Актуальні проблеми журналістикознавства

ID: 7298
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
1.50.
Final form of control: 
Protection course project.
Number of classroom classes: 
45 год..

Анотація курсового проєкту

Мета курсового проєкту:

набуття загальних та спеціальних компетентностей здобувачів, поглиблення теоретичних знань з теми «Актуальні проблеми журналістикознавства»; практичне використання здобувачами теоретичних знань з дисциплін, в аспекті проблематики актуальних проблем журналістикознавства; поглиблення, узагальнення і закріплення отриманих на заняттях знань здобувачів, інтегративне застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання; засвоєння й оцінка наявної наукової інформації з конкретної тематики. 

Завдання курсового проєкту:
  • опанування навичками інформаційного проєктування, використання спеціального програмного забезпечення;
  • розвиток вмінь самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, електронно-обчислювальною технікою, використовуючи сучасні інформаційні засоби та технології;  
  • сформувати навички самостійної роботи, заснованої на аналітичному і описовому методах дослідження;
  • навчити аналізувати наукові праці українських вчених із історії та теорії преси;
  • сприяти вдосконаленню самостійних навичок роботи з науковими та навчальними джерелами;
  • стимулювати набуття уміння вести дискусію та збагачувати власний досвід участі в публічних обговореннях.

 

Основні результати навчання

  • Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
  • Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально- комунікаційних наук.
  • Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.
  • Створювати грамотний медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.
  • Розміщувати оперативно інформацію про свій медіапродукт на доступних інтернет-платформах.
  • Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.
  • Встановлювати комунікацію із суб’єктами інформаційних послуг, користувачами, партнерами, органами влади та управління на засадах професійної етики і доброчесності.
  • Критично оцінювати, редагувати авторські матеріали з метою ефективного впливу на масову аудиторію.
  • Наводити аргументи щодо донесення необхідної інформації, просування ідей, технологічних рішень у різних сферах соціальних комунікацій.
  • Забезпечувати громадськість якісною щодо змісту, форми та впливу масмедійною продукцією.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КП – курсовий проєкт;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика курсового проєктування

  • Історичне журналістикознавство (актуальна історія журналістики)
  • Теоретичне журналістикознавство (теорія журналістики) 
  • Експериментальне (емпіричне) журналістикознавство (емпіричні дослідження) 
  • Журналістикознавча метрологія та кваліметрія. 
  • Діагностика і тестування в журналістикознавчих дослідженнях. 
  • Класифікації методів наукових досліджень у журналістикознавстві. 
  • Гіпотеза й об’єкт дослідження в журналістикознавстві. 
  • Джерелознавча база історії науки про журналістику: історія науки в персоналіях; наукові джерела; літературні та архівні джерела; мемуарна література.
  • Історія зарубіжного, світового журналістикознавства 
  • Створення концепції поступу наукової думки в галузі журналістикознавства з аналізом наукових доробків найбільш визначних учених 
  • Журналістикознавство як форма пізнання й сфера творчої діяльності 
  • Сучасні теорії журналістики. 
  • Проблеми термінотворення українського журналістикознавства. 
  • Основні здобутки української наукової школи журналістикознавства та теорії масової комунікації. 
  • Завдання української наукової школи журналістикознавства на сучасному етапі 
  • Освітні моделі журналіста 
  • Навчальні плани й методичне забезпечення з журналістики 
  • Зв’язок науки про журналістику з журналістською практикою
  • Актуальні проблеми публіцистичної спадщини;
  • Соціально-комунікативна роль ЗМІ й дослідження впливу на аудиторію

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 45 годин. Розподіл самостійної роботи за етапами виконання курсового проекту:

  • Етап 1 – 10 годин;
  • Етап 2 – 10 годин;
  • Етап 3 – 10 годин;
  • Етап 4 – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Виконання КП складається з 4 етапів.

Бездоганне та своєчасне виконання та захист КП оцінюється у 100 балів (30 балів в першому модульному контролі та 70 балів в другому модульному контролі), які складаються із змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з тематики КП, графічно-аналітичного матеріалу та публічного захисту роботи. 

Тему курсового проєкту здобувачи обираюсь самостійно із пропонованих. 

Кожний КП має бути індивідуальною самостійною роботою, в ньому простежуватимуться особливості мислення, творча манера автора. Водночас він повинен відповідати вимогам до його оформлення та принципам академічної доброчесності.

Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та  методичним забезпеченням КП. 

Семестровий модуль № 1

  • Етап 1 – затвердження теми та складання індивідуального плану. Термін надання – 1 тиждень.
  • Етап 2 – виконання першої теоретико-дослідницької частини – оцінюється максимум у 30 балів. Термін надання – 8 тиждень.

Семестровий модуль № 2

  • Етап 3 – виконання аналітичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи – максимум у 50 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • Етап 4 – захист КР – максимум 20 балів (10 балів представлення результатів роботи через доповідь, 10 балів – відповіді на додаткові запитання під час захисту). Термін надання – 14 тиждень.

Підсумковою формою контролю КП є захист.