Основи маркетингу

ID: 8274
Elective discipline
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіння знаннями формування системи знань про сутність і зміст маркетингу як філософію підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки і конкуренції.

Завдання дисципліни:
  • вивчення основних категорій маркетингових комунікацій;
  • вивчення основних категорій маркетингу; ознайомлення з принципами, завданнями та функціями маркетингу на підприємстві;
  • ознайомлення з сутністю маркетингових алгоритмів, стратегій та політик;
  • набуття практичних навичок з процесів планування, реалізації та контролювання цих процесів;
  • набуття вмінь і навичок творчого пошуку резервів удосконалення маркетингової діяльності

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності. Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії при вирішенні практичних завдань професійної сфери. Знати сутність і зміст маркетингу як філософію підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки та конкуренції. Знати сучасні організаційні засади діяльності рекламних та PR-структур.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Формування теорії маркетингу.
    • ПЗ1 Сутність маркетингу і його сучасна концепція.
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Д2 Характеристики маркетингу.
    • ПЗ2 Сутність маркетингу і його сучасна концепція.
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3  Місце маркетингу в управлінні підприємством, організацією.
    • ПЗ3 Маркетингові дослідження як основа прийняття управлінських рішень.
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Поведінка покупців на споживчих ринках.
    • ПЗ4 Маркетингові дослідження як основа прийняття управлінських рішень.
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5 Сутність маркетингової товарної політики.
    • ПЗ5 Маркетингова товарна політика.
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6 Сутність маркетингової інноваційної політики.
    • ПЗ6 Маркетингова товарна політика.
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7 Сутність і зміст маркетингової цінової політики.
    • ПЗ7 Методи і сутність процесів аналізу маркетингової інформації.
    • СРЗ, К.
  • 8 тиждень
    • Л8  Маркетингові цінові ризики.
    • ПЗ8 Маркетингова політика ціноутворення.
    • МКР1, СРЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л9 Маркетингова політика розподілу.
    • ПЗ9 Маркетингова політика ціноутворення.
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10 Методи маркетингового ціноутворення.
    • ПЗ10 Маркетингова політика комунікацій.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11 Сутність і зміст маркетингової політики комунікацій.
    • ПЗ11.План маркетингу як розділ бізнес-плану підприємства.
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12 Комплекс маркетингових комунікацій.
    • ПЗ12 Комплекс маркетингових комунікацій.
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13 Маркетингова збутова політика.
    • ПЗ13 Комплекс маркетингових комунікацій.
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14 Управління каналами розподілу.
    • ПЗ14 Організація і контроль маркетингової діяльності.
    • СРЗ, К.
  • 15 тиждень
    • Л15 Організація маркетингової діяльності.
    • ПЗ15 Особливості розробки комплексу міжнародного маркетингу.
    • МКР2, СРЗ, К.

 

Індивідуальна робота: 

Не передбачена.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 година. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 18 годин;
  • підготовка до практичних занять - 28 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-2. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ3-4. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ5-6. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • ПЗ7-8. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ9-10. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ11-12. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ13-14. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • ПЗ15. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є усний залік. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліків організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліку або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліків – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.