Організаційна психологія

ID: 5862
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
доктор педагогічних наук, професор Корнещук В. В., ст.викл. Гордієнко І.О.

Кількість аудиторних занять: 16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

ознайомлення з сучасними поглядами на організацію як цілісний системний утвір в концепціях формування та розвитку, основними закономірностями поведінки людини в організації, соціально-психологічними технологіями підвищення ефективності організаційної діяльності.

Завдання дисципліни:

сформувати комплексне уявлення про основні соціально-психологічні закономірності існування, функціонування та розвитку організації; сформувати знання про теорії та принципи управління організаційною поведінкою; сформувати обізнаність щодо концепцій мотивації трудової поведінки та їх застосування у менеджменті організації; сформувати уявлення про феномен «психологічний клімат колективу (організації)» та технології щодо його контролю та управління; сформувати вміння психологічного аналізу і прогнозування соціальної ситуації в організації; сформувати вміння застосовувати основні методи виявлення, аналізу, попередження і конструктивного розв'язання міжособистісних та групових конфліктів в організації; сформувати навички використання методик організаційної діагностики та інтерпретації отриманих результатів для аналізу й прийняття управлінських рішень.

 

Основні результати навчання

Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості.

Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.

Уміти визначати ресурси професійного розвитку персоналу та категорії проблем, які потребують рішення в контексті професійних завдань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття; 
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Організація як об’єкт вивчення організаційної психології.
    • СРС.
    • К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Принципи управління організацією.
    • СРС,
    • К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Життєвий цикл організації.
    • СРС.
    • К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Життєвий цикл організації: критерії та методи діагностики ефективності діяльності.
    • СРС.
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Організаційна культура підприємства.
    • СРС.
    • К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3. Організаційна культура підприємства та методи її діагностування. 
    • СРС.
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Організаційна поведінка: поняття, чинники, методи управління.
    • МКР1.
    • СРС.
    • К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Індивідуально-типічні особливості співробітників як чинник організаційної поведінки та їх діагностування.
    • СРС.
    • К.
  • 9 тиждень 
    • Л5. Сучасні психологічні підходи до розуміння менеджменту організацією.
    • СРС.
    • К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5. Методики діагностики мотивації співробітників організації та психологічні методи стимулювання.
    • СРС.
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Психологічний клімат організації. 
    • СРС.
    • К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Методи дослідження та управління психологічним кліматом організації. 
    • СРС.
    • К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Організаційна конфліктологія.
    • СРС.
    • К.
  • 14 тиждень
    • ПЗ7. Методи дослідження та управління конфліктами у організації.
    • МКР2.
    • СРС.
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Психологічні аспекти організації роботи з клієнтами та партнерами. 
    • СРС.
    • РГР.

 

Індивідуальна робота

Мета РГР: набуття вмінь щодо застосування технологій підвищення ефективності організаційної діяльності за рахунок використання соціально-психологічних феноменів (особистість, діяльність, взаємодія, організаційна поведінка).

  • 1-7 тижні: отримання завдання. Написання першої, теоретичної частини РГР: «Теоретичні засади управління психологічними чинниками ефективності діяльності компанії».
  • 8-14 тижні: написання другої, практичної частини РГР: «Результати дослідження психологічних чинників ефективності діяльності компанії».
  • 15 тиждень: захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 18 годин; підготовка до практичних занять – 27 годин; виконання РГР – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
    • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
    • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
    • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
    • РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
    • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
  • Семестровий модуль № 2
    • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
    • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
    • ПЗ6. Оцінка за виконання – 10 балів (12 тиждень).
    • ПЗ7. Оцінка за виконання – 10 балів (14 тиждень).
    • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
    • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.