Технологія і виробництво ЕОТ 2

ID: 7637
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
22 години лекційних занять, 12 годин практичних занять, 10 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

формування комплексу знань і здобуття практичних навичок з основ технології електронно-обчислювальної техніки (ЕОТ), вивчення складної технологічної системи виробництва електронних пристроїв, яка забезпечує конкурентоспроможність виробів, високу якість продукції і ефективність виробництва, ознайомлення з принципа-ми організації управління технологічними процесами.  Головний об´єкт вивчення дисци-пліни – технологічні процеси виробництва ЕОТ при використанні прогресивних методів, спеціальних матеріалів і засобів технологічного оснащення.

Завдання дисципліни
  • представлення технології виробництва ЕОТ як науки про закономірності, що властиві взаємозв'язаним процесам конструювання і виробництва ЕОТ для забезпечення ії конку-рентоспроможності, високої якості та найменшої собівартості;
  • вивчення понять та означень, структури та характеристик, методів опису та аналізу технологічних систем (ТС) та технологічних процесів (ТП) виготовлення ЕОТ;
  • вивчення фізико-хімічних основ функціонування ТС складання, монтажу, контролю та регулювання ЕОТ;
  • формування знань з проблематики синтезу ТП виконання механічних та електричних з'єднань, виготовлення провідникових друкованих плат, автоматизованого складання і мон-тажу вузлів ЕОТ, загального складання, вологозахисту і герметизації, контролю, регулю-вання і технологічного тренування ЕОТ;
  • отримання уявлення про місце ТП виробництва ЕОТ у комплексі по розробці, кон-струюванню та виготовленню ЕОТ.

Курсова робота (КР) присвячена розвитку навичок з аналізу, оптимізації та вибору те-хнологічних операцій виробництва ЕОТ.

 

Основні результати навчання

  • В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати типові конструкції функціональних модулів ЕОТ другого рівня;
  • конструктивно-технологічні особливості сучасних вузлів на друкованих платах, електронних компонентів, друкованих плат, що складають функціональні модулі другого рівня; основні методи і матеріали, які використовують у виробництві електронних компонентів, друкованих плат і вузлів на друкованих платах;
  • технологічні переходи, операції і процеси складання і мо-нтажу вузлів на друкованих платах, їх оптимальну послідовність;
  • типові технологічні ма-ршрути складання і монтажу електронних компонентів у отвори друкованих плат і на поверхню;
  • методи контролю якості складання і монтажу вузлів;   
  • уміти обгрунтовувати вибір конструктивно-технологічного варіанту реалізації вузла від-повідно до ТЗ;
  • проводити модернізацію вузла на друкованій платі з використанням змі-шаного монтажу і монтажу на поверхню;
  • вибирати електронні компоненти у найсучас-нішо-му конструктивному виконанні;
  • розробляти схему збирального складу і схему тех-нологічну структурну;
  • синтезувати оптимальний технологічний маршрут виробництва вузла і розробляти маршрутну карту; моделювати ТП складання і монтажу, визначати параметри, що впливають на ТС складання і монтажу, на результативність роботи системи.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛР –лабораторні роботи;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Складність виробів електроніки і їх виготовлення.  
    • ПЗ1. DFM-аналіз. 
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Вибір оптимального варіанту ТП.
    • ЛР1. Дослідження ТП конвекційного паяння.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Технологія виготовлення рельєфних плат.
    • ПЗ2. Оцінка надійності непаяних пресових з'єднань.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Технологічні процеси монтажу непаяними методами.
    • ЛР2. Дослідження ТП лазерного паяння.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Технологія роз'ємних та нероз'ємних з'єднань.
    • ПЗ3. Дослідження технології виготовлення двосторонніх рельєфних плат.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Внутрішньо- і межблочний монтаж.
    • ЛР3. Монтаж друкованих плат за технологією РоР (корпус-на-корпус).
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Технологічне тренування і випробування.
    • ПЗ4. Дефекти електроізоляційної конструкції багатошарових друкованих плат.
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Герметизація блоків і виробів.
    • ЛР4. Дослідження технології виготовлення гнучких друкованих плат.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Технологічне оснащення та правила його проектування.
    • ПЗ5. Проектування потокової лінії і ділянки складання.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Проектування потокових ліній складання.
    • ЛР5. Внутрішньосистемний контроль друкованих вузлів і електронних блоків.
    • СРС. К. 
  • 11 тиждень 
    • Л11. Робототехнологічні комплекси.
    • ПЗ6. Проектування і розрахунок технологічного оснащення.
    • МКР.
    • СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Навчальний план передбачає курсову роботу. Тематика завдань на КР сприяє досягненню наступних цілей: розвитку навичок практичного втілення знань з аналізу, оптимізації та вибору технологічних операцій виробництва ЕОТ; прищеплюванню навичок самостійної роботи; удосконаленню вмінь по використанню високих технологій для вирішення інже-нерних задач організації виробництва ЕОТ.

Тематичний план виконання:

  • одержання завдання і його аналіз – 1-й тиждень;
  • обгрунтування вибору конструктивно-технологічного варіанту реалізації заданого вузла ЕОТ – 3-й тиждень;    
  • вибір електронних компонентів у сучасному конструктивному виконанні – 4-й тиждень;
  • проведення модернізації конструкції вузла ЕОТ на друкованій платі згідно з індивідуа-льним завданням з виеористанням змішаного монтажу, розрахунок щільності заповнення та габаритів вузла, розробка збирального складу і конструкції модернізованого вузла – 6-й тиждень;
  • синтез оптимального технологічного маршруту виробництва вузла; розробка схеми тех-нологічної структурної і маршрутної карти – 7-й тиждень;
  • проектування потокової лінії і ділянки складання – 8 тиждень;
  • моделювання технологічної системи складання і монтажу – 9-й тиждень;
  • аналіз ефективності виконаної розробки – 10 тиждень;
  • оформлення креслення ділянки складання, маршрутної карти і пояснювальної записки – 11 тиждень.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годину. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 15 годин;
  • виконання завдань при підготовці до практичніх занять – 6 годин; 
  • відповіді на контрольні запитання при підготовці до лабораторних занять –10 годин.
  • виконання КР – 30 годин.
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, лабораторних і практичних занять, виконують контрольну роботу і КР.

Бездоганне і своєчасне виконання і захист КР оцінюється в 100 балів.

Контрольна робота виконується в письмовій формі. Вона містить 10 тестових питань, які оцінюються по 6 балів кожне. Максимальна оцінка за бездоганне виконання контрольної роботи складає 60 балів.

Накопичувальна частина складається з балів, отриманих при оцінці поточного контролю знаний – 4 бали, балів за виконання і захист лабораторних робіт – 24 бали і балів за вико-нання завдань до ПЗ – 12 балів.

Лабораторні роботи оцінюються в залежності від якості підготовки та впевненості при захисті. Кожна робота оцінюється з 4 балів. За неповні і нечіткі відповіді, при непевному володінні студентом термінологією і знанням предмета оцінка знижується.

Поточний контроль знань здійснюється у формі усних опитувань (3 бали) і оцінки актив-ності студентів на заняттях (1 бал). Кожен студент протягом семестру відповідає на три питання на лекціях. За правильну відповідь він отримує 1 бал.
Поведінка студента на заняттях вважається активною, якщо він слухає викладача, робить записи, задає питання, не порушує навчальний графік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менше, ніж 60%. Екзаменаційні білети включа-ють всі тематичні модулі дисципліни.

Перездача організовується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхід-ністю, з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної робо-ти питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.