Інтернет-журналістика

ID: 7291
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

підготовка журналістів для роботи кореспондентами та редакторами в інтернет-виданнях: електронних офлайнових ЗМІ (газет, журналів, телеканалів, радіокомпаній) та онлайн-ЗМІ, як здатні створювати інформаційний мультимедійний продукт у відповідності до потреб сьогодення.

Завдання дисципліни: 
  • сформувати уявлення про особливості інтернет-журналістики; навчити аналізувати специфіку діяльності інтернет-редакцій,
  • надати практичні навички роботи в середовищі соціальних медіа; прищепити уміння організації діяльності мережевого видання:
  • навчити формувати концепцію видання, використовувати методи збільшення його аудиторії;
  • ознайомити з навичками групової роботи в «хмарі», на прикладі системи підготовки презентацій та корпоративних карт знань;
  • навчити адаптувати тексти для пошукових систем та SEO-копірайтингом;
  • навчити вільно оперувати жанрами веб-журналістики; забезпечити засвоєння широкого спектру інструментальних знань, умінь, навичок для успішної професійної діяльності, зокрема у написанні і редагуванні інформаційного мультимедійного продукту;
  • навчити користуватися найпоширенішими в Інтернеті мультимедійними технологіями.

 
Основні результати навчання

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.
Розміщувати оперативно інформацію про свій  медіапродукт на доступних інтернет-платформах.
Забезпечувати громадськість якісною щодо змісту,  форми та впливу масмедійною продукцією.

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 
 
Тематика та види навчальних занять

 

  • 1 тиждень
    • Л1. Інтернет як новий канал комунікації в роботі журналіста.
    • ЛЗ1. Інтернет як новий канал комунікації в роботі журналіста.
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Аудиторія інтернет-видань. 
    • ЛЗ2. Аудиторія інтернет-видань. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Етика інтернет-жунралістів.
    • ЛЗ3. Правові питання Веб.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Соціальні мережі – інструментарій журналіста.
    • ЛЗ4. Фактчекінг та журналістське розслідування в Інтернет.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Жанри інтернет-видань.
    • ЛЗ5. Жанри інтернет-видань.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Журналістські та авторські блоги.
    • ЛЗ6. Види блогів. Особливості жанру.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л6. Специфіка написання текстів для Інтернет-простору.
    • ЛЗ6. Нативна реклама в Інтернет-просторі. Резонанстність тем в Інтернет-журналістиці.
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Подкасти як альтернатива радіо- і телемовленню.
    • ЛЗ8. Створення аудіоподкастів.
    • К. СРЗ. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Відеорепортаж та відеоінтерв’ю для інтернет-видання.
    • ЛЗ9. Відеорепортаж та відеоінтерв’ю для інтернет-видання.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Комп’ютерна анімація в Інтернет-журналістиці.
    • ЛЗ10. Створення анімаційного ролику на задану тему.
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Організація та особливості діяльності мережевого видання. Особливості роботи редакції в кризових ситуаціях.
    • ЛЗ11. Робота головного та випускового редактора онлайн-видання.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л15. Журналістика даних.
    • ЛЗ15. Сторітелінг даних.
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Модерування інтернет-ресурсів.
    • ЛЗ13. Модерування інтернет-ресурсів.
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. Адаптація текстів для пошукових систем. SEO-копірайтинг.
    • ЛЗ14. Адаптація текстів для пошукових систем. SEO-копірайтинг.
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Підвищення коментованості інтернет-матеріалів. 
    • ЛЗ15. Підвищення коментованості інтернет-матеріалів.
    • К. СРЗ. МКР2

 
 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 години. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 20 годин;
2) підготовка до лабораторних занять – разом 25 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Сумарна кількість балів за виконання лабораторних завдань налічує максимум 25 балів за кожні семестрові модулі. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.
 
Семестровий модуль 1

  • ЛЗ 1. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 3. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 7. Оцінка за виконання – 3 бали. 

  • ЛЗ 8. Оцінка за виконання – 4 балів. 

  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)

  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій).

 
Семестровий модуль 2

  • ЛЗ 9. Оцінка за виконання  –  4 балів. 

  • ЛЗ 10. Оцінка за виконання – 3 балів. 

  • ЛЗ 11. Оцінка за виконання – 4 балів.

  • ЛЗ 12. Оцінка за виконання – 3 балів. 

  • ЛЗ 13. Оцінка за виконання – 4 балів.

  • ЛЗ 14. Оцінка за виконання – 3 балів. 

  • ЛЗ 15. Оцінка за виконання – 4 балів.

  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)

  • МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.  

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. 
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.