Оптимізація умов експлуатації та ремонту ПТМ

ID: 9468
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2021.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів, розвити здатність інженерного аналізу та критичного осмислення стану підйомно-транспортної техніки задля формування, розробки та реалізації планів по безпечній експлуатації, обслуговуванню, модернізації та оптимізації ремонту з метою збільшення «життєвого» циклу таких машин, що базуються на сучасних методах та методиках.
 
Завдання дисципліни:

Об’єктом вивчення є виготовлені на підприємствах підйомно-транспортні машини, які треба змонтувати та експлуатувати у різних галузях промисловості. У зв’язку з цим при вивчені дисципліни вирішуються наступні завдання:
- розкрити вимогами підготовки машини до монтажу;
- оволодіти засобами контролю якості монтажу;
- навчити правилам введення машини в експлуатацію;
- навчити особливостям нагляду за ПТМ, які знаходяться в експлуатації;
- оволодіти правилами експлуатації машини;
- усвідомити умови та режими обслуговування та ремонту машин;
- оволодіти методами аналізу та критичного осмислення стану ПТМ;
- визначити шляхи, методи та засоби відновлення елементів машин в процесі ремонту з метою збільшення «життєвого» циклу таких машин;
- усвідомити основні положення теорії надійності.

Основні результати навчання
 
Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.

Аналізувати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.

Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для вирішення задач галузевого машинобудування в непередбачуваних умовах.

Вміти визначати технічний рівень та якість підйомно-транспортних машин; розробляти документацію, щодо обслуговування, діагностики та ремонту підйомно-транспортної техніки, поводити оптимізацію умов експлуатації цих машин.

Вміти виконувати конструкторські розрахунки об’єктів галузевого машинобудування (підйомно-транспортних, дорожніх машин та обладнання), використовуючи нормативну та довідникову інформацію на основі знань про конструкцію, принцип роботи, технічні характеристики, правила безпечної експлуатації, враховуючи результати науково-дослідних та випробувально-конструкторських робіт.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
Л1. Монтажні роботи.
ПЗ1. Розрахунок стропування вантажу. 
СРС. К.
 
2 тиждень
Л2. Монтажний майданчик.
ПЗ2. Розрахунок кінцевих елементі строп.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
Л3. Підготовка устаткування до монтажу.
ПЗ3.1. Розрахунки мінімальної висоти мачт та шеврів для монтажу.
СРЗ. К.
 
4 тиждень
Л4. Монтаж вантажопідйомних машин.
ПЗ3.2. Розрахунки мінімальної висоти мачт та шеврів для монтажу.
СРЗ. К.
 
5 тиждень
Л5. Критерії працездатності.
ПЗ4. Розрахунок монтажного поліспасту.
СРЗ. К.
 
6 тиждень
Л6. Умови забезпечення працездатності.
ПЗ5.1. Розрахунок елементів монтажної лебідки.
СРЗ. К.
 
7 тиждень
Л7. Типові закони розподілу випадкових величин.    
ПЗ5.2. Розрахунок елементів монтажної лебідки.
СРЗ. К.
 
8 тиждень
Л8. Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт підйомно-транспортних машин.
ПЗ6.1. Вибір монтажної лебідки, розрахунок лебідки на стійкість та протидію від горизонтального переміщення. 
МКР1. СРС. К.
 
9 тиждень
Л9. Технічний нагляд, правила роботи і техніка безпеки при експлуатації та ремонті ПТМ.
ПЗ6.2. Вибір монтажної лебідки, розрахунок лебідки на стійкість та протидію від горизонтального переміщення. 
СРЗ. К.
 
10 тиждень
Л10. Інструкції по експлуатації машин.
ПЗ7.1. Розрахунки несучої конструкції монтажної мачти.
СРЗ. К.
 
11 тиждень
Л11. Організація і планування технічного обслуговування і ремонту ПТМ. Система планово-попереджувального ремонту (ППР).    
ПЗ7.2. Розрахунки несучої конструкції монтажної мачти.
СРЗ. К.
 
12 тиждень
Л12. Ремонтні цикли, їх тривалість і структура.
ПЗ8.1. Особливі типи козлових кранів. Розрахунок зусиль при самопідйомі методом стягування опор. 
СРЗ. К.
 
13 тиждень
Л13. Зміст робіт при технічному обслуговуванні ПТМ.    
ПЗ8.2. Особливі типи козлових кранів. Розрахунок зусиль при самопідйомі методом стягування опор
СРЗ. К.
 
14 тиждень
Л14. Технічне обслуговування типових механізмів і деталей вантажопідйомних машин.
ПЗ9. Розрахунки болтових з’єднань конструкцій, що монтуються.
СРЗ. К.
 
15 тиждень
Л15. Технологія ремонту машин.
ПЗ10. Розрахунки зварних з’єднань конструкцій, що монтуються.
МКР2.
СРЗ. К.
 
Індивідуальна робота
 
Не передбачена. 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять– разом 30 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових питань) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 2 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 10 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль № 1
ПЗ. Практичні заняття – 20 балів. 
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
ПЗ. Практичні заняття– 20 балів. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен, який проводиться після закінчення її вивчення Максимальна оцінка становить 100 балів. 
Екзаменаційний білет з дисципліни складається з двох частин: теоретичної та практичної.
Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична.
Теоретична частина містить 4 питання рівної складності, практична – 1 задачу.
Мінімальна кількість балів, що зараховується як позитивний результат, дорівнює 60.

Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзаменаційного контрою з дисципліни допускаються ті здобувачі, що за сумарними результатами поточного контролю набрали не менш ніж  60 % від максимальної оцінки.
 
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів здійснюється за встановленим розкладом.
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися відповідними довідниками.