Регіональний менеджмент

ID: 8222
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
6.00.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
22 аудиторних годин – лекційні заняття, 22 аудиторних годин – практичні заняття .

Анотація навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни

є формування у здобувачів вищої освіти професійних компетентностей щодо регіонального менеджменту та підвищення ефективності управління регіонами в Україні умовах реформ.

Завданням вивчення
  • навчальної дисципліни є: засвоїти зміст навчальної дисципліни «Регіональний менеджмент» як науки і навчальної дисципліни, сформувати компетентності щодо використання сучасних підходів для аналізу ефективності територіального управління, а також реалізації регіональної соціально-економічної політики;
  • обґрунтовувати оптимальні шляхи реформування регіонального управління та місцевого самоврядування у загальній системі державного управління.

 

Основні результати навчання

Знати особливості процесу управління регіональною економікою, його форми та організацію

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • КР – курсова робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять 

  • 1 тиждень
    • Л1. Державне регулювання розвитку регіонів.
    • ПЗ 1. Міжрегіональна диференціація фінансово-кредитного потенціалу.
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Поняття організаційної структури системи регіонального управління.
    • ПЗ2. Еволюційні засади та пріоритетні орієнтири сучасної регіональної політики України.
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Інституційне забезпечення управління регіональною інфраструктурою.
    • ПЗ 3. Динаміка процесів демовідтворення та міграційна активність населення регіонів України.
    • СРЗ, К., КР (1 етап)
  • 4 тиждень
    • Л4. Регіональне управління в умовах змін.
    • ПЗ 4. Регіональні засоби масової інформації та Інтернет-мережа як складові комунікаційного забезпечення регіонального розвитку.
    • СРЗ, К 
  • 5 тиждень
    • Л5. Структурні процеси в економіці регіонів.
    • ПЗ 5. Теоретичні засади оцінки результативності та ефективності.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Особливості формування та використання фінансово-кредитного потенціалу регіонів.
    • ПЗ 6. Порівняльний аналіз державних стратегій регіонального розвитку. 
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Результативність і ефективність державного управління та місцевого самоврядування.
    • ПЗ 7. Сучасний стан та проблеми розвитку регіонів України.
    • СРЗ, К., КР (2 етап)
  • 8 тиждень
    • Л8. Взаємодія «центр - регіони», недержавні інститути.
    • ПЗ 8. Формування сучасних підходів до управління регіональною інфраструктурою.
    • СРЗ, К
  • 9 тиждень
    • Л9. Загальні засади формування механізму господарського управління регіоном.
    • ПЗ 9. Взаємодія центральних органів державної влади та місцевого самоврядування в галузі комплексного розвитку території.
    • СРЗ, К., КР (3 етап)
  • 10 тиждень
    • Л10. Регіональні стратегії як інструмент управління розвитком територій.
    • ПЗ 10. Сутність стратегічного планування розвитку регіону в теорії та на практиці.
    • СРЗ, К 
  • 11 тиждень
    • Л11. Фінансові ресурси регіону.
    • ПЗ 11. Напрями зміцнення фінансово-ресурсної бази регіонів.
    • СРЗ, К, КР (4 етап), МКР1

 

Індивідуальна робота

Мета КР -  поглиблення, узагальнення і закріплення знань здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни та застосування їх при вирішенні конкретного завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною літературою, використовуючи сучасні інформаційні засоби.

  • 1 етап (3 тиждень) – вибір та затвердження теми, попередній огляд наукових джерел, складання плану дослідження;
  • 2 етап (7 тиждень) – визначення стратегії дослідження (підходи, методи), підготовка чернетки КР;
  • 3 етап (9 тиждень) – отримання відгуку від наукового керівника, виправлення помилок, редагування тексту та підготовка до захисту;
  • 4 етап (11 тиждень) – публічний захист: доповідь, відповіді на запитання, дискусія. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 136 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • опрацювання теоретичного матеріалу – 38 годин;
  • підготовка до практичних занять – 38 годин;
  • виконання та захист КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують модульну контрольну роботу. Модульна контрольна робота № 1 виконується у письмовій формі. Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів. Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. Максимальна оцінка за модульну контрольну роботу складає – 60 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ № 1-4. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
  • ПЗ № 5-11. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
  • МКР № 1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни –   100 балів. Підсумкова форма контролю з дисципліни є усний екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Здобувач вищої освіти вважається успішним, якщо йому зараховано обидва семестрових модулі, а оцінка підсумкового контролю складає 60 (та більше) балів. Складання / перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу. 

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіку консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання здобувача не оцінюється.

Відсутність здобувача під час складання екзамену або на МКР відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання  екзамену,  МКР  відбувається  за  встановленим  деканатом розкладом.

Курсова робота оцінюється окремо (від 0 до 100 балів). Публічний захист КР є необхідною складовою її виконання.

Під час Л, ПЗ, написання МКР та складання екзамену користуватися телефонами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.