Проектно-орієнтоване управління розвитком соціально економічних та організаційно-технічних систем

ID: 9051
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
Всього 46 аудиторних годин – 46 лекційні заняття.

Мета дисципліни: оволодіння теорією і практикою організаційного проектування і проектного менеджменту, що дозволяє кваліфіковано приймати рішення щодо управління розвитком соціально-економічних та організаційно-технічних системам, координації фінансових, матеріальних та інших видів ресурсів для досягнення стратегічних цілей  проектів; навчити аспірантів застосуванню універсальних методів і засобів, що використовуються для вирішення завдань в рамках різних проектів, а також закономірностям, властивим управлінню проектами в контексті розвитку соціально-економічних та організаційно-технічних систем.
Задачі дисципліни: закріпити навички збору, узагальнення, систематизація та аналізу фактичних даних про управлінські системи; отримати практичні навички проектування різних підсистем управління; отримати практичні навички системного управління проектами: аналізу і планування проектів, технічного, організаційного та інформаційного забезпечення, координації та контролю, сформувати уміння щодо структурування процесів, що відбуваються в рамках проекту, планувати їх тимчасове і ресурсне забезпечення; формування навичок, знань та умінь щодо вирішення основних управлінських завдань, в контексті проектно-орієнтованого управління розвитком соціально-економічних та організаційно-технічних систем

Основні результати навчання. 

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації.

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.

Розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань.

Знати праці провідних вчених, наукові школи та фундаментальні праці у галузі дослідження; сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, зокрема в обраній спеціальній області.

Вміти здійснювати моніторинг наукових джерел, одержувати і поглиблювати грунтовні знання зі спеціальності та предметної області дослідження.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі наукової та професійній діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології

Вміти розробляти та презентувати обґрунтований план досліджень у відповідності до наукового напрямку.

Знати     методологічні     принципи     та     методи   наукового економічного дослідження; розуміти, інтегрувати та адаптувати існуючі  методики  та  методи  досліджень  для  розв’язання  наукових завдань в обраній спеціальній сфері.

Вміти формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку галузі науки, соціально-економічних процесів та явищ.

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій; аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня.

Вміти самостійно розробляти управлінські рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення ефективності в обраній спеціальній області дослідження на різних рівнях управління.

Поєднувати існуючі та пропонувати нові, нестандартні шляхи розв’язання проблем предметної області дослідження або управління  на базі сучасних концептуальних та методологічних знань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

Семестровий модуль 1 (1 – 7 тижні семестру, 23 аудиторні години)
Тема 1. 
Сучасні тенденції розвитку соціально-економічних та організаційно-технічних систем
Тема 2. 
Проблеми проектно-орієнтованого управління. 
Тема 3. 
Функції менеджменту. Життєвий цикл проекту.
Тема 4. 
Теоретичні основи розробки структури проектно-керованої системи (організації)
11 лекцій, СРС, поточний контроль – 5Кз, МКР1

Семестровий модуль 2 (8 – 16 тижні семестру, 23 аудиторні години)
Тема 5. 
Моделювання процесів управління проектно-керованою системою (організацією)
Тема 6. 
Розробка моделей в різних предметних областях із застосуванням ланцюгів Маркова
Тема 7. 
Управління знаннями для створення і супроводження проектно-керованої системи
Тема 8. 
Інформаційна підтримка проектно-керованого управління системою 
12 лекцій, СРС, поточний контроль – 5Кз, МКР2, підсумковий контроль – іспит.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 44 годин;
2) підготовка до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 20 годин;
3) підготовка до екзамену 10 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи на базі платформи MOODLE.

В організації навчального процесу при вивченні дисципліни застосовується поточний та підсумковий контроль. Поточний контроль полягає у виконанні двох модульних контрольних робіт, підсумковий контроль має форму іспиту на базі платформи MOODLE. 
Модульні тести з дисципліни виконуються на лекційних заняттях на 7-му та 15-му тижнях учбового семестру.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

МКР1. Модульний контрольний тест – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом.

Семестровий модуль № 2

МКР2. Модульний контрольний тест – 25 балів (15 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен, сукупність питань до якого генеруються випадковим чином в рамках платформи MOODLE. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються слухачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.
Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених навчальним планом термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання завдань на МКР та екзамені дозволяється користуватися калькулятором.