Медіакультура 1

ID: 7519
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 аудиторні години – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

вивчення дисципліни засвоєння здобувачами основних положень медіакультури, вміння використовувати їх у процесі аналізу медіакультурних явищ, формування розуміння закономірностей розвитку культурних явищ у медіа. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про роль медіакультуру та її функції, розуміти основні поняття та взаємозалежності, згати співвідношення елементів наративної структури в художньому тексті, мати уявлення про комунікацію як необхідну складову розвитку інформаційного суспільства.
  • Виробити уміння аналізувати складні літературні наративи, володіти принципами й методами наративно-дискурсивного вивчення медіакультури, пояснювати закономірності еволюції та трансформації культури медіа.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. 
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультація викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Мета і завдання курсу. Практичне значення вивчення курсу для професійної підготовки журналістів.
    • ПЗ1. Практичне значення вивчення курсу для професійної підготовки журналістів.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Огляд літератури до курсу. Медіа і культура.
    • ПЗ2. Огляд літератури до курсу. Медіа і культура.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Медіа і культура. Основні поняття та взаємозалежності. 
    • ПЗ3. Медіа і культура. Основні поняття та взаємозалежності..
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Медіакультура та її функції.
    • ПЗ4. Медіакультура та її функції. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Медіакультура в системі соціальних комунікацій.
    • ПЗ5. Медіакультура в системі соціальних комунікацій. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Соціальні комунікації в інформаційному суспільстві..
    • ПЗ6. Тенденції розвитку інформаційного суспільства.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Інформаційна політика суспільства як координатор розвитку медіакультури.
    • ПЗ7. Інформаційна політика суспільства як координатор розвитку медіакультури.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Комунікація як необхідна складова розвитку інформаційного суспільства.
    • ПЗ8. Комунікація як необхідна складова розвитку інформаційного суспільства.
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Сучасний стан інформаційної сфери в Україні..
    • ПЗ9. Державна інформаційна політика України та шляхи її вдосконалення.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Центральні органи державної влади України в галузі інформації. 
    • ПЗ10. Концепції державної інформаційної політики. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Медіаграмотність як запорука формування якісної медіаосвіти..
    • ПЗ11. Медіаграмотність як запорука формування якісної медіаосвіти. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Медіаосвіта та медіаграмотність як освітні категорії.
    • ПЗ12. Медіаосвіта та медіаграмотність як освітні категорії.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Історія розвитку медіаосвіти.
    • ПЗ13. Історія розвитку медіаосвіти.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Суспільне значення медіаосвіти.
    • ПЗ14. Суспільне значення медіаосвіти. Поняття медіаграмотності.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Суспільне значення медіаосвіти. Медіаосвіта в західних країнах. Медіаосвіта в Україні.
    • ПЗ15.Суспільне значення медіаосвіти. Медіаосвіта в західних країнах. Медіаосвіта в Україні.
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 56 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальної діяльності: 

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин; 
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 26 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують по дві модульні контрольні роботи в кожному навчальному семестрі. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на 2 семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1. 

  • ПЗ1-8. Оцінка за виконання – 25 балів (включає виконання практичних завдань (18 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2. 

  • ПЗ9-15. Оцінка за виконання – 25 балів (включає виконання практичних завдань (18 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • МКР2. Оцінка за виконання  – 25 балів (15 тиждень). 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку та складання/перескладання екзамену здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.