Стандартизація в інформаційній сфері

ID: 7211
Вибіркова дисципліна
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
24 аудиторних годин – лекційні заняття; 12 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета

забезпечити майбутніх фахівців базовим знанням основ стандартизації в контексті розвитку інформаційної сфери як пріоритетного напрямку в умовах інформаційного суспільства; вивчити систему національної стандартизації у сфері документної діяльності та інформаційних технологій; визначити роль національних стандартів інформаційно-документних технологій у системі міжнародної стандартизації; сприяти формуванню поглибленого розуміння теоретичного і практичного значення процесів уніфікації процесів використання, передачі й обміну інформаційних ресурсів сучасної організації для реалізації управлінських функцій.

Завдання навчальної дисципліни:
  • дати знання щодо завдань та призначення стандартизації;
  • розкрити зміст національної системи стандартизації та визначити її місце у системі міжнародної стандартизації;
  • ознайомити з основними державними стандартами України щодо інформаційно-документних технологій та електронного документообігу;
  • ознайомити з комплексом стандартів із автоматизованих інформаційних систем та з інформаційних технологій;
  • навчити самостійно вивчати й аналізувати різноманітні документи з позицій стандартизації;
  • навчити оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації;
  • розвити практичні навички використання стандартів в інформаційній діяльності, бібілотечній та архівній справах.

 

Основні результати навчання

Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу: здатність до аналізу та синтезу.

Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації: здатність до аналізу та синтезу.

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією): здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації: здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо: здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності: здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок: здатність самостійно вивчати й аналізувати різноманітні документи з позицій стандартизації; оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації.

Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності: здатність самостійно вивчати й аналізувати різноманітні документи з позицій стандартизації; оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Теоретичні основи стандартизації
    • ПЗ1. Теоретичні основи стандартизації
    • К, СРЗ
  • 2 тиждень
    • Л2. Організація робіт з стандартизації і вимоги до змісту нормативних документів.
    • К, СРЗ
  • 3 тиждень
    • Л3. Міжнародні, європейські та міждержавні стандарти. 
    • ПЗ2. Міжнародні, європейські та міждержавні стандарти.
    • К, СРЗ
  • 4 тиждень
    • Л4. Національні та державні системи стандартів.
    • К, СРЗ
  • 5 тиждень
    • Л5. Державна система стандартизації інформаційно-документної сфери.
    • ПЗ3. Державна система стандартизації інформаційно-документної сфери.
    • К, СРЗ
  • 6 тиждень
    • Л6. Електронний документообіг: сутність, поняття, стандарти.
    • К, СРЗ, МКР1
  • 7 тиждень
    • Л7. Архітектура та структурна модель документа.
    • ПЗ4. Архітектура та структурна модель документа.
    • К, СРЗ
  • 8 тиждень
    • Л8. Стандарти в бібліотечно-бібліографічній сфері.
    • К, СРЗ
  • 9 тиждень
    • Л9. Стандарти створення електронних бібліотек.
    • ПЗ5. Стандарти створення електронних бібліотек.
    • К, СРЗ
  • 10 тиждень
    • Л10. Стандартизація в поліграфії та книговиданні.
    • К, СРЗ
  • 11 тиждень
    • Л11. Стандарти щодо інтерфейсу користувача.
    • ПЗ6. Стандарти щодо інтерфейсу користувача.
    • К, СРЗ
  • 12 тиждень
    • Л12. Стандарт безпеки інформаційних систем та обміну даними.
    • К, СРЗ, МКР2

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять.

Самостійна робота складає 54 години.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 27 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 27 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 25 балів, а саме: вирішення практичних завдань на ПЗ (15 балів), активна робота на практичному занятті (10 балів). 
Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Під час Л, МКР користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів.