Основи графічного дизайну

ID: 7524
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

формування системи знань, умінь і навичок застосування теоретичних основ графічного дизайну та художньої композиції у сфері розробки поліграфічної та мультимедійної продукції; розвиток креативності, візуальної логіки та просторового мислення здобувачів.

Завдання навчальної дисципліни:
  • усвідомлення здобувачами системної сутності графічного дизайну;
  • отримання цілісного уявлення про графічну композицію, принципи та прийоми її створення;
  • набуття практичних навичок щодо аналізу та створення графічних композицій із заданими специфікаціями;
  • засвоєння на практиці основних правил дизайну книжкових видань, періодичних видань, електронних мультимедійних видань, веб-сайтів та графічної реклами;
  • розуміння здобувачами природи психологічного впливу продуктів графічного дизайну на глядача, а також використовувати ці знання в процесі художнього оформлення поліграфічних та електронних видань;
  • організація роботи відповідно до основних принципів технології проектування графічного дизайну поліграфічних та електронних видань.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу: навички структурування контенту сайту та набути практичного досвіду створення модульної сітки типових сторінок веб-сайту організації у відповідності до вимог юзабіліті та з урахуванням сучасних тенденцій у веб-дизайні.
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR: навички розробки мультимедійної бізнес-презентації організації; набути практичного досвіду застосування дизайнерських прийомів до оформлення навігації.
  • Ідентифікувати джерела інформації на основі  методології визначення і отримання соціоекономічних даних; збирати та аналізувати необхідну інформацію,  використовуючи різноманітні техніки збору фактів і методи дослідження: навички створення графічної композиції у певному заданому стилі.
  • Оперативно здобувати інформацію, використовуючи традиційні техніки збору фактів і методи дослідження: навички створення графічної композиції заданого вмісту з геометричних примітивів, що описує сутність діяльності деякої організації та призначена для ілюстрування рекламного продукту даної організації (плаката, буклета, брошури, календаря тощо.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЛЗ – лабораторні заняття – практична підготовка і виконання завдань безпосередньо на занятті;
  • КР– курсова робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ. Поняття дизайну. Види дизайнерської діяльності
    • ЛЗ1. Графічний дизайн. Графічні редактори. Формати графічних файлів
    • СРЗ, К, КР початок етапу 1.
  • 2 тиждень
    • Л2. Основи композиції: поняття та принципи 
    • ЛЗ№2. Реалізація композиційних принципів. Аналіз графічних  композицій, виправлення порушень, створення збалансованих графічних композицій
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Прийоми побудови та властивості графічної композиції
    • ЛЗ№3. Застосування прийомів побудови композиції
    • СРЗ, К, КР початок етапу 2.
  • 4 тиждень
    • Л4. Колір у композиції 
    • ЛЗ№4. Підбір кольорової гами композиції
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Шрифт у композиції 
    • ЛЗ№5. Використання шрифту в композиції
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Психологічні основи сприйняття композиції. Особливості сприйняття візуальної інформації 
    • ЛЗ№6. Композиція у заданому стилі
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Технологія проектування у графічному дизайні 
    • ЛЗ№7. Розробка елементів графічного фірмового стилю: оформлення технічного завдання
    • СРЗ, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Візуальна складова навколишнього середовища. Графічний фірмовий стиль 
    • ЛЗ№8. Проектування елементів візуальних комунікацій. Розробка логотипу, фірмового знаку та рекламного символу  організації
    • СРЗ, К, КР початок етапу 3, МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9.  Дизайн електронних мультимедійних видань 
    • ЛЗ№9. Розробка мультимедійної бізнес-презентації
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Веб-дизайн 
    • ЛЗ№10. Аналіз сайтів конкурентів та розробка елементів навігації
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Дизайн веб-сторінок
    • ЛЗ№11. Розробка модульної сітки для веб-сайту організації
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Дизайн книг 
    • ЛЗ№12. Розробка зовнішнього оформлення книги
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Дизайн періодичних видань 
    • ЛЗ№13. Оформлення журнального розвороту. Розробка дизайну студентської газети  
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Дизайн реклами. Сюжетно важливий композиційний центр реклами 
    • ЛЗ№14. Розробка рекламного дизайну. Ч.1
    • СРЗ, К, КР етап 4.
  • 15 тиждень
    • Л15. Дизайн широкоформатної реклами та представницької продукції 
    • ЛЗ№15. Розробка рекламного дизайну. Ч.2
    • СРЗ, К, МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Мета КР – систематизація, поглиблення й активне застосування знань стосовно дослідження наявного графічного фірмового стилю організації, закріплення знань, отриманих у лекційному курсі та під час виконання лабораторних робіт, а також набуття практичних навичок розробки елементів та носіїв графічного фірмового стилю організації.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів:

  • 1-2 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження.
  • 3-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, написання І розділу курсової роботи.
  • 8-13 тиждень – етап 3 – виконання ІІ розділу курсової роботи, оформлення чорнового варіанта роботи, підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 14-15 тиждень – етап 4 –  оформлення остаточного варіанта роботи, публічний захист.

Тематика курсових робіт пов'язана з пошуком і аналізом інформації стосовно історичного розвитку та сучасного стану графічного дизайну в Україні та світі, а також дослідженням наявного графічного фірмового стилю підприємства конкретної сфери і розробкою елементів та носіїв цього стилю.  

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до лабораторних занять, виконання курсової роботи, підготовки до екзамену. Самостійна робота сприяє вихованню мислення майбутнього професіонала, створює умови для зародження самостійної думки, пізнавальної активності, формує відповідальність, креативність, інформаційну культуру та здатність до самоосвіти. 

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин; 
  • підготовка до лабораторних занять – разом 45 годин; 
  • виконання КР – 30 годин; 
  • підготовка до екзамену – 30 годин. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1 модульному контролі 30 балів, а саме: у 1 модулі – виконання лабораторних робіт на ЛЗ (21 бал: 7 занять по 3 бали), поточне опитування – 9 балів (після 1-го змістовного модулю – 5 балів; після 2-го змістовного модулю – 4 бали). Максимальна сума накопичувальних балів у 2 модульному контролі 30 балів, а саме: виконання лабораторних робіт на ЛЗ (24 бали: 8 занять по 3 бали), поточне опитування – 6 балів (після кожного змістовного модулю 3, 4 і 5-го – по 2 бали). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 20 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 
Під час Л, ЛЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.