Видавничий менеджмент

ID: 7491
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains abstract work
Final form of control: 
Test.

Анотація навчальної дисципліни

Мета – надання теоретичних знань та практичних навичок менеджменту та організації діяльності державних та приватних видавництв, планування свєї роботи та дій колег, спрямованих на генерування видавничого інформаційного продукту та його промоцію.

Завдання навчальної дисципліни: сприяти виробленню навичок використання інформаційних і комунікаційних технологій; сформувати здатність створювати медіапродукт; сформувати здатність ефективно просувати створений медійний продукт.

Основні результати навчання

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.
Створювати грамотний медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.
Розміщувати оперативно інформацію про свій медіапродукт на доступних інтернет-платформах.
Встановлювати ефективну ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
Забезпечувати громадськість актуальною, якісною щодо змісту, форми та впливу мас-медійною продукцією.

Кількість аудиторних занять 

12 лекційних, 12 практичних

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань; РР – реферативна робота; К – консультації викладача. 

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень. 
Л 1. Система управління видавничою діяльністю. 
ПЗ1. Сучасний стан видавничої галузі України.
СРЗ, К, РР – вибір та затвердження теми, попередній відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.

2 тиждень. 
Л 2. Стандартизація видавничої діяльності 
ПЗ2. Чинні стандарти видавничої галузі.
СРЗ, К.

3 тиждень. 
Л 3. Планування видавничої діяльності
ПЗ3. Види планування. Кількісні одиниці виміру видавничої продукції.
СРЗ, К. 

4 тиждень. 
Л 4. Основи видавничої звітності.
ПЗ4. Тематичне планування. Оперативне планування. Видавничий портфель. План потреби у папері і палітурних матеріалах.  . 
СРЗ, К.

5 тиждень. 
Л  5. Основні показники видавничої діяльності. 
ПЗ5. Планування фінансово-економічних показників. Бізнес-планування.
СРЗ, К. 

6 тиждень. 
Л 6. Ціноутворення та оподаткування видавничої продукції.
ПЗ6. Собівартість видавничої продукції. Ціноутворення. Оптимізація витрат. 
СРЗ, К.

7 тиждень. 
Л 7. Видавниче підприємство.
ПЗ7. Структура видавництва.
СРЗ, К.

8 тиждень. 
Л 8. Системи автоматизації видавничої діяльності. 
ПЗ  8. Інноваційна організація видавничої діяльності.
СРЗ, К.

9 тиждень. 
Л 9. Системи автоматизованого конструювання видань. 
ПЗ9. Програмна реалізація конструювання видань.
СРЗ, К.

10 тиждень. 
Л  10. Зміст, основні етапи та управління редакційно-видавничим процесом.
ПЗ10. Етапи редакційно-видавничої роботи.
СРЗ, К.

11 тиждень. 
Л  11. Представництва видавництв в інтернет-мережі.
ПЗ  11. Web-сайт видавництва. 
СРЗ, К, РР – отримання відзиву від наукового керівника, редагування, захист.

12 тиждень. 
Л  12. Представництва видавництв в інтернет-мережі (продовження).
ПЗ  12. Сторінки видавництва в професійних співтовариствах та в соціальних мережах. 
СРЗ, К. МКР 1.

Індивідуальна робота РР

Мета РР: практичне використання студентами теоретичних знань з дисципліни «Видавничий менеджмент».
Завдання РР:
РР виконується у 1 семестровому модулі. Завдання на РР видається на 2 тижні. 
Основні етапи:
1 тиждень 
Вибір та затвердження теми, попередній відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.
11 тиждень
Отримання відзиву від наукового керівника, редагування, захист.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 42 години. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 9 годин;
2) підготовка до практичних занять – 10 годин;
3) виконання РР – 8 годин;
4) підготовка до заліку – 15 годин.
 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують модульну контрольну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна складається з 1 семестрового модулю. Модуль оцінюється у 100 балів. 
Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 50 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях – 45 та виконання реферативної роботи – 5. Максимальна оцінка за модульну контрольну роботу складає – 50 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Семестровий модуль  1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 10. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали. 
ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали
МКР1 – 50 балів

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій та практичних занять користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.