Інноваційні проблеми галузі

ID: 9339
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета вивчення дисципліни –формування комплексу знань, які потрібні для засвоєння складної сукупності різнорідних інноваційних процесів у металургії та ливарному виробництві. Прагне націлити студентів на творче застосування теорії для оцінки якості нової техніки, розрахунків переваг нової техніки, відбору інноваційних проектів в галузі та визначення ефективності використання інновацій. Дисципліна має націлити майбутніх фахівців на творче застосування отриманих знань у їх практичної діяльності.
Завдання дисципліни:
сформувати в здобувачів вищої освіти професійне вміння розв`язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, навчитися фундаментальним принципам та методам, що лежать в основі інноваційного менеджменту;вивчити поняття інновації та інноваційного процесу, види інновацій та їх класифікацію;освоїти методи вибору інноваційної стратегії підприємства, ознайомитись с прогресивними виробничими технологіями у ливарному виробництві, давати оцінку ефективності інновацій у ливарному виробництві.

Основні результати навчання
Вміти використовувати методи та правила управління інформацією та роботу з документами за професійним спрямуванням. Володіти методиками та сучасними засобами інформаційних технологій.
Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.
Знати методологію системних досліджень, методів дослідження та аналізу складних об'єктів та процесів, розуміти їх складність, їх різноманіття, багатофункціональність для розв’язання прикладних завдань в галузі професійної діяльності. Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. Вміти чітко, послідовно та логічно висловлювати свої думки та переконання. Здатність керувати складними процесами. Вміти використовувати сучасні інформаційні технології при дослідженні та оптимізації процесів. Здатність обирати і використовувати дослідницькі методи та інтерпретувати результати експериментів і досліджень. Вміти застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем на основі досліджень в рамках спеціалізації.
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття;СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка,активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань; МКР - модульна контрольна робота;КР - курсова робота;К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень.
Л1.Інновації та інноваційний процес. Визначення та терміни. Поняття інноваційного процесу.
ПЗ 1Оцінка якості нової техніки 1
СРЗ, К
2 тиждень. 
Л2.Інноваційна діяльність. Суб`єкти інноваційного процесу. Особливості інноваційних досліджень в галузі.Поняття інноваційного менеджменту.
ПЗ 2.Оцінка якості нової техніки 2
 СРЗ, К
3 тиждень.
Л3.Класифікація інновацій. Оцінка новизни інновацій. Класифікація інновацій.
ПЗ 3Оцінка якості нової техніки 3
СРЗ, К
4 тиждень.
Л4. Організація структури інноваційного менеджменту Організації, що займаються інноваційною діяльністю та науковими дослідженнями. Класифікація організацій.
ПЗ 4.Оцінка якості нової техніки4
СРЗ, К
5тиждень.
Л5. Вибір інноваційної стратегії. Алгоритм вибору стратегії. Плани проведення досліджень. Стратегічне планування.
ПЗ 5Методи розрахунків переваг нової техніки1
СРЗ, К

6 тиждень.
Л6. Методи вибору інноваційної стратегії. Поняття життєвого циклу продукту ливарного виробництва.Науково-технічна політика підприємства.
ПЗ.6.Методи розрахунків переваг нової техніки 2
СРЗ, К
7 тиждень.
Л7. Управління дослідницьким проектом. Поняття дослідництво проекту.Зміст дослідницького проекту.
ПЗ 7Керування якістю нової техніки 1
СРЗ, К
8 тиждень.
Л8. Оформлення інноваційного проекту. Послідовність оформлення.Технічне завдання.    
ПЗ 8. Керування якістю нової техніки 2
МКР1,СРЗ, К
9 тиждень.
Л9. Управління проектом. Особливості вибору пріоритетних напрямів досліджень.Етапи проходження проекту.
ПЗ 9Поняття експертизи інноваційного проекту в металургії
СРЗ, К
10 тиждень.
Л10.Управління персоналом у наукових організаціях. Персонал у наукових організаціях ливарної галузі.Мотивація персоналу.

ПЗ 10.Експертиза інноваційного проекту в металургії 1
СРЗ, К
11 тиждень.
Л11. Кадрове планування. Способи залучення персоналу.Переваги та недоліки різних способів залучення персоналу.
ПЗ 11Експертиза інноваційного проекту в металургії 2
СРЗ, К
12 тиждень.
Л12. Управління створенням, освоєнням та якістю нової техніки  ливарного виробництва. Управління роботами на стадіях життєвого циклу виробу. Методи вдосконалення машин.
ПЗ 12.Експертиза інноваційного проекту в металургії 3
СРЗ, К
13 тиждень.
Л13.Управління процесом підготовки виробництва нової техніки. Схема підготовки. Алгоритм  організації розробки та контролю якості нового виробу.
ПЗ 13Експертиза інноваційного проекту в металургії 4
СРЗ, К.
14 тиждень.
Л14.Управління технічним рівнем та якістю продукції. Управління технічним рівнем продукції. Управління якістю продукції.
ПЗ 14. Особливості відбору інноваційних проектів 1
СРЗ, К
15 тиждень.
Л15. Прогресивні виробничі технології у ливарному виробництві.Поняття «технологія».  Сутність системного підходу, як методу аналізу ливарних технологій.
ПЗ 15Особливості відбору інноваційних проектів 2
МКР2, СРЗ, К.

Самостійна робота: 
Самостійна робота складає75 годин.Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 30 години;  підготовка до практичних занять – 45 годин
Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. 
Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. 
Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини  та практичної частини. Максимальна оцінка за бездоганне виконану роботу 30 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі запитань) та практичної частини. Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 22,5 балів, максимальна оцінка за правильне виконання практичної частини становить 7,5 балів.
Кількість теоретичних питань 3. Кожне правильна відповідь на запитання оцінюється у 7, 5 балів. 
Правильне розв’язання задачі оцінюється у 7,5 балів. 
Виконання та захист кожної практичної роботи (5 робот) оцінюється 4  балами. 
Максимальна оцінка, яку може отримати здобувач за всі виконані види робіт – 100 балів.

Семестровий модуль 1
Оцінка за виконання практичних завдань – 10 балів
Оцінка за поточні контрольні опитування – 10 балів
МКР №1 – 30 балів
Перескладання можливе протягом 9-10 тижнів за розкладом консультацій

Семестровий модуль 2
Оцінка за виконання практичних завдань – 10 балів
Оцінка за поточні контрольні опитування – 10 балів
МКР №2 – 30 балів
Перескладання можливе протягом 9-10 тижнів за розкладом консультацій

Підсумковий контроль виконується у формі усного екзамену. 
Білети до екзамену складається з теоретичної частини та практичної частини. Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 75 балів, максимальна оцінка за правильне виконання практичної частини становить 25 балів.
Кількість теоретичних питань 3. Кожне правильна відповідь на запитання оцінюється у 25 балів. 
Правильне розв’язання задачі оцінюється у 25 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю:
Допуск до підсумкового контролю здійснюється при виконанні завдань, які висвітлені в робочому плані навчальної дисципліни і складають не менш ніж 60%. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, за необхідністю відвідувати консультації викладача.Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 
Відсутність здобувача на екзамені або на МКР відповідає оцінці «0». 
Під час Л, ПЗ, складанняекзаменукористуватися телефонами заборонено.Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.