Анотація навчальної дисципліни
Мета дисципліни:
формування комплексу знань і здобуття навичок щодо розробки компонентів прикладного програмного забезпечення за допомогою алгоритмічних мов.
Завдання дисципліни:
- вивчення особливостей організації обчислювального процесу та структури апаратного і програмного забезпечення персонального комп’ютера;
- вивчення теоретичних основ алгоритмізації та проектування прикладних програм;
- оволодіння прийомами програмування алгоритмічною мовою Паскаль;
- здобуття навичок тестування, налагоджування та документування програм відповідно з вимогами сучасної технології програмування.
Основні результати навчання
- Знати склад апаратного та програмного забезпечення персонального комп’ютера, організацію взаємодії із користувачем.
- Вміти використовувати існуюче програмне забезпечення ПК для розрахунків, моделювання, представлення результатів в процесі розробки конструкторсько-технологічних рішень.
- Знати і вміти виконати типові етапи вирішення інженерної задачі на комп’ютері з розробкою власного програмного забезпечення.
- Знати основи алгоритмізації задач, вміти розробити алгоритм і програму мовою високого рівня.
- Знати основи технології програмування на ПК, вміти провести тестування розробленого програмного забезпечення, запустити програму на виконання, провести аналіз отриманих результатів і зробити відповідні висновки.
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
- Л – лекційні заняття;
- Лз – лабораторні заняття;
- СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
- РГР – розрахунково-графічна робота;
- МКР – модульна контрольна робота;
- К – консультації.
Тематика та види навчальних занять
- 1 тиждень
- Л1. Операційні системи ПК.
- Лз1. Застосування текстового процесору (ч.1).
- СРС. К.
- 2 тиждень
- Л2. Операційна система MS Windows.
- СРС. К.
- 3 тиждень
- Л3. Інтегрований пакет MS Office.
- Лз2. Застосування текстового процесору (ч.2).
- СРС. К.
- 4 тиждень
- Л4. СУБД MS Access.
- СРС. К.
- 5 тиждень
- Л5. Апаратне забезпечення ПК.
- Лз3. Застосування табличного процесору (ч.1).
- СРС. К.
- 6 тиждень
- Л6. Мікропроцесори.
- СРС. К.
- 7 тиждень
- Л7. Інтерфейси та зовнішні пристрої.
- Лз4. Застосування табличного процесору (ч.2).
- СРС. К.
- 8 тиждень
- Л8. Мова програмування Паскаль. Загальні положення.
- СРС. К.
- МКР1.
- 9 тиждень
- Л9. Типи даних і основні операції мови Паскаль.
- Лз5. Застосування СУБД (ч.1).
- СРС. К.
- 10 тиждень
- Л10. Структура блока програми і консольний ввід-вивід у мові Паскаль.
- СРС. К.
- 11 тиждень
- Л11. Основні оператори мови Паскаль.
- Лз6. Застосування СУБД (ч.2).
- СРС. К.
- 12 тиждень
- Л12. Використання скалярних типів даних.
- СРС. К.
- 13 тиждень
- Л13. Використання масивів даних і покажчиків.
- Лз7. Розробка програми мовою Паскаль (ч.1).
- СРС. К.
- 14 тиждень
- Л14. Підпрограми.
- СРС. К.
- 15 тиждень
- Л15. Модулі.
- Лз8. Розробка програми мовою Паскаль (ч.2).
- СРС. К.
- МКР2.
Індивідуальна робота
Виконується РГР.
Мета РГР: отримання навичок розробки, тестування, налагоджування і документування програми алгоритмічною мовою для вирішення прикладної задачі.
- 1–7 тижні Отримання завдання на розробку програми розрахунку топології плівкових резисторів для електронних інтегральних схем. Розробка програми обраною алгоритмічної мовою з врахуванням основних вимог технології програмування. Обов'язкове включення до програми наступних елементів: використання власних підпрограм (функцій); використання масивів даних; організація контролю вхідних даних; організація взаємодії з користувачем.
- 8–14 тижні Виконання тестування і налагоджування програми. Складання плану тестування з виконанням всіх його пунктів, включаючи підготовку тестового прикладу, його розрахунок вручну і на комп’ютері. Виявлення помилок в програмі і усування причин їх появи. Розробка стислого опису розробленої програми у вигляді інструкції користувача. Оформлення пояснювальної записки. Формулювання висновків по роботі.
- 15 тиждень Захист роботи.
Самостійна робота
Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
- підготовка до лекційних занять – 30 годин;
- підготовка до лабораторних занять – 29 годин;
- виконання РГР – 15 годин.
Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують РГР та 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі з використанням контрольних запитань. Максимальна оцінка за виконання роботи становить 30 балів. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 7 балами, правильне розв’язання задачі оцінюється в 9 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
- Лз1…4. Оцінка за виконання двох лабораторних завдань – 10 балів (по 5 балів за кожне завдання).
- РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 8 тиждень.
- МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
- Лз5…8. Оцінка за виконання двох лабораторних завдань – 10 балів (по 5 балів за кожне завдання).
- РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні.
- МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за семестр – 100 балів.
Умови допуску до підсумкового контролю
До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Перескладання заліку організується за встановленим деканатом ІІБРТ розкладом.
Політика освітнього процесу
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».