Робочі процеси автомобілів

ID: 9477
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Мета викладання дисципліни:

Метою викладання дисципліни є формування комплексу наукових знань в областях робочих процесів, оцінки конструкцій і розрахунку агрегатів і систем автомобілів відповідно до вимог надійності і формування експлуатаційних властивостей автомобіля з метою економії паливно-енергетичних ресурсів, інтенсифікації технологічних процесів і ефективного захисту довкілля та набуття практичних навичок методами розрахунку і оцінки впливу конструкції, робочих процесів і умов експлуатації на вихідні характеристики агрегатів і систем та експлуатаційні властивості автомобілів.

Задачі дисципліни:

Для досягнення мети вивчення дисципліни здобувачі повинні навчитися вирішувати задачі: вивчення теорії робочих процесів і оцінних параметрів агрегатів і систем, їх взаємозв'язки між собою, з конструкцією і з умовами експлуатації; вивчення методів розрахунку навантажень в агрегатах і системах; отримання практичних навичок за розрахунком агрегатів і систем, необхідних для конструювання автомобілів
Дисципліна має націлити майбутніх фахівців на творче застосування отриманих результатів навчання у їх практичній діяльності.

В результаті вивчення дисципліни здобувачі набувають наступних результатів навчання:

-    Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
-    Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
-    Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
-    Аналізувати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
-    Розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни в закладах вищої освіти.
-    Вміти виконувати конструкторські розрахунки об’єктів галузевого машинобудування, використовуючи нормативну та довідникову інформацію на основі знань про конструкцію, принцип роботи, технічні характеристики, правила безпечної експлуатації.
-    Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для вирішення задач галузевого машинобудування в непередбачуваних умовах.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КР – курсова робота; КнР1, КнР2 – контрольні роботи; МКР – модульні контрольні роботи; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Введення, основні поняття.
ПЗ1. Основи розрахунку деталей на міцність. Стискування, зрушення, кручення, вигин.
КР – 1 етап.
СРЗ. К.

2 тиждень
Л2. Режими навантажень і розрахункових.
ПЗ2. Зчеплення. Розрахунок параметрів, що визначають функціональні властивості зчеплення.
КР – 2 етап.
СРЗ. К.

3 тиждень
Л3. Зчеплення.
ПЗ3. Робочий процес зчеплення при рушанні автомобіля.
КР. – 3 етап.
СРЗ. К.

4 тиждень
Л4. Коробка передач.
ПЗ4. Розрахунок геометричних параметрів зубчастих передач. Способи включення передач.
КР – 4 етап.
СРЗ. К.

5 тиждень
Л5. Безступінчаті і комбіновані передачі.
ПЗ5. Робочий процес синхронізатора. Аналіз схем, конструкцій і робочого процесу автоматичних коробок передач.
КР – 5 етап.
СРЗ. К.

6 тиждень
Л6. Карданна передача.
ПЗ6. Навантаження в карданних передачах. Нерівномірність обертання ведучих і веденого елементів карданного шарніра.
КР – 6 етап.
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7 Головна передача.
ПЗ7. Визначення основних параметрів карданноїї передачі.
КР – 7 етап.
КнР №1
СРЗ. К.

8 тиждень
Л8. Диференціал.
ПЗ8. Аналіз схем диференціалів. Кінематика диференціалів. Коефіцієнт блокування.
КР. – 8 етап.
МКР1.
СРЗ. К.

9 тиждень
Л9. Приводи до ведучих коліс.
ПЗ9. Аналіз схем, конструкцій і компонування головних передач різних типів. Методика визначення навантажень.
КР – 9 етап.

10 тиждень
Л10. Рульове управління.
ПЗ10. Методика визначення навантажень в елементах рульового управління.
КР – 10 етап.
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11 Гальмівне управління.
ПЗ11. Розрахунок геометричних параметрів рульової трапеції.
КР – 11 етап.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Підвіска.
ПЗ12. Класифікація гальмівних механізмів. Рівняння гальмівного моменту.
КР – 12 етап.
СРЗ. К.

13 тиждень
Л13. Колеса і шини.
ПЗ13. Порівняльна оцінка гальмівних механізмів. Вимоги, класифікація, вживаність гальмівних приводів.
КР – 13 етап.
КнР №2
СРЗ. К.

14 тиждень
Л14. Кузов і рама
ПЗ14. Пружна характеристика підвіски і її параметри. Лінійна і прогресивна характеристики.
КР – 14 етап.
СРЗ. К.

15 тиждень
Л15. Вібрації і шум в автомобілі
ПЗ15.  Розрахунок елементів підвіски.
МКР №2.
СРЗ. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять –14 години;
2) підготовка до лабораторних занять – 15 годин;
3) виконання КР – 30 годин;
4) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень базується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі вищої освіти протягом семестру готуються до лекційних, лабораторних занять,виконують курсову роботу. та модульну контрольну роботу.
Модульні контрольні роботи №1 і №2 виконуються у письмовій формі. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (5 питань) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання модульної контрольної роботи МКР1 оцінюється максимум 4 балами (всього 20 балів). Правильне рішення задачі оцінюється в 10 балів.
Друга модульна контрольна робота МКР2 також складається з теоретичної частини (5 питань) та практичної частини (1 задача). Відповідь на теоретичні питання модульної контрольної роботи оцінюється максимум 4 балам (всього 20 балів). Правильне рішення задачі оцінюється в 10 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.