Менеджмент в соціальній роботі

ID: 7978
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять: 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

знайомлення здобувачів з основами менеджменту та зокрема особливостями менеджменту некомерційних організацій, що працюють в соціальній сфері, формування у майбутніх спеціалістів сучасного системного мислення та комплексу спеціальних знань у галузі управління підсистемами та елементами внутрішнього середовища організації (установи, закладу) на всіх стадіях її життєвого циклу.

Завдання дисципліни:
  • освоєння здобувачами знань з основ менеджменту;
  • ознайомити з особливостями управління некомерційними організаціями, що діють в соціальній сфері;
  • розвинути навички організаційного проектування та стратегічного планування;
  • дати загальне уявлення про фактори зовнішнього впливу на  життєдіяльність організацій;
  • ознайомити з тим, як управляти організаційними змінами та організаційним розвитком.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією)
  • Знати основні методи системного аналізу закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;  
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Менеджмент соціальної роботи як система наукових знань і управлінської практики 
    • ПЗ1. Менеджмент соціальної роботи як система наукових знань і управлінської практики 
    • СРЗ, К
  • 2  тиждень 
    • Л2. Теорія і методологія менеджменту соціальної роботи 
    • ПЗ2. Теорія і методологія менеджменту соціальної роботи 
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень  
    • Л3. Формування соціального (громадянського) суспільства 
    • ПЗ3. Формування соціального (громадянського) суспільства 
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4.Стратегічне управління соціальною сферою 
    • ПЗ4.Стратегічне управління соціальною сферою 
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень 
    • Л5.Толерантність як ідеологія соціальної роботи 
    • ПЗ5.Толерантність як ідеологія соціальної роботи 
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Інституціональні засади менеджменту соціальної роботи 
    • ПЗ6. Інституціональні засади менеджменту соціальної роботи 
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Кадровий потенціал менеджменту соціальної роботи
    • ПЗ7. Кадровий потенціал менеджменту соціальної роботи
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8.Процесуальний характер менеджменту соціальної роботи. 
    • ПЗ8.Процесуальний характер менеджменту соціальної роботи. 
    • МКР1, СРЗ, К
  • 9 тиждень 
    • Л9. Управлінські технології в системі соціальної роботи  
    • ПЗ9. Управлінські технології в системі соціальної роботи  
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень 
    • Л10. Інформаційне забезпечення менеджменту соціальної роботи
    • ПЗ10. Інформаційне забезпечення менеджменту соціальної роботи
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень 
    • Л11. Застосування комп’ютерних можливостей у менеджменті соціальної роботи  
    • ПЗ11. Застосування комп’ютерних можливостей у менеджменті соціальної роботи  
    • СРЗ, К
  • 12  тиждень 
    • Л12. Консультування у менеджменті соціальної роботи 
    • ПЗ12. Консультування у менеджменті соціальної роботи 
    • СРЗ, К
  • 13  тиждень 
    • Л13. Внутрішні резерви розвитку менеджменту соціальної роботи
    • ПЗ13. Внутрішні резерви розвитку менеджменту соціальної роботи
    • СРЗ, К
  • 14  тиждень 
    • Л14. Основні джерела формування ресурсів соціальної роботи 
    • ПЗ14. Основні джерела формування ресурсів соціальної роботи 
    • СРЗ, К
  • 15  тиждень. 
    • Л15. Ринкові ресурси фінансування соціальної роботи
    • ПЗ15. Ринкові ресурси фінансування соціальної роботи
    • СРЗ, МКР2, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 логічного завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне обґрунтування логічного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1 – ПЗ8 – Оцінка за активну участь – 25 балів.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ9 – ПЗ15 – Оцінка за активну участь – 25 балів.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний залік, питання до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 логічне завдання).

Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання заліку становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або заліку відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліків – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.