Ліфти

ID: 9430
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
6.00.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів, розвити вміння творчого підходу до вирішенні задач, що виникають при розробці ліфтового обладнання.

Завдання дисципліни:

вивчення конструкції, параметрів, принципу роботи, призначення ліфтів та приводів що в них застосовують;

оволодіти навиками розрахунку складових частин ліфтового обладнання;

вміти обрати оптимальний тип ліфтового обладнання при вирішенні відповідних задач пов’язаних з транспортуванням вантажів, з урахуванням при цьому характеристик останніх, та умов роботи. 
 
 
Основні результати навчання
 
Демонструвати знання і розуміння при розв’язанні типових задач в сфері професійної діяльності.

Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.

Вміти виконувати конструкторські розрахунки об’єктів галузевого машинобудування, використовуючи нормативну та довідникову інформацію на основі знань про конструкцію, принцип роботи, технічні характеристики, правила безпечної експлуатації.

Знати методи проведення досліджень та вміти аналізувати складність технічних систем, розуміти складність задач оптимізації цих систем та їх елементів, та вдосконалювати методики їх проведення.

Вміти ставити, досліджувати, аналізувати і розв’язувати складні інженерні завдання і проблеми галузевого машинобудування

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КР – курсова робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
Л1. Класифікація ліфтів.
ПЗ1. Вивчення вимог та норм ПУБЕЛ. (Загальні положення. Терміни та визначення понять.)
СРЗ. К.

2 тиждень
Л2. Шахта ліфта.
ПЗ2. Вивчення вимог та норм ПУБЕЛ. (Вимоги безпеки до будови ліфтів.)
СРЗ. К.

3 тиждень
Л3. Приямок.
ПЗ3. Розрахунок  продуктивності ліфтів.
СРз. К.

4 тиждень
Л4. Кабіни ліфтів.
ПЗ4. Проектування системи врівноваження. (Вибір схеми врівноваження.)  
СРЗ. К.

5 тиждень
Л5. Направляючи і кріпильні пристрої.
ПЗ5. Проектування системи врівноваження. (Розрахунок і вибір противаги)
СРЗ. К.

6 тиждень
Л6. Двері шахти і кабіни.
ПЗ6. Система підвіски кабіни.
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Обмежувачі швидкості, уловлювачі.    
ПЗ7. Розрахунок та обрання канатів.
СРЗ. К.

8 тиждень
Л8. Ліфтові лебідки.
ПЗ8. Розрахунок двигуна.
МКР1. СРЗ. К.

9 тиждень
Л9. Проектування системи врівноваження.    
ПЗ9. Розрахунок канатоведучих шківів. (Визначення діаметра КВШ, Типи канавок обода КВШ)
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Система підвіски кабіни.
ПЗ10. Розрахунок канатоведучих шківів. (    Перевірка КВШ на прослизання)    
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Розрахунок двигуна.    
ПЗ11. Розрахунок гальма.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Розрахунок канатоведучих шківів.
ПЗ12. Уловлювачи і обмежувачі швидкості. (Розрахунок ексцентрикових захоплень)
СРЗ. К.

13 тиждень
Л13. Розрахунок гальма.    
ПЗ13. Уловлювачи і обмежувачі швидкості. (Розрахунок клинових захоплень)
СРЗ. К.

14 тиждень
Л14. Уловлювачі і обмежувачі швидкості.
ПЗ14. Розрахунок і вибір буферного пристрою. (Розрахунок пружинного буферу)
СРЗ. К.

15 тиждень
Л15. Розрахунок і вибір буферного пристрою.
МКР2.
ПЗ15. Розрахунок і вибір буферного пристрою. (Проектування гідравлічного буферу)
СРЗ. К.

 
 
Індивідуальна робота
 
Виконується КР. 

Мета КР:

набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів, поглиблення теоретичних знань з тем "Розрахунок приводної станції ліфта"; "Розрахунок буферного пристрою ліфта" стосовно до придбання практичних навичок розрахунку основних компонент ліфтів. 

1–7 тижні
Отримання завдання. Огляд конструкцій ліфтів. Розрахунок приводної станції ліфта: розрахувати потужність приводу, обрати двигун, редуктор, гальмо, канатоведучий шків виходячи з розмірів, вантажопідйомності та швидкості кабіни, відповідно з варіантом завдання.

8–9 тижні
Обрання, обґрунтування та розрахунок буферного пристрою ліфта; визначення параметрів пружини.

10–14 тижні
Розробка креслень приводної станції, буферного пристрою, канатоведучого шківа та пружини.

15 тиждень
Захист роботи.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять 30 годин;
3) виконання КР – 30 годин;
4) підготовка до екзамену – 30 годин. 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 10 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 2-3 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 2 бала (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 2 бала (2 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 2 бала (3 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 2 бала (4 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 3 бала (5 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бала (6 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бала (7 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 3 бала (8 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ9. Оцінка за виконання – 2 бала (9 тиждень).
ПЗ10. Оцінка за виконання – 3 бала (10 тиждень).
ПЗ11. Оцінка за виконання – 3 бала (11 тиждень).
ПЗ12. Оцінка за виконання – 3 бала (12 тиждень).
ПЗ13. Оцінка за виконання – 3 бала (13 тиждень).
ПЗ14. Оцінка за виконання – 3 бала (14тиждень).
ПЗ15. Оцінка за виконання – 3 бала (15 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Курсова робота оцінюється за такими критеріями: відповідність оформлення до вимог, ґрунтовність розкриття як теоретичної, так і практично-прикладної складових, застосування під час аналізу та розробки рекомендацій творчого підходу та використання хоча б одного з математичних методів та методів програмування. Ґрунтовність відповідей на поставлені запитання під час захисту роботи. Максимальна оцінка становить 100 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.  

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзаменів здійснюється за встановленим розкладом.
  
 
Політика освітнього процесу
  
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
 
Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.