Управління науковою діяльністю 1

ID: 8918
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
44 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 14 практичні заняття.

Мета дисципліни: формування цілісного уявлення про використання проектного підходу до управління науковою діяльністю та розвиток умінь і навичок практичного застосування отриманих знань в практиці наукової та інноваційної діяльності, в тому числі для оцінки результативності наукової роботи, оволодіння методичним інструментарієм підготовки проектних пропозицій та грантових заявок; навичками залучення джерел їх фінансування; формування проектних команд; здійснення ефективного проектного менеджменту та сприяння академічній мобільності науковців.
Завдання дисципліни: формування цілісних знань та професійних практик у здобувачів необхідних для управління науковими проектами шляхом отримання програмних компетентностей у галузі дослідницько-інноваційної та проєктної діяльності; оволодіння методичним інструментарієм розробки, фінансування та виконання наукових проектів, програм та грантів у сфері економіки; формування комплексного уявлення про наукову діяльність як про складну організаційно-технічну систему; ознайомлення з термінологією та ключовими поняттями проектного управління у галузі наукової діяльності та наукознавства; усвідомлення специфіки наукових проектів ЗВО; отримання уявлення про особливості наукової творчості, проблеми інтенсифікації наукової діяльності, підвищення ефективності праці науковців та наукових колективів; вивчення методологію наукометричних оцінок результативності наукової діяльності; оволодіння методами наукового дослідження, навичками збору, обробки та інтерпретації інформації для коригування програми управління науковою діяльністю та систематизованими знаннями про сучасні проблеми управління наукою і освітою.
 
 
Основні результати навчання
 
Вміти планувати та проводити дослідження, що мають відношення до проблем з галузі знань, використовуючи належне програмне забезпечення та знати як аналізувати і відображати їх результати. 

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел. 

Мати професійну етичну поведінку, дотримуватися академічної та професійної доброчесності.  

Вміти управляти науковими проектами або писати пропозиції на фінансування наукових досліджень. 

Обирати та використовувати загально-наукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту. 

Використовувати функціональні інструменти менеджменту (планування, організації,  обліку, аналізу, діагностики, оцінювання, моделювання, контролювання, регулювання) при проведенні наукових досліджень. 

Застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології  для забезпечення реалізації завдань наукового дослідження в сфері менеджменту.  

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та науковій комунікації рідною мовою та/або іноземною; презентувати та оприлюднювати в усній та письмовій формі, здійснювати апробацію та  впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту. 

Демонструвати навички управління науковими проектами, пошуку партнерів для їх реалізації, реєстрації прав інтелектуальної власності.
 
 
 

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Ко – контрольне опитування; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Поняття наукового дослідження та вимоги до нього
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Вибір напряму та послідовність наукових досліджень.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Зміст та складові науково-дослідного процесу.
ПЗ 1. Поняття наукового дослідження та послідовність наукових досліджень.
Ко 1. 
СРЗ. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Поняття системи та її властивості.
СРЗ. К.
 
5 тиждень

Л5. Побудова моделей систем.
ПЗ 2.Системний підхід, його місце та роль у науковому пізнанні
СРЗ. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Наукове мислення в організації та проведенні наукових досліджень. 
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Академічна доброчесність.
ПЗ 3. Академічна доброчесність.
Ко2.
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Емпіричні методи наукового дослідження. 
СРЗ. К.
МКР 1.
 
9 тиждень
 
Л9. Сутність та класифікація експериментальних досліджень.
ПЗ 4. Емпіричні методи наукового дослідження 
СРЗ. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Методичні інструменти експериментальних досліджень.
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Планування експерименту та аналіз його результатів.
ПЗ 5. Планування експерименту та аналіз його результатів.
Ко3.
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Теоретичні методи наукового дослідження.
СРЗ. К.
 
13 тиждень

Л13. Аналітичні технології у наукових дослідженнях.
ПЗ 6. Аналітичні технології у наукових дослідженнях .
СРЗ. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Система та захист прав інтелектуальної власності.
Ко4.
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Патенти, ліцензії, секрети виробництва ( ноу-хау).
МКР2.
ПЗ 7. Захист прав інтелектуальної власності.
СРЗ. К.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 46 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять –16 години.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять; виконують 2 модульні контрольні роботи та проходять контрольні опитування.
 
Модульна контрольна робота  №1 та № 2 оцінюється в 20 балів кожна. 
Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів. 
Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів.
Кількість практичних робіт у семестрі – 7.
Контрольне опитування проводиться після опанування лекційним матеріалом семестрового модулю. Кількість контрольних опитувань у семестрі – 4. Максимальне оцінювання кожного опитування – 10 балів. 
Виконання есе у кожному семестровому модулі оцінюється  у 10 балів.

Кожний семестровий модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
 
 
Семестровий модуль № 1
 
Ко1. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 3 тиждень.
Ко2. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
Есе -10 балів. Термін виконання 1-7 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль  № 2
 
Ко3. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 11 тиждень.
Ко4. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін надання – 14 тиждень.
Есе -10 балів. Термін виконання 8-14 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). Перескладання можливе за розкладом консультацій.
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.  
 
Оцінка визначається накопиченням балів протягом семестру за виконання модульної контрольної роботи,  поточних контрольних опитувань та виконання есе.
Студенти, які за результатами семестрового модульного контролю отримали менш ніж 60 балів, вважаються неуспішними.
Складання/перескладання заліку здійснюється за встановленим деканатом розкладом.
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.