Макроекономіка

ID: 7837
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

засвоєння системи економічних знань, на яких базується сучасний макроекономічний аналіз та формування економічної політики, в набутті навичок дослідження агрегованих показників економічного та соціального розвитку національної економіки шляхом використання універсального інструментарію та макроекономічного моделювання. 

Завдання дисципліни:
  • Розуміння змісту функціонування національної економіки, мати практичні навички роботи з системою національних рахунків.
  • Вміння аналізувати та проєктувати розвиток економіки держави, визначати відповідні заходи економічної політики.
  • Вивчення закономірностей системи взаємовідносин основних макроекономічних суб’єктів;
  • засвоєння методології обчислення основних макроекономічних показників соціально-економічного розвитку;
  • розуміння принципів та особливостей використання кейнсіанської та класичної економічних теорій в сучасній практиці господарювання;
  • вивчення сутності циклічного розвитку національної економіки та економічного зростання;
  • засвоєння ролі та місця держави в регулюванні національної економіки;
  • розуміння перспектив економічного розвитку, чинників та механізму досягнення економічного та соціального прогресу країни

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку сучасних економічних систем на макрорівні для розв’язання задач формування економічної політики держави.
  • Вміння аналізувати та проектувати розвиток економіки держави.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, метод та функції макроекономіки 
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2 Макроекономічні показники в систем національних рахунків 
    • ПЗ1 Теоретичні засади макроекономіки
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3 Функціональний та особистий розподіл доходу. Основи соціальної політики 
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4 Сукупний попит та сукупна пропозиція. Моделі макроекономічної рівноваги
    • ПЗ2 Макроекономічні показники в системі національних рахунків
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5 Розподіл національного доходу. Споживання, заощадження та інвестиції
    • Кз1. Аналіз основних макроекономічних показників України в динаміці
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6 Циклічні коливання та економічне зростання
    • ПЗ3 Ринок благ. Споживання та інвестиції
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7 Інфляція: поняття, види та заходи опанування
    • Кз2. Оцінка інвестиційної активності в Україні
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8 Політики протидії інфляції
    • ПЗ4 Макроекономічна рівновага
    • МКР1, СРЗ, К
  • 9 тиждень
    • Л9 Зайнятість та безробіття 
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10 Державна політика зайнятості
    • ПЗ5 Макроекономічна нестабільність та інфляція
    • Кз3. Аналіз ринку праці в країні та світовий досвід боротьби з безробіттям 
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л11 Поняття та види податків
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12 Фіскальна політика держави 
    • ПЗ6 Ринок праці. Зайнятість та безробіття
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13 Банківська система країни та функції банків
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14 Основи кредитно-грошової політики держави
    • ПЗ7  Основи формування економічної політики держави
    • Кз4 Досвід економічно розвинених країн у формування політики розвитку держави
    • СРЗ, К
  • 15 тиждень
    • Л15 Макроекономічна політика у відкритій економіці
    • МКР2, СРЗ, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 31 година

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання по 4 бали та 8 тестів по 1 балу) та практичної частини (3 задачі). Відповідь на теоретичні питання оцінюється максимум 16 балів. Правильне розв’язання задачі оцінюється по 3 бали.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ 1 - ПЗ 3 – Оцінка за виконання – 15 балів
  • Кз1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9-11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ 4 - ПЗ 7 – Оцінка за виконання – 15 балів
  • Кз3. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліку або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.