Коструювання ЕОТ 2

ID: 7741
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
24 годин лекційних занять, 24 годин практичних занять, 12 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

Підготовка фахівців в області конструювання життєздатних цифрових електронних апаратів і засобів шляхом навчання студентів сучасним  методам побудови конструкцій ЕОТ, що забезпечують  високий рівень їх технічних і експлуатаційних характеристик. 

Завдання дисципліни:
  • навчити студентів існуючим сучасним методам конструювання електронних засобів, що дозволяють проводити  системний аналіз і цілеспрямований синтез конструкцій цифрових електронних засобів і систем;
  • прищепити майбутньому фахівцеві системний підхід при вирішенні завдань, пов'язаних з конструюванням цифрових електронних засобів і систем
  • ознайомити з принципами проектування електронних модулів з використанням інформаційно-комп’ютерних технологій;
  • навчити самостійному прийняттю інженерних рішень на основі  комплексного аналізу вихідних даних 

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). 
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Знаходити рішення практичних задач електроніки шляхом застосування відповідних моделей та теорій електродинаміки, аналітичної механіки, електромагнетизму, фізики твердого тіла, статистичної фізики,.
  • Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки.
  • Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми;
  • аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Джерела електроживлення ЕОТ. 
    • ЛЗ 1 Вибір джерела живлення пристрою і його модифікація для забезпечення надійного функціювання ЕОТ
    • ПЗ 1. Вибір і обґрунтування 
    • типу корпуса, допоміжних елементів і розробка схеми збирального складу виробу кінцевого складання..
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Проектування мереж живлення цифрових пристроїв. 
    • Аналіз цільової функції виробу Формування технічних вимог до розробки виробу 
    • ПЗ 2. Визначення вимог до параметрів системи енергетичного забезпечення роботи пристрою. Вибір типу джерела живлення.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Електромеханічні функціональні вузли ЕОТ. 
    • ЛЗ 2. Конструювання панелі управління. Вибір конструкції засобів відображення інформації..
    • ПЗ 3. Розрахунок параметрів спеціального елементу системи живлення пристрою
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Оптичні функціональні вузли ЕОТ
    • ПЗ 4. Вибір засобу оптичного відображення інформації.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Оптоелектронні функціональні вузли ЕОТ.
    • ЛЗ 3. Розробка елемента конструкції. Конструювання деталі з несучою функцією.. 
    • ПЗ 5 Вибір і обґрунтування матеріалів і захисних покриттів елементів конструкції.
    • СРС. К.
    • С
  • 6 тиждень
    • Л 6. Дисплеї.
    • ПЗ 6. Розрахунок міцності елементу конструкції. 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Дестабілізуючі чинники, що впливають на роботу ЕОТ.
    • ЛЗ 4. Розробка конструкції деталі корпусу. Конструювання деталі із захисною функцією 
    • ПЗ 7. Розрахунок жорсткості елементу конструкції  
    •  СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Захист ЕОТ від впливу вологи і пилу.
    • ПЗ 8. Визначення необхідного рівня захисту пристрою від проникнення і вологи для умов експлуатації, транспортування і зберігання
    • СРС. К.
    • МКР 1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Захист від механічних навантажень.  
    • ЛЗ 5. Аналіз внутрішньої ЕМС електронного модулю. Визначення потенційних дестабілізуючих взаємодій..
    • ПЗ 9. Вибір способу забезпечення теплового режиму пристрою. Визначення температури нагрітої зони..
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Проблеми внутрішньої ЕМС цифрових систем. 
    • ПЗ 10. Забезпечення ЕМС 
    • Аналіз і вирішення задачі ЕМС згідно з індивідуальним завданням
    • СРС. К. 
  • 11 тиждень
    • Л 11. Енергетика цифрових перетворювань
    • ЛЗ 6. Аналіз  теплового режиму ЕОТ вибір способу охолодження і його конструктивне забезпечення
    • ПЗ 11. Забезпечення локального теплового режиму елемента.
    • Розрахунок елементів ланцюга теплопередачі
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Захист ЕОТ від теплових навантажень 
    • ПЗ 12. Розробка експлуатаційної документації
    • СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Курсова робота

Курсова робота має наступні цілі:

  • розвиток навичок  проектування цифрових електронних апаратів та засобів;  
  • надання навичок самостійної роботи;
  • вивчення НТД, що регламентує діяльність у галузі розробки ЕОТ;

Типове завдання на курсову роботу “ Проектування цифрового електронного приладу”.

  •  Вхідні дані для проектування: 
    • термін здачі закінченої роботи;
    • початкові дані, (включають: відомості щодо призначення виробу і вимоги до конструктивного виконання);
    • схема електрична принципова виробу з аналогічною цільовою функцією;
    • календарний план.

Курсова робота включає в себе наступні етапи проектування:

  • Системний аналіз задачі проектування і формування вимог до конструкції виробу, елементів його структури, технології виробництва, умов налаштування, експлуатації і ремонту. Складання ТЗ на розроблення виробу.
  • Вибір і обґрунтування програмного і апаратного забезпечення для використання САПР
  • Розробка схеми електричної принципової як файлів відповідної САПР з використанням бібліотечних баз, розробка КД на схему, як документів ЄСКД.  .
  • Компонування виробу. Необхідно побудувати структуру виробу у вигляді специфікацій, призначити способи встановлення елементів у складі електронних модулів, вибрати і обґрунтувати організацію зовнішніх електричних приєднань, спосіб розташування і  кріплення складових частин в конструкції виробу, на основі розрахунків призначити габаритні обмеження зони компонування. 
  • Розміщення елементів і трасування з'єднань з використанням вибраної САПР
  • Розрахунок критичного елемента структури виробу. 
  • Обґрунтований вибір технології виготовлення елементів конструкції, матеріалів і покриттів. 
  • Розробка комплекту  КД із застосуванням САПР у відповідності с ЄСКД. 

Графік виконання роботи 

№ етапу
Назва етапу
Строк виконання
1
Видача завдання
1 тиждень
2
Складання ТЗ
2 тиждень
3
Розробка схеми електричної принципової як файлів відповідної САПР з використанням бібліотечних баз, розробка КД на схему, як документів ЄСКД.  .
3 тиждень
4
Компонування виробу Розробка креслення загального виду
5 тиждень
5
Розробка конструкції друкованого вузла
8 тиждень
6
Розрахунок критичного елемента структури виробу.
9 тиждень
7
Обґрунтований вибір технології виготовлення елементів конструкції, матеріалів і покриттів. 
10 тиждень
8
Розробка комплекту  КД із застосуванням САПР у відповідності с ЄСКД
11 тиждень
9
Захист роботи
12 тиждень

Оцінювання виконання курсової роботи здійснюється згідно Наказу ректора ОНПУ про організацію навчального процесу в ОНПУ і може уточнюватися в робочому порядку на початку навчального семестру.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять  –  12 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 6 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин;
  • виконання КР – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна містить один семестровий модуль. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконують курсову роботу та одну модульну контрольну роботу.

Модульна контрольна робота виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 50 балів. Кількість контрольних запитань – 3, кожна правильна відповідь на запитання 1 і 2 оцінюється в 15 балів, відповідь на третє запитання – 20 балів.

Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів.

 Модульна контрольна робота – 50 балів (11тиждень). Перескладання можливе протягом 11,12 тижнів за розкладом консультацій.

  • Практичні  завдання ПЗ 1 – ПЗ 11. Оцінка за виконання – 33 бали (по 3 бали за кожне завдання). 
  • Лабораторні завдання ЛЗ 1 – ЛЗ 3  оцінка за виконання – 9 балів (по 3 бали за кожне завдання).  
  • Лабораторні завдання ЛЗ 4 – ЛЗ 5 оцінка за виконання – 8 балів (по 4 бали за кожне завдання). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни за перший модуль та всі види навчальних елементів навчальної дисципліни накопичувальної частини за другий модуль на не менш, ніж на 60 балів.

Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом ІІБРТ  розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».