Якість та надійність ІСТ

ID: 9368
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 лабораторних занять.

Мета дисципліни:

вивчення підходів до оцінок якості ІСТ та сучасних тенденцій розвитку ІСТ

Завдання дисципліни:
 
ознайомити студентів із стандартами ІСТ;
 
ознайомити студентів  з сучасними методиками використання інструментів для ІСТ; 
 
навчити студентів аналізувати додатки по сучасним критеріям якості.
 
 
 Основні результати навчання
 
Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.
Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
Вміти розробляти нові та модифікувати існуючі математичні методи і інформаційні технології та застосовувати в реальних умовах.
Мати здібності до пізнання і оцінки методів інноваційної діяльності та використовувати їх при розробці математичних методів і IT-технологій.
Вміти організувати збір, класифікацію та розміщення інформації.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Поняття якісті програмного забезпечення. Критерії якості.
ЛЗ1. Практичний приклад аналіза додатку по критеріям якості.
СРС. К.
 
2 тиждень
 
Л2.Види тестування.
ЛЗ2. Аналіз видов тестування для реального проекту.
СРС. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Аналіз покриття.
Кз1. Вивчення технік тест-дизайну.
СРС. К.
 
4 тиждень
 
Л4.Фреймворк автоматизації тестування - аналіз.
ЛЗ3. Принципи автотестування.
СРС. К.
 
5 тиждень
 
Л5. Створення серверу для автоматизації.
ЛЗ4. Створення end-to-end сценаріїв. 
СРС. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Аналіз  метрик та використання у реальному проекті.
ЛЗ5. Створення аналізу метрики на реальному проекті.
СРС. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Особливості створення автотестів для Payment
ЛЗ6. Приклади пошуку iframes
СРС. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Особливості реєстрації та аналіз результатів.
ЛЗ7. Приклад створення серверу для реєстрації юзерів.
МКР1. СРС. К.
 
9 тиждень
 
Л9. Запити до сторонніх API – gmail, Payment 
ЛЗ8 Приклад створення запитів
СРС. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Основні поняття: верифікація, валідація. 
Кз2. Методика оцінка якості програмного продукту.
СРС. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Системи контроля беспеки 
СРС. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Аналіз інструментів безпеки.
 СРС. К.
 
13 тиждень
 
Л13. Системи контроля навантаження.
СРС. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Аналіз інструментів навантаження.
СРС. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Метрики оцінок якості взагалом.
МКР2.
СРС. К.
 
 
 
Індивідуальна робота
 
Виконується РГР. 
 
Мета РГР:
 
набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів, поглиблення теоретичних знань з теми "Основні розділи та напрями використання ISTQB для контролю якості програмного забезпечення" стосовно до придбання практичних навичок оцінки якості програмного продукту. 
 
1–7 тижні
 
Отримання завдання. Огляд ты аналіз розділів ISTQB. Обрання напряму досліджень. 
 
8–14 тижні
 
Розробка алгоритму контролю якості обраного програмного продукту на базі ISTQB.
 
15 тиждень
 
Захист роботи.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) cамостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 40 годин
2) підготовка до лабораторних робіт – 41 годин 
3) виконання РГР – 8 годин;
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, виконують 2 модульні контрольні роботи та 2 індивідуальних контрольних завдання.
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача – аналіз і оцінка програмного продукту). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 5 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль № 1
 
Кз1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 5 тиждень.
РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання – 8 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
 
Кз3. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень.
РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є залік, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.