Історія кіно

ID: 8158
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

є введення до навчального процесу базової системи теоретичних понять про історію кіно та його місто серед інших мистецтв, вивчення здобувачами вищої освіти історії та сучасної теорії та практики в кіно. У процесі вивчення курсу зосереджується увага на засвоєнні знань з таких питань:  місце кінематографа серед інших видів мистецтв, основні етапи розвитку світового кінематографа, творчість найбільш відомих режисерів, характер і зміст ідейно-естетичних напрямів мистецтва кіно; основні стилістичні риси авторського кінематографа, поетика екранних образів смислові особливості.

Завдання дисципліни:
  • художньо-критичний розбір й аналіз твору кіномистецтва;
  • вивчення історії та теорії кінематографа, кінокритики;
  • поглиблення знань про кіно як багатофункціональну знакову систему й суспільне явище, розуміння основних процесів, що відбуваються в області кіномистецтва, вивчення наукових робіт і праць українських та інших культурологів, політологів, соціологів, формування умінь використовувати набуті знання при роботі з матеріалом;
  • шляхом поглиблення знань про систему формування кіномистецтва, засвоєння норм організації в різних сферах і ситуаціях культурного спілкування держав та вдосконалення умінь і навичок спілкування в соціально-культурній сфері, оволодіння різноманітними стратегіями і тактиками ефективної комунікації, генерування вартісних зразків власної міжкультурної комунікації, виховання потреби самоосвіти і самооцінки для постійного вдосконалення  особистісно-культурної діяльності; формування дослідницької компетенції шляхом удосконалення умінь і навичок самостійної роботи з науково-навчальними текстами, використання систематичних історико-культурних коментарів, довідок і спостережень над кіномистецтвом, різноманітних джерел наукової, довідкової інформації.

 

Основні результати навчання

Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР  – модульна контрольна робота;
  • К – консультація.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Сімейство видовищних мистецтв (кіно, телебачення, театр).
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Еволюція кіномови.
    • ПЗ 1. Виникнення  кінематографа.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Комунікативно-композиційна організація кінематографічних текстів.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Що таке аналіз фільму? Інструменти аналізу фільму (частина перша).
    • ПЗ 2. Перші кроки кінематографа.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Що таке аналіз фільму? Інструменти аналізу фільму (частина друга).
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Кіно і культурна ідентичність.  
    • ПЗ 3. Американське кіно першої половини ХХ ст.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Кіно як культурна практика.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Засадничі настанови пост класичної естетики.
    • ПЗ 4. Кінематограф Російської імперії.
    • СРЗ. К., МКР 1
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Історія кінематографу та його направлень.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Радянське кіно. Кінематограф країн СНД.
    • ПЗ 5. Радянський кінематограф.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Кіномистецтво на початку ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Основні напрямки в розвитку предметного поля естетики кіно.
    • ПЗ 6. Сучасний європейськиій кінематограф.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Естетичне розуміння кіномистецтва.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Естетичні тенденції в сучасних екранних медіа.
    • ПЗ 7. Американське кіно.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Теоретичні основи наукового вивчення стереотипів.
    • СРЗ. К., МКР 2

 

Індивідуальна робота 

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 4 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 12 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. Білет до МКР №1 та 2 складається з теоретичної частини, яка оцінюється в 10 балів та практично-теоретичної частини, яка оцінюється в 20 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 6 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 7 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 7 балів (6 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (14 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковий контроль виконується у формі екзамену. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.