Обчислювальна техніка і програмування 2

ID: 7760
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
44 години лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування комплексу знань з теоретичних основ апаратного і програмного забезпечення комп’ютерів та здобуття навичок програмування за допомогою сучасних алгоритмічних мов. 

Завдання дисципліни:
  • вивчення принципів організації обчислювального процесу та структури апаратного і програмного забезпечення комп’ютера;
  • вивчення теоретичних основ алгоритмізації та проектування програм, використання типових алгоритмічних конструкцій;
  • оволодіння прийомами програмування алгоритмічною мовою С++;
  • вивчення особливостей структурного, модульного та об’єктно-орієнтованого програмування;
  • здобуття навичок тестування, налагоджування та документування програм відповідно з вимогами сучасної технології програмування.

 

Основні результати навчання

  • Знати структуру і принцип роботи комп’ютера, склад апаратного та програмного забезпечення, організацію взаємодії із користувачем. 
  • Вміти використовувати існуюче програмне забезпечення для розрахунків, моделювання, представлення результатів в процесі розробки конструкторсько-технологічних рішень.
  • Знати і вміти виконати типові етапи вирішення інженерної задачі на комп’ютері з розробкою власного програмного забезпечення.
  • Знати основи алгоритмізації задач, вміти провести аналіз сучасних мов програмування, розробити алгоритм і програму мовою високого рівня.
  • Знати складові технології програмування. Вміти провести тестування розробленого програмного забезпечення, запустити програму на виконання, провести аналіз отриманих результатів і зробити відповідні висновки.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • Лз – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Застосування функцій. 
    • Л2. Рекурсія функцій і масиви. 
    • Лз1. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “лінійні алгоритми” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л3. Особливості завдання параметрів функції. 
    • Лз2. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “лінійні алгоритми” (ч.2). 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л4. Покажчики і посилання.
    • Л5. Вступ до об`єктно-орієнтованого програмування.
    • Лз3. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “розгалужені алгоритми” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л6. Етапи ООП.
    • Лз4. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “розгалужені алгоритми” (ч.2).
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л7. ООП в мові С++.  
    • Л8. Методи класу.
    • Лз5. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “циклічні алгоритми” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л9. Наслідування класів.
    • Лз6. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “циклічні алгоритми” (ч.2).
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л10. Поліморфізм.
    • Л11. Комплексний приклад використання класів.
    • Лз7. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “масиви даних” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л12. Ввід-вивід у мові С++. Загальні положення.
    • Лз8. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “масиви даних” (ч.2).
    • СРС. К.
    • МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л13. Принципи роботи з потоками і файлами.
    • Л14. Файловий ввід-вивід у мові С++.
    • Лз9. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “функції” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л15. Форматований ввід-вивід.
    • Лз10. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “функції” (ч.2).
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л16. Приклади роботи з файлами.
    • Л17. Приклади роботи з файлами (продовження).
    • Лз11. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “покажчики” (ч.1).
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л18. Неформатований ввід-вивід.
    • Лз12. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “покажчики” (ч.2).
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л19. Додаткові можливості мови С++. Шаблони.  
    • Л20. Простір імен.
    • Лз13. Засоби об’єктно-орієнтованного програмування  в мові С++  (ч.1).
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л21. Обробка виключень.  
    • Лз14. Засоби об’єктно-орієнтованного програмування  в мові С++  (ч.2).
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л22. Динамічна ідентифікація типів.
    • Лз15. Розробка програми мовою С++ згідно індивідуального завдання на тему “директиви препроцесора”.
    • СРС. К.
    • МКР2.

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РГР: отримання навичок складання алгоритму для вирішення прикладної задачі. 

  • 1–7 тижні Отримання завдання на розробку алгоритму розрахунку топології плівкових резисторів для електронних інтегральних схем. Розробка загальної блок-схеми обчислювального алгоритму, що реалізує заданий метод рішення конкретної прикладної задачі. Застосування функціональних модулів у схемі. 
  • 8–14 тижні Виконаня детального проектування алгоритму з використанням принципів модульного і структурного програмування, застосуванням типових прийомів алгоритмізації. Представлення остаточної блок-схеми алгоритму вирішення задачі згідно індивідуального завдання. Формулювання висновків по роботі.
  • 15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 76 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 16 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 15 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин;
  • виконання РГР – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують РГР та 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі з використанням тестових запитань.  Максимальна оцінка за її виконання становить 30 балів. Модульна контрольна робота у вигляді тестів складається з 25 тестових запитань, кожна правильна відповідь на запитання 1-20 оцінюється в 1 бал, кожна правильна відповідь на запитання 21-25 оцінюється в 2 бали.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • Лз1…7. Оцінка за виконання чотирьох лабораторних завдань – 10 балів (по 2 бали за перше і друге завдання, по 3 бали за третє і четверте завдання). 
  • РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 8 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Лз8…15. Оцінка за виконання чотирьох лабораторних завдань – 10 балів (по 2 бали за перше і друге завдання, по 3 бали за третє і четверте завдання). 
  • РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за семестр – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни за семестр є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзамену організується за встановленим деканатом ІІБРТ розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».