Медико-соціальні засади здоров'я

ID: 7790
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

опанування студентами сучасних теоретичних положень та практичних програм в галузі валеології, соціальної медицини та гігієни, соціально-гігієнічними проблемами порушень здоров’я, системою управління охороною здоров’я, основними напрямами організації медичної допомоги населенню.

Завдання дисципліни:
  • сформувати у здобувачів основних понять та категорій соціальної медицини й медико-соціальних основ здоров’я; опанувати поняття та характеристику індивідуального й суспільного здоров’я;
  • сформувати уявлень про здоров’я як результат соціальної адаптації людини, здоровий спосіб життя, шляхи і засоби підтримки і зміцнення високої працездатності людини;
  • засвоїти прояви соціальних небезпек і шляхів їх подолання в сучасному суспільстві;
  • набути основних напрямків надання першої медичної допомоги в екстрених ситуаціях. 

 

Основні результати навчання

  • Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
  • Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно -вікові особливості.
  • Розуміти важливість збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, категорії та основні принципи медико-соціальної роботи
    • ПЗ1. Предмет, категорії та основні принципи медико-соціальної роботи
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Вплив різних факторів на здоров’я людини
    • ПЗ2. Вплив різних факторів на здоров’я людини
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Медико-соціальні аспекти захворювань сучасності
    • ПЗ3. Медико-соціальні аспекти захворювань сучасності
    • СРС. РГР. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Критичні періоди розвитку особистості
    • ПЗ4. Критичні періоди розвитку особистості
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Спосіб життя і здоров’я
    • ПЗ5. Спосіб життя і здоров’я
    • СРС. РГР. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Здоров’я дітей та підлітків
    • ПЗ6. Здоров’я дітей та підлітків
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Сон та його значення для здоров’я
    • ПЗ7. Сон та його значення для здоров’я
    • СРС. РГР. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Професійне здоров’я
    • ПЗ8. Професійне здоров’я
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Профілактика алкоголізму, наркоманії і токсикоманії
    • ПЗ9. Профілактика алкоголізму, наркоманії і токсикоманії
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Профілактика хвороб, що передаються статевим шляхом
    • ПЗ10. Профілактика хвороб, що передаються статевим шляхом
    • СРС. РГР. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Медико-соціальна робота з особами літнього віку
    • ПЗ11. Медико-соціальна робота з особами літнього віку
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Профілактика нервово-психічних порушень та аномалій розвитку
    • ПЗ12. Профілактика нервово-психічних порушень та аномалій розвитку
    • СРС. РГР. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Перша допомога в екстремальних умовах
    • ПЗ13. Перша допомога в екстремальних умовах
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Перша допомога в екстремальних умовах
    • ПЗ14. Перша допомога в екстремальних умовах     
    • СРС. РГР. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Соціально-медична робота в осередках поразки
    • ПЗ15. Соціально-медична робота в осередках поразки
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота 

Виконується РГР з теми «Медико-соціальні аспекти захворювань сучасності». 

Мета РГР: розвиток у студентів самостійності мислення та практичних навиків послідовного та логічного викладу своєї думки, узагальнення, усвідомлення, обґрунтування засвоєних знань.

  • 1-7 тижні: отримання завдання; робота з науковими джерелами і добір теми для написання тез; обґрунтування актуальності обраної теми. 
  • 8-14 тижні: написання тез та анотацій до них; укладання бібліографії. 
  • 15 тиждень: захист РГР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 45 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 3 бали. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 4 бали (1 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали (3 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали (4 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 3 бали (5 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 3 бали (8 тиждень).
  • РГР. Оцінка за виконання – 5 балів ( 7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ9. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
  • ПЗ10. Оцінка за виконання – 3 бали (10 тиждень).
  • ПЗ11. Оцінка за виконання – 3 бали (11 тиждень).
  • ПЗ12. Оцінка за виконання – 3 бали (12 тиждень).
  • ПЗ13. Оцінка за виконання – 3 бали (13 тиждень).
  • ПЗ14. Оцінка за виконання – 3 бали (14 тиждень).
  • ПЗ15. Оцінка за виконання – 3 бали (15 тиждень).
  • РГР. Оцінка за виконання – 10 балів (14–15 тижні)
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік.  

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.