблеми сучасних медіакомунікацій, що включають як об’єкт дослідження один або кілька складників комунікативного процесу:

  • медіакомунікатора
  • медіаконтент
  • медіаканали
  • засоби і використані технології
  • масові аудиторії
  • ефекти масових комунікацій

Етапи виконання РР

  • 2−3 тиждень Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 4–7 тижні Написання першого теоретичного розділу РР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 8–12 тижні Написання другого (аналітичного, практичного) розділу РР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 13−15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин; 
  • підготовка до практичних занять – разом 52 годин; 
  • виконання реферативної роботи – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • Виконання РР – 1 етап – 1 бал
  • Виконання РР – 2 етап – 2 бали 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9-11 тижнів)

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • Виконання РР  –  3 етап – 1 бал
  • Виконання РР – 4 етап – 1 бал
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 20 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.