Теорія соціальних комунікацій 1

ID: 7441
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2018.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
д. філол. н., доц. Василенко О.П.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: теоретична підготовка студентів у сфері соціальних комунікацій, що включає знання природи і структури, тенденцій розвитку, сучасного стану, а також формування здатності застосовувати засвоєне в практичній діяльності.

Завдання дисципліни: формування цілісного уявлення про систему соціальних комунікацій; ознайомлення з історією і тенденціями розвитку соціальних комунікацій; розкриття завдань та функцій соціальних комунікацій; засвоєння основних понять комунікацій; орієнтація в різних видах і рівнях соціальних комунікацій; розкриття видів і суті комунікаційних потреб; показ ролі вербальних і невербальних засобів у процесі комунікації; отримання пропедевтичних знань про масові комунікації як різновид соціальних комунікацій; розкриття специфіки міжкультурних комунікацій. 

Основні результати навчання

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми сучасного напрямку наукових досліджень у різних сферах соціо-культурної, рекламної, бізнес-діяльності.
Пояснювати комунікаційні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.

Кількість аудиторних занять

30 годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л 1. «Теорія соціальних комунікацій» як наука та навчальна дисципліна
Л. 2. Витоки комунікації 
СРЗ, К

2 тиждень
Л 3. Види комунікаційних процесів 
ПЗ 1. Витоки комунікації  
СРЗ. К

3 тиждень
Л 4. Процес комунікації 
П 2. Види комунікаційних процесів 
СРЗ, К

4 тиждень
Л 5. Канали комунікації
ПЗ 3. Процес комунікації 
СРЗ, К

5 тиждень
Л 6. Інформація як основа комунікації 
ПЗ 4. Канали комунікації
СРЗ, К

6 тиждень
Л 7. Бар’єри у сприйнятті інформації 
ПЗ 5. Інформація як основа комунікації 
СРЗ, К

7 тиждень
Л 8. Форми і види комунікації 
ПЗ 6. Бар’єри у сприйнятті інформації
МКР 1, СРЗ, К

8 тиждень
Л 9. Рівні комунікації 
ПЗ 7. Форми і види комунікації 
СРЗ, К

9 тиждень
Л 10.Співпраця і конфлікт у процесі комунікації 
ПЗ 8. Рівні комунікації
СРЗ, К

10 тиждень
Л 11. Рух змістів у соціальному часі і просторі
ПЗ 9. Співпраця і конфлікт у процесі комунікації 
СРЗ, К

11 тиждень
Л 12. Соціальна памʼять
ПЗ 10. Рух змістів у соціальному часі і просторі
СРЗ, К

12 тиждень
Л 13. Правда і брехня в комунікаційній діяльності
ПЗ 11. Соціальна памʼять
СРЗ, К

13 тиждень
Л 14. Проблема дотримання правдивості
ПЗ 12. Правда і брехня в комунікаційній діяльності
СРЗ, К

14 тиждень
Л 15. Чутки як різновид соціальної комунікації
ПР 13. Проблема дотримання правдивості
СРЗ, К

15 тиждень
ПЗ 14. Чутки як різновид соціальної комунікації
ПЗ 15. МКР 2. СРЗ. К

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 години. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних завдань – разом 30 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 2. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 3. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 4. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 5. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
ПЗ 6. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
ПЗ 7. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів
МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів)

Семестровий модуль 2
ПЗ 8. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 9. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 10. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
ПЗ 11. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
ПЗ 12. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
ПЗ 13. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
ПЗ 14. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
ПЗ 15. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
МКР2 – 20 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів) та практичної частини (1 завдання 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 
Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.