Методологія управління проектами, програмами та портфелями проектів

ID: 8873
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:
формування комплексу знань про методи, техніку та інструментарій управління проектами, програмами та портфелями проектів в ринкових умовах.

Завдання дисципліни:
вивчення засад проектної діяльності, специфічних методів та інструментів проектного менеджменту; набуття вмінь виконувати основні функції управління проектами та програмами – організації, планування та контролю.

Основні результати навчання. 

Демонструвати знання сучасних теорій і концепцій, розуміння еволюції, теоретичних і практичних проблем в сфері менеджменту;
Здійснювати ідентифікацію, пошук, моніторинг, класифікацію, узагальнення, критичний аналіз та оцінювання інформації; поглиблювати та розвивати знання в сфері менеджменту та предметної області дослідження;
Обирати та використовувати загально-наукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту;
Визначати стан та проблеми розвитку об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами), застосовуючи сучасні концептуальні та методологічні знання, методи та інструменти економічних досліджень;
Проектувати управлінські рішення щодо розв’язання задач менеджменту та забезпечення розвитку обраного об’єкта дослідження на різних рівнях управління;
Демонструвати навички управління проектами, пошуку партнерів для їх реалізації, реєстрації прав інтелектуальної власності;
Використовувати функціональні інструменти менеджменту (планування, організації, обліку, аналізу, діагностики, оцінювання, моделювання, контролювання, регулювання) в наукових дослідженнях, управлінні проектами, програмами та портфелями проектів;
Пропонувати нові рішення, розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проекти, усвідомлювати відповідальність та соціально-економічні наслідки реалізації.
 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Методика  обґрунтування ефективності проектів, програм та портфелів проектів
ПЗ1. Обґрунтування доцільності проектів, програм та портфелів проектів
СРС. К. Кз
 
2 тиждень

Л2. Організаційні структури в управлінні проектами та програмами
СРС. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Методи та засоби організаційного моделювання
ПЗ2. Оцінка ефективності проектів, програм та портфелів проектів
СРС. К. Кз  
 
4 тиждень
 
Л4. Процес планування проектів, програм та портфелів проектів
СРС. К.
 
5 тиждень

Л5. Сучасні підходи до планування та контролю проектів, програм та портфелів проектів
ПЗ3. Загальні підходи до планування і контролю проектів, програм та портфелів проектів СРС. К. Кз

6 тиждень

Л6. Сутність структуризації проектів та програм
СРС. К. 
 
7 тиждень
 
Л7. Процес структуризації проектів та програм
ПЗ4. Характеристика методів планування і контролю проектів. Методи сітьового і календарного планування проектів та програм. 
СРС. К. Кз
 
8 тиждень
 
Л8. Характеристика сітьових графіків
СРС. К. МКР1
 
9 тиждень 
 
Л9. Методи сітьового планування
ПЗ5. Побудова сітьових графіків
СРС. К. Кз

10 тиждень 
 
Л10. Побудова сітьових графіків
СРС. К. 

11 тиждень

Л11. Побудова сітьових графіків
ПЗ6. Планування ресурсів, витрат і проектного бюджету
СРС. К. Кз 

12 тиждень

Л12. Сутність управління ресурсами, витратами
СРС. К. 

13 тиждень 

Л13. Бюджетування проекту
ПЗ7. Контроль виконання проектів та програм
СРС. К. Кз

14 тиждень 

Л14. Контроль виконання проектів та програм
СРС. К. 
 
15 тиждень
 
Л15. Програмне забезпечення процесу управління проектами, програмами та портфелями проектів
СРС. К. МКР2
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 76 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 22 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 24 годин;
3) підготовка до екзамену 30 годин.
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, 4 презентації результатів досліджень.
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 5 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 15 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль № 1
 
Презентації результатів досліджень (2 по 5 балів) – 10 балів. Термін надання – 3 і 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
ПЗ1 – 2б – 1 тиждень
ПЗ2 – 4б – 3 тиждень
ПЗ3 – 2б – 5 тиждень
ПЗ4 – 2б – 7 тиждень

Семестровий модуль № 2
 
Презентації результатів досліджень (2 по 5 балів) – 10 балів. Термін надання – 11 і 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
ПЗ5 – 4б – 9 тиждень
ПЗ6 – 4б – 11 тиждень
ПЗ7 – 2б – 13 тиждень
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20 б. кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40 б.). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися калькулятором.