Продюсерська справа в мистецтві

ID: 8273
Elective discipline
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
24 години лекційних занять, 12 години практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

підготовка кваліфікованих кадрів в сфері культури та мистецтва, здібних організувати на професійному рівні творчий та виробничо-творчий процес в різних сферах культурної діяльності (театральне, концертне, кіномистецтво, музейна та виставкова діяльність).

Завдання дисципліни:
  • ознайомити х історією розвитку власності творчих колективів, іноземним досвідом,
  • навчити здобувачів створювати та реалізовувати творчі проекти, за допомогою раціональної організації та економічних шляхів, планувати діяльність,
  • прогнозувати успіх,
  • оцінювати характеристики керівного персоналу, самим “на папері” здійснити організацію свого творчого проекту.

 

Основні результати навчання

Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. Установлювати зв’язок культурологічного знання з методами та технологіями регулювання, управління соціокультурними процесами. Впроваджувати практику командної роботи для організації, планування та управління інноваційними культурно-мистецькими проектами.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • РГР – розрахунково-графічної робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л.1. Основні поняття продюсерської діяльності
    • ПЗ № 1. Поняття “продюсер”, “менеджер”, “власні повноваження”, “комунікації” .
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Лекція 2. Фактори, що впливають на здійснення проекту. 
    • ПЗ № 2. Поняття “Организація”, “підприємець”, “емпатиія”, “інтуіція.
    • СРЗ, К, РГР 1 етап.
  • 3 тиждень
    • Л. 3. Функції продюсера, як ініціатора проекту. 
    • ПЗ № 3. Розробка рекламної стратегії 
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л. 4. Функції, методологія менеджменту. 
    • ПЗ №  4. Організація, контроль, дослідження
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л. 5. Організаційні форми державного управління організаціями культури та мистецтва 
    • ПЗ № 5. Функції і роль продюсерів: виконавчого, функціонального, асоційованого, лінейного, незалежного. 
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л. 6. Планово-фінансова документація закладів культури та мистецтва
    • ПЗ № 6.  Менеджмент в театральній справі і музейної справі.
    • СРЗ, К, РГР 2 етап.
  • 7 тиждень
    • Л. 7. Характеристики керівника
    • ПЗ № 7. Роль лідера в творчому колективі.
    • СРЗ, К, МКР 1.
  • 8 тиждень
    • Л. 8. Взаємини між художнім та адміністративним керівництвом творчої організації.
    • ПЗ № 8. Конфліктні ситуації. Шляхи їх подолання.
    • СРЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л. 9. Посадові інструкції відповідального персоналу
    • ПЗ № 9. Специфіка діяльності відповідального персоналу в ТЗП.
    • СРЗ, К, РГР 3 етап.
  • 10 тиждень
    • Л. 10. Менеджмент та менеджер в закордонному мистецтві
    • ПЗ № 10. Шляхи фінансування творчих проектів за кордоном.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л. 11. Менеджмент в театральній справі, кіномистецтві
    • ПЗ № 11. Особливості менеджменту в театральній справі. Менеджмент в кіномистецтві
    • СРЗ, К, МКР 2.
  • 12 тиждень
    • Публічний захист РГР.

 

Індивідуальна робота

Мета розрахунково-графічної роботи (РГР) не лише поглиблення, узагальнення і закріплення знань здобувачів з навчальної дисципліни, а й застосування їх при вирішенні конкретного завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною літературою, використовуючи сучасні інформаційні засоби. Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РГР оцінюється у 5 балів (2 бали в семестровому модулі 1 та 3 бали в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РГР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РГР оцінюється максимум у 2 бали, етап 3 та 4 – 3 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Тематика РГР:

  • Галерейна справа в Україні. 
  • Поняття бренду на сучасному ринку мистецтва. 
  • Ринок фотомистецтва: трансформації під впливом цифрових технологій. 
  • Історія галерейної справи в Одесі. 
  • Чи може музей бути прибутковою організацією? Нова маркетингова політика музеїв. 
  • Художній (або літературний) музей як елемент туристичного бізнесу. 
  • Цифрові технології в мистецтві, їх вплив на арт-ринок

Оцінювання розрахунково-графічної роботи здійснюється за 20-бальною системою і входить в накопичувальну частину оцінювання самостійної роботи здобувачів.

Виконання РГР складається з 4 етапів: 

  • 1етап ( 1-3 тиждень) –  вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження;
  • 2 етап (5-7 тиждень) – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка струментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи;
  • 3 етап (9-10 тиждень) – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь);
  • 4 етап (11-12 тиждень) – публічний захист РГР.

 

Самостійна работа

Самостійна робота складає  54 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять  –  20 години;
  • виконання РГР – 24 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 30 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (8 балів),; РГР – 2 бали; у 2 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (11 балів), активна робота на практичному занятті (6 балів), РГР – 3 бали. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів.
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • РГР (ч.1) Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 8 тиждень.
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 6-7 тижнів)

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 7. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів.
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання практичних завдань 2 балів.
  • РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні.
  • МКР2 – 20 балів (11 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.. Оцінка за залік складається з накопичувальних балів за два модульних семестри на практичних заняттях, виконання модульних контрольних робіт. Форма проведення – усна. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік  відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекцій, практичних занять та лабораторних занять здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.