Управління розвитком виробничого сектору економіки та його суб'єктів

ID: 8922
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
46 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 16 практичні заняття.

Мета дисципліни: засвоєння аспірантами теоретичних і практичних знань, набуття вмінь і навичок в області управління розвитком виробничого сектору економіки, його суб’єктів та процесів.
Завдання дисципліни: ознайомлення з теоретико-методологічним базисом, концептуальною основою, методологічними і науково-методичними підходами до управління розвитком виробничого сектору економіки, його суб’єктів та процесів; опанування методичних підходів до забезпечення превентивності управління трансформаційними процесами в промисловому виробництві.
 
 Основні результати навчання
 
Обирати та використовувати загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту.

Використовувати функціональні інструменти менеджменту (планування, організації, обліку, аналізу, діагностики, оцінювання, моделювання, контролювання, регулювання) при проведенні наукових досліджень.

Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження в сфері менеджменту; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації.

Визначати стан та проблеми розвитку об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами), застосовуючи сучасні концептуальні та методологічні знання, методи та інструменти економічних досліджень.
 
Проектувати управлінські рішення щодо розв’язання задач менеджменту та забезпечення розвитку обраного об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами).
 
 

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Поняття та складові розвитку промислового виробництва. Особливості розвитку промислового виробництва в Україні та світі.
ПЗ1. Поняття та складові розвитку промислового виробництва. Особливості розвитку промислового виробництва в Україні та світі.
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Багатовекторність розвитку промислового виробництва. Технологічні уклади: види, динаміка та секторальна характеристика.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Основна проблематика наукових досліджень розвитку промислового виробництва України на макро-, мезо- та мікро- рівнях. Напрями досліджень розвитку промислового виробництва вченими-економістами Одеського національного політехнічного університету.
ПЗ2. Основна проблематика наукових досліджень розвитку промислового виробництва України на макро-, мезо- та мікро- рівнях. Напрями досліджень розвитку промислового виробництва вченими-економістами Одеського національного політехнічного університету.
Кз 1
СРЗ. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Загальна характеристика управління розвитком виробничого сектору економіки та його суб’єктів. Система управління  розвитком виробничого сектору економіки.
СРЗ. К.
 
5 тиждень
 
Л5. Система управління розвитком промислового підприємства як базового суб’єкту виробничого сектору економіки. Теоретичні засади трансформаційних процесів промислового виробництва: виробнича сфера та система управління.
ПЗ3. Система управління розвитком промислового підприємства як базового суб’єкту виробничого сектору економіки. Теоретичні засади трансформаційних процесів промислового виробництва: виробнича сфера та система управління.
СРЗ. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Реалії трансформаційних процесів промислового виробництва: виробнича сфера та система управління. Особливості управління трансформаційними процесами у промисловому виробництві у високодинамічному зовнішньому середовищі.
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Управлінські механізми ведення трансформаційних процесів у промисловому виробництві. Управлінський інструментарій контролювання трансформаційних змін промислового виробництва.
ПЗ4. Управлінські механізми ведення трансформаційних процесів у промисловому виробництві. Управлінський інструментарій контролювання трансформаційних змін промислового виробництва.
Кз 2
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Обґрунтування доцільності трансформаційних змін. Оцінювання ефективності та результативності трансформаційних змін.
МКР1. СРЗ. К.
 
9 тиждень
 
Л9. Механізм управлінського аналізу розвитку виробничого сектору економіки та його суб’єктів за рівнями управління.
ПЗ5. Механізм управлінського аналізу розвитку виробничого сектору економіки та його суб’єктів за рівнями управління.
СРЗ. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Превентивне управління трансформаційними процесами промислового сектора економіки України.
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Контролінг в управлінні розвитком підприємства.
ПЗ6. Контролінг в управлінні розвитком підприємства.
Кз 3
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Домінанти, передумови та перешкоди розвитку контролінгу на інноваційно-активних промислових підприємствах
СРЗ. К.
 
13 тиждень
 
Л13. Імплементація контролінгу в систему управління розвитком інноваційно-активного промислового підприємства.
ПЗ7 Імплементація контролінгу в систему управління розвитком інноваційно-активного промислового підприємства.
Кз 4
СРЗ. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Державна промислова політика та її роль у державному регулюванні трансформаційних змін промислового виробництва.
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Соціальна відповідальність управління за розвиток та трансформаційні процеси
ПЗ8 Соціальна відповідальність управління за розвиток та трансформаційні процеси
МКР2.
СРЗ. К.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 74 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
підготовка до лекційних занять – 16 годин;
підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – 28 годин;
підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, 2 презентації результатів досліджень та 2 творчі роботи у вигляді економічного та управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача.
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 5 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 15 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль № 1
 
Практичні заняття – 4 бали.
Презентація результатів досліджень – 6 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Творча робота у вигляді економічного дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 10 балів.  Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
 
Практичні заняття – 4 бали.
Презентації результатів досліджень – 6 балів. Термін надання – 11 тиждень. 
Творча робота у вигляді управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 10 балів. Термін надання – 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20б – кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40б). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організовується за встановленим розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.