Інформаційно-аналітичне забезпечення економічних досліджень

ID: 8876
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:
формування комплексу теоретичних і практичних знань, а також набуття практичних навичок з інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень в дослідницькій та управлінській діяльності, формування інформаційно-аналітичного базису власного наукового дослідження в сфері менеджменту виробничого сектору економіки та його суб’єктів.

Завдання дисципліни:
ознайомлення з відкритими інформаційними ресурсами інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень; ознайомлення з теоретичним базисом, методологічними принципами, методами та інструментами інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень; опанування методів класифікації та критичної оцінки інформації, облікового та аналітичного інструментарію для виконання завдань інформаційно-аналітичного забезпечення досліджень в сфері менеджменту виробничого сектору економіки та його суб’єктів. 

Основні результати навчання:
 
Вміти планувати та проводити дослідження, що мають відношення до проблем в предметній області, знати як аналізувати і відображати їх результати;
Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел;
Здійснювати ідентифікацію, пошук, моніторинг, класифікацію, узагальнення, критичний аналіз та оцінювання інформації; поглиблювати та розвивати знання в предметній області дослідження; Застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології  для забезпечення реалізації завдань наукового дослідження;
Обирати та використовувати загально-наукові та спеціальні методи наукових економічних досліджень. Застосовувати методи та інструменти статистичного, фінансового, економічного аналізу та оцінювання в наукових дослідженнях;
Визначати стан та проблеми розвитку об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами), застосовуючи сучасні концептуальні та методологічні знання, методи та інструменти економічних досліджень.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПР – практична робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Інформаційно-аналітичне забезпечення досліджень в сфері управління виробничим сектором економіки: склад, форми, задачі.  
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Правове коло регулювання розвитку вітчизняної економіки та її виробничого сектору 
ПЗ1. Формування інформаційно-аналітичного забезпечення власного дисертаційного дослідження.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Аналітичні дослідження розвитку національних економічних систем.
СРЗ. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Методи статистичного аналізу в економічних дослідженнях: аналіз структури економічних явищ, процесів та систем.
ПЗ2. Аналіз стану та розвитку вітчизняної економіки в глобальному економічному просторі
СРЗ. К.
 
5 тиждень

Л5. Методи статистичного аналізу в економічних дослідженнях: аналіз динамічних рядів, тенденцій та чинників розвитку економічних явищ та процесів 
СРЗ. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Національна статистика в економічних дослідженнях. 
ПЗ3. Статистичний аналіз та оцінка розвитку економіки України та її виробничого сектору
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Статистика інновацій. Міжнародні стандарти досліджень.
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Статистика інвестицій та інновацій. Вітчизняна методологія досліджень. МКР1. 
ПЗ4. Статистичний аналіз та оцінка інноваційного розвитку виробничого сектору вітчизняної економіки.
СРЗ. К.
МКР 1.
 
9 тиждень
 
Л9. Облік та звітність підприємств як інформаційне джерело економічних досліджень
СРЗ. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Методологія аналітичних досліджень внутрішнього середовища розвитку суб’єктів виробничого сектора економіки. 
ПЗ5. Аналітичні форми звітності підприємств  в економічних дослідженнях
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Аналітичні інструменти досліджень фінансово-господарської діяльності суб’єктів виробничого сектора економіки. Фінансовий підхід.
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Методи та інструменти оцінювання ознак та тенденцій розвитку підприємств.
ПЗ6. Аналіз фінансового стану та ефективності діяльності підприємств - суб’єктів виробничого сектора економіки
СРЗ. К.
 
13 тиждень
 
Л13. Підходи та методи інтегрального економічного оцінювання 
СРЗ. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Аналітичний інструментарій об’єктно-орієнтованих досліджень суб’єктів виробничого сектора економіки. 
ПЗ7. Оцінка тенденцій розвитку підприємств - суб’єктів виробничого сектора економіки. 
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Методологія формування системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління розвитком економічних суб’єктів
МКР2.
СРЗ. К.
 
 
Індивідуальна робота
 
Не передбачена. 
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 76 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять –36 годин;
3) підготовка до модульних контрольних робіт – 10 годин
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять; виконують 6 практичних та 2 модульні контрольні роботи.
 
Модульна контрольна робота  №1 та № 2 оцінюється в 20 балів. 
Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (10 тестових питань) та практичної частини (2 задачі). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 1 балу за кожне тестове питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів (по 5 балів за кожну задачу). 
Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (10 тестових питань) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 1 балу за кожне тестове питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів.
Кількість практичних робіт у семестрі – 6. Максимальне оцінювання кожної практичної роботи – 10 балів.

Кожний семестровий модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
 
Семестровий модуль № 1

ПР1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 4 тиждень
ПР2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 6 тиждень.
ПР3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 8 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль  № 2

ПР4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 10 тиждень.
ПР5. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 12 тиждень.
ПР6. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 14 тиждень.
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.
Оцінка визначається накопиченням балів протягом семестру за виконання поточних практичних та модульних контрольних робіт.
Студенти, які за результатами підсумкового контролю отримали менш ніж 60 балів, вважаються неуспішними.

Складання/перескладання заліку здійснюється за встановленим розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час аудиторних занять здійснювати телефонні дзвінки забороняється.