Бізнес-моделі господарювання підприємницьких структур

ID: 9037
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2019.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
Всього 30 аудиторних годин – 16 лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Мета дисципліни: забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку майбутніх докторів філософії (PhD), яка слугуватиме основою для їхньої практичної роботи, що пов’язана із дослідницько – інноваційною та  науково-педагогічною діяльністю, сформувати у здобувачів вміння оперувати системними знаннями і практичним інструментарієм щодо формування ефективної бізнес-моделі підприємства
Завдання дисципліни: аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел;  ознайомити із теоретичними засадами та практичними методами/прийомами; знати основні бізнес-моделі підприємства; знати основи моделювання бізнес-процесів; знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень; застосовувати економічні моделі прогнозування впливу на бізнес-процеси; розвити здібності щодо визначення найбільш ефективних прийомів, форм, методів, засобів і цілісних економічних технологій управління і самоуправління з метою підвищення продуктивності науково-професійної діяльності; ознайомити з інноваційними технологіями, формами організації, методами, засобами навчання, виховання, управління в системі вищої освіти.

 Основні результати навчання

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій; аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня 

Вміти самостійно розробляти управлінські рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення ефективності в обраній спеціальній області дослідження, на різних рівнях управління.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі наукової та професійної діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовуючи сучасні інформаційні та комунікативні технології

Розуміти механізми взаємодії функціональних складових предметної області дослідження; вміти аналізувати та контролювати параметри їх стану, розвитку та ефективності

Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації та критичної оцінки інформації; інструментарієм аналізу, моделювання, проектування для виконання завдань дослідження та,або управління 

Обирати інноваційні напрями, застосовувати сучасні методи й моделі для вирішення актуальних проблем в сфері підприємництва, торгівлі, біржової діяльності та у викладацькій практиці.

 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Теоретичні аспекти формування бізнес-моделі господарювання підприємницьких структур
СРЗ. К.

2 тиждень

П31. Теоретичні аспекти формування бізнес-моделі господарювання підприємницьких структур.
СРЗ. К.

3 тиждень

Л2. Процесна бізнес-модель господарювання підприємницьких структур.
СРЗ. К.

4 тиждень

ПЗ2. Процесна бізнес-модель господарювання підприємницьких структур.
СРЗ. К.

5 тиждень

Л3. Ресурсний підхід до управління підприємницькими структурами
СРЗ. К.

6 тиждень

ПЗ3. Ресурсний підхід до управління підприємницькими структурами.
СРЗ. К.

7 тиждень

Л4. Інформаційна бізнес-модель - бізнес платформа XXI століття.
СРЗ. К.

8 тиждень

ПЗ4. Інформаційна бізнес-модель - бізнес платформа XXI століття.
МКР1. СРЗ. К.

9 тиждень

Л5. Формування матричної бізнес-моделі підприємницьких структур.
СРЗ. К.

10 тиждень

ПЗ5. Формування матричної бізнес-моделі підприємницьких структур
СРЗ. К.

11 тиждень

Л6. Методологічний підхід до 3-D бізнес-моделі підприємництва
СРЗ. К.

12 тиждень

ПЗ6. Методологічний підхід до 3-D бізнес-моделі підприємництва.
СРЗ. К.

13 тиждень

Л7. Інноваційна бізнес-модель підприємства як важливий фактор ініціювання конкурентних переваг
СРЗ. К.

14 тиждень

ПЗ7. Інноваційна бізнес-модель підприємства як важливий фактор ініціювання конкурентних переваг
СРЗ. К.

15 тиждень

Л8. Інтегрована модель зв’язку зовнішніх та внутрішніх взаємозв’язків бізнес-моделі підприємства
МКР2.
СРЗ. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 8 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань - 22 години;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, 2 творчі роботи у вигляді розробленої бізнес-моделі підприємства відповідно дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 5 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 15 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

Практичні заняття – 9 балів.
Творча робота у вигляді розробленої бізнес-моделі підприємства відповідно дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 11 балів.  Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

Практичні заняття – 12 балів.
Творча робота у вигляді оцінки якості управління бізнес-процесу відповідно дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 8 балів. Термін надання – 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини  - 3 питання (по 25 б – кожне запитання) та практичної частини – 1 задача (25 б.). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організовується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.