Історія України та української культури

ID: 7920
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, розвити здатність використовувати отримані вміння аналізувати і узагальнювати історичний матеріал у певній системі, оцінювати найважливіші події та явища української історії та культури в контексті світової історії; порівнювати історичні події, орієнтуватися в науковій періодизації історії, формувати вміння знаходити і критично аналізувати потрібну інформацію з минулої та сучасної історії та культури України; застосовувати набуті знання для прогнозування суспільних процесів; формування і розвиток гуманістичного світогляду,  поваги до людини будь-якої національності, виховання національної самосвідомості і гідності, патріотизму; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; цінування та повага різноманітності та мультикультурності; здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.

Завдання дисципліни:
  • показати студентам, що минуле України має тисячолітню традицію і є історією одного з найбільших європейських народів;
  • навчити студентів аналізувати історичні та культурні джерела, пам’ятки минулого, що дозволяють аналітично мислити й об'єктивно сприймати події історії України;
  • навчити студентів розуміти історичні процеси, що відбувалися в Україні з найдавніших часів, показати розвиток державотворчої діяльності, суспільних та культурних процесів;
  • в ході викладання курсу “Історія України та української культури” формувати із студентів свідомих громадян України з почуттям відповідальності за історичну долю своєї держави;
  • навчити студентів реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
  • навчити студентів зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з історії України та української культури, філософії, української мови (за професійним спрямуванням), безпеки життєдіяльності та основи охорони праці, правознавства, політології, естетики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ до курсу «Історія України та української культури». Первісне суспільство і перші державні утворення на території України.
    • ПЗ. 1 Київська Русь.
    • СРС.
  • 2 тиждень
    • Л2. Київська Русь Державотворчі процеси у східних слов’ян. Передумови утворення та теорії походження Київської Русі. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л.3 Роздроблення Русі. Галицько-Волинська держава.
    • ПЗ.2. Українські землі у часи польсько-литовського панування (ХІV – перша половина ХVІІ ст.).
    • СРС. Кз.
  • 4 тиждень
    • Л.4. Українські землі у складі Литви та Польщі (ХІV-XVI ст.) Виникнення українського козацтва (ХІV – ст. ХVІІ ст.).
  • 5 тиждень
    • Л.5. Українська національна революція (1648-1676 рр.). Створення української козацької держави.
    • ПЗ.3. Українська національна революція 1648 – 1676 рр. Козацько-гетьманська держава.
    • СРС. К.з.
    • СРС. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Українські землі під владою Російської імперії наприкінці ХVІІ – ХVІІІ ст. Ліквідація козацької державності. 
    • СРС.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Правобережні і західноукраїнські землі в останній чверті ХVІІ – ХVІІІ ст. Заселення Південної України.
    • ПЗ.  4. Україна наприкінці ХVII – XVIII ст.
    • МКР.1. К.
    • СРС.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Українські землі під владою Російської та Австрійської імперій у першій половині ХІХ ст.
    • СРС. Кз.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Українські землі в другій половині ХІХ – початку ХХ ст. Реформи 1860-1870-х рр. в Російській імперії та Україна. Соціально- економічний розвиток.
    • ПЗ.5. Україна у XIX ст. – на початку ХХ ст. 
    • СРС.К.
  • 10 тиждень
    • Л. 10. Боротьба за відновлення державності України (1917-1920 рр.).
    • СРС. Кз.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Міжвоєнний період в історії українського народу.
    • ПЗ. 6. Україна у 20 – 80-ті рр. ХХ ст.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л. 12. Україна в роки Другої світової війни (1939-1945 рр.).
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Розвиток УРСР у 1945-1985 рр.
    • ПЗ. 7. Українське державотворення в умовах незалежності.
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л. 14. Україна і процес перебудови в СРСР (квітень 1985 – серпень 1991 р.).
    • СРС. Кз.
  • 15 тиждень
    • Л. 15. Розвиток незалежної України (від 1991 р. до сучасності).
    • ПЗ.8. Розвиток незалежної України (від 1991 р. до сучасності).
    • МКР2.
    • СРС. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 14 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися хімічними довідниками.