Інформаційно-аналітичне забезпечення економічних досліджень

ID: 9036
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
Всього 30 аудиторних годин – 16 лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета дисципліни: формування комплексу теоретичних і практичних знань, а також набуття практичних навичок з інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень в дослідницькій та управлінській діяльності, формування інформаційно-аналітичного базису власного наукового дослідження.

Завдання дисципліни: ознайомлення з відкритими інформаційними ресурсами інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень; ознайомлення з теоретичним базисом, методологічними принципами, методами та інструментами інформаційно-аналітичного забезпечення економічних досліджень; опанування методів класифікації та критичної оцінки інформації, облікового та аналітичного інструментарію для виконання завдань інформаційно-аналітичного забезпечення досліджень в сфері економіки, управління, маркетингу, підприємництва. 

Основні результати навчання

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації. 

Знати методологічні принципи, методи та інструменти економічних досліджень; розуміти та визначати доцільність їх застосування в обраній спеціальній сфері. 

Знати можливості інформаційних та комунікаційних технологій, сучасних програмних продуктів для забезпечення реалізації завдань дослідження та професійної діяльності в економці та управлінні. 

Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації та критичної оцінки інформації; інструментарієм аналізу, моделювання, проектування для виконання завдань дослідження та/або управління. 

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності, використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПР – практична робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Інформаційне забезпечення досліджень зовнішнього кола впливу на стан та розвиток суб’єктів економіки.  
СРЗ. К.

2 тиждень

Л2. Методи статистичного аналізу в економічних дослідженнях 
СРЗ. К.

3 тиждень

ПЗ1. Методи статистичного аналізу в економічних дослідженнях
СРЗ. К.

4 тиждень

Л3. Національна економічна статистика в економічних дослідженнях
СРЗ. К.

5 тиждень

ПЗ2. Національна економічна статистика в економічних дослідженнях
СРЗ. К.

6 тиждень

Л4. Статистика економічного розвитку
СРЗ. К.

7 тиждень

ПЗ3. Статистика економічного розвитку
СРЗ. К. МКР 1.
8 тиждень

Л5. Облік та звітність підприємств як інформаційне джерело економічних досліджень
СРЗ. К.

9 тиждень

ПЗ4. Використання звітності підприємств  в економічних дослідженнях
СРЗ. К.

10 тиждень

Л6. Методологія аналітичних досліджень внутрішнього середовища розвитку економічних суб’єктів.
СРЗ. К.

11 тиждень

Л7. Аналітичні інструменти досліджень фінансово-господарської діяльності економічних суб’єктів.
СРЗ. К.

12 тиждень

ПЗ5. Аналіз фінансового стану та ефективності діяльності економічних суб’єктів. 
СРЗ. К.

13 тиждень

ПЗ6. Аналіз та оцінка тенденцій розвитку економічних суб’єктів.
СРЗ. К.

14 тиждень

Л8. Підходи, методи та інструменти об’єктно-орієнтованого аналізу
СРЗ. К.

15 тиждень

ПЗ7. Підходи, методи та інструменти об’єктно-орієнтованого аналізу
СРЗ. К.МКР2.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять –35 годин;
3) підготовка до модульних контрольних робіт – 10 годин

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять; виконують 6 практичних та 2 модульні контрольні роботи.

Модульна контрольна робота  №1 та № 2 оцінюється в 20 балів. 
Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (10 тестових питань) та практичної частини (2 задачі). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 1 балу за кожне тестове питання), за правильне виконання практичної частини  10 балів (по 5 балів за кожну задачу). 
Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (10 тестових питань) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 1 балу за кожне тестове питання), за правильне виконання практичної частини  10 балів.
Кількість практичних робіт у семестрі – 4. Максимальне оцінювання кожної практичної роботи – 15 балів.

Кожний семестровий модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

ПР1. Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання – 5 тиждень.
ПР2. Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль  № 2

ПР3. Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання – 12 тиждень.
ПР4. Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання – 13 тиждень.
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є  екзамен. Екзаменаційний білет складається з теоретичної частини (20 тестових запитань), та практичної частини (1 практичне завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовими) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзамену здійснюється за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час аудиторних занять здійснювати телефонні дзвінки забороняється.