Міфопоетика культурного артефакту

ID: 8154
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
лекційних – 30 годин, практичних – 16 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни 

оволодіння системними знаннями про наукове підґрунтя концепту культурного артефакту, його варіативно-інтерпретаційної сутності, набуття практичних навичок міфопоетичного аналізу культурних артефактів.

Завдання дисципліни:
  • отримання систематизованих знань про наукове підґрунтя концепту культурного артефакту;
  • формування систематизованих знать про міф як універсальний культурно-інформаційний комплекс;
  • ознайомлення із методами міфопоетичного аналізу культурного артефакту;
  • отримання практичних навичок дослідницької роботи із культурним артефактом (виокремлення артефакту саме як культурного артефакту, аналіз його міфопоетики).  

 

Основні результати навчання

Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Поняття культурного артефакту.
    • ПЗ1. Поняття культурного артефакту (1 частина).
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Артефакт і культурний контекст.
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Міф як універсальний культурно-інформаційний комплекс.
    • ПЗ2. Поняття культурного артефакту (2 частина).
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Міфопоетичний підхід в практиці літературознавчого аналізу.
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Методологічний апарат міфопоетичного аналізу культурних артефактів.
    • ПЗ3. Поняття культурного артефакту (3 частина). 
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Теорія контексту в міфопоетичному аналізі художнього твору.
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7.  Проблема поняття «архетип» у міфопоетичному аналізі культурного артефакту.
    • ПЗ4. Поняття культурного артефакту (4 частина).
    • СРЗ, К, МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Міфопоетика народної казки.
    • СРЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Практика розкодування міфопоетичної семантики народної казки.
    • ПЗ5. Міфопоетика української народної казки (1 частина). 
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Аналіз міфопоетичного образу, представленого гетерогенно в різноманітних культурних артефактах.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Міфопоетика слов’янської ритуальної ляльки.
    • ПЗ6. Міфопоетика української народної казки (2 частина). 
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Міфопоетика ювелірних прикрас.
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Міфопоетика соціальних та політичних явищ і процесів.
    • ПЗ7. Міфопоетика української народної казки (3 частина) 
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Міфопоетика сучасної реклами.
    • СРЗ, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Проблеми інтерпретації культурних артефактів.
    • ПЗ8. Міфопоетика української народної казки (4 частина).
    • СРЗ, К, МКР2.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – 24 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів (20 балів – МКР, 30 балів – ПЗ).

Кожна з двох МКР представляє собою тестові завдання, які складаються з 6 питань двох рівнів складності та практичного завдання. Максимальна оцінка за правильну відповідь на питання першого рівня  4 бали (4 питання по 1 балу), другого рівня  6 балів (2 питання по 3 бали). Разом  10 балів. Максимальна оцінка за практичне завдання – 10 балів. Виконання завдання оцінюється за такими критеріями: виявлено всі (або більшість) заданих параметрів/ознак – 3 бали, правильно обраний і застосований метод аналізу об’єкту – 5 балів, відповідь побудовано послідовно і логічно – 2 бали. 

Оцінка за ПЗ1-4 складається з таких критеріїв: креативність у створенні інтерпретаційного варіанту запропонованого артефакту – 7 балів, вміння використовувати знання, отримані на лекціях, – 7 балів, вміння презентувати проект в аудиторії – 8 балів, активність в обговоренні інших представлених проектів  8 балів (разом – 30 балів). Оцінка за ПЗ5-8 складається з таких критеріїв: вміння використовувати знання, отримані на лекціях – 8 балів, володіння методом міфопоетичного аналізу – 7 балів, вміння презентувати проект в аудиторії – 7 балів, активність в обговоренні інших представлених проектів  8 балів (разом – 30 балів). Підсумковий контроль проводиться у формі накопичувального заліку.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.