Історія мистецтв

ID: 8195
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

це формування у здобувачів системних знань про основні етапи розвитку мистецтв в контексті культури від найдавніших часів до сучасності; знайомство з основними видами мистецтва; усвідомлення найважливіших особливостей основних напрямків, стилів і шкіл в історії мистецтв; набуття навичок стилістичного аналізу творів мистецтва.

Завдання дисципліни:
  • засвоєння знань про художньо-історичний процес та особливості мистецтва різних культурних епох, про природу різних видів мистецтва, їх специфіку, відмінності та особливості розвитку на кожному історичному етапі;
  • ознайомлення із концепціями видатних мистецтвознавців, оволодіння навичками аналізу творів мистецтва.

 

Основні результати навчання. 

Знати історико-культурну специфіку різних видів мистецтва та уміти аналізувати, порівнювати, інтепретувати художні артефакти.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет курсу  «Історія мистецтв». Феномен мистецтва  в соціокультурному знанні.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Види і жанри мистецтва. Підходи до визначення та класифікаціі видів мистецтва.
    • ПЗ1. Мистецтво як галузь гуманітарних знань
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Художньо-образна мова та стиль у мистецтві.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Первісне мистецтво: історія відкриттів, періодизація
    • ПЗ2. Історія мистецтва як галузь мистецтвознавства.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Мистецтво в культурі Давнього сходу.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Мистецтво Стародавньої Греції
    • ПЗ3 Мистецтвознавство як морфологія мистецтва. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Мистецтво Стародавнього Риму.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Мистецтво в епоху Середньовіччя.
    • ПЗ4. Художні стилі, напрямки та течії.
    • СРЗ. К
  • 9 тиждень
    • Л9. Мистецтво доби Відродження
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 10 тиждень
    • Л10.  Мистецтво ХVII століття
    • ПЗ5  Художні стилі, напрямки та течії.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Мистецтво XVIII століття
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Мистецтво XІХ століття.
    • ПЗ6 Художні стилі, напрямки та течії.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Мистецтво модернізму (кінець XІХ- початок ХХ ст). 
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Мистецтво постмодернізму (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). 
    • ПЗ7 Художні стилі, напрямки та течії
    • СРЗ. К
  • 15 тиждень
    • Л15. Українське сучасне мистецтво  ХХІ століття: нові напрямки 
    • СРЗ. МКР2. К.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу– 16 годин;
  • підготовка до практичних занять – 30 годин.

 

Процедура оцінювання. 

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачи впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів: ПЗ (15 балів) та (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу (у вигляді тестових та практичних завдань) складає – 30 балів. Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контрольного опитування та самостійної роботи на практичних заняттях. Поточне контрольне опитування проводиться в усній формі на практичних заняттях після опанування лекційним матеріалом змістового модулю. 

Критерії оцінювання: повнота відповіді; знання методики розв’язання завдання; самостійність розв'язку; правильність і повнота розрахунків; наявність узагальнених висновків. Якщо відповідь загалом вірна, але деякі аспекти проблеми не висвітлені – знімається 0,5 бали. Якщо здобувач може освітити лише загальну суть проблеми, але не обізнаний у засобах, напрямках її конкретного вирішення – знімається 1 балів. Якщо здобувач демонструє повну необізнаність у проблемі – відповідь не зараховується. При відмові від відповіді на питання оцінка також не виставляється. Зарахування окремої складової може бути за умовами виконання та отримання не менш ніж 60% від тих балів, що нараховується на цю дисципліну. У разі засвоєння і зарахування усіх складових модуля оцінка засвоєння модуля розраховується як сума оцінок складових і повинна складати не менш 60 балів. Якщо у наслідок контролю хоча б одна складова не виконана, то бали за неї не нараховуються і також не зараховується модуль.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1-ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • Оцінка за виконання усього – 20 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5-ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 8-15 тиждень
  • Оцінка за виконання усього – 20 балів. Термін надання – 8-15 тижні.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.