Технології та методи психотерапії

ID: 7814
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
22 – годин лекційних занять; 22 – годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування знань та вмінь щодо використання сучасних технологій психотерапії в практичній діяльності.

Завдання дисципліни:
  • формування знань щодо сучасних методів психотерапевтичного впливу;
  • формування вмінь використання практичних психотерапевтичних прийомів для профілактики професійного вигоряння;
  • формування вмінь використання практичних психотерапевтичних технологій та методів для збереження психічного здоров’я, оновлення психологічних ресурсів та стабілізації психічного стану клієнтів.

 

Основні результати навчання

Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, встановлювати ефективність власних дій.
Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові особливості.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичних заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • К – консультації;
  • І – іспит.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Вступ до курсу «Технології та методи психотерапії».
    • ПЗ1. Карти наративної практики. Письмові практики. Шакала стресостійкості.
    • СРС, К, РГР (1 етап).
  • 2 тиждень 
    • Л2. Сучасні методи психотерапії.
    • ПЗ2. Сугестивні техніки психотерапії.
    • СРС, К, РГР (1 етап).
  • 3 тиждень
    • Л3. Сучасні методи психотерапії. 
    • ПЗ3. Робота з образами за технікою А. Єрмошина. 
    • СРС, К, РГР (1 етап).
  • 4 тиждень
    • Л4. Роль практичного психолога в роботі з розладами адаптації.
    • ПЗ4. Робота з відчуттями в соматичній процесуальній психотерапії.
    • СРС, К, РГР (1 етап).
  • 5 тиждень
    • Л5. Стабілізація та саморегуляція психічних станів.
    • ПЗ5. Метод саморегуляції «Ключ».
    • СРС, К, РГР (2 етап).
  • 6 тиждень
    • Л6. Формування «почуття безпеки» та «ресурсних станів» в роботі практичного психолога.
    • ПЗ6. Техніки тілесно-орієнтованої терапії: «заземлення». Робота з образом «безпечного місця».
    • СРС, К, РГР (2 етап).
  • 7 тиждень
    • Л7. Поняття «психологічні межі особистості» та методи роботи з ними в психологічній практиці.
    • ПЗ7. Арт-техніки в роботі з «психологічними межами особистості».
    • СРС, К, РГР (2 етап).
  • 8 тиждень
    • Л8. Тема звичок та свободи вбору у практиці психолога.
    • ПЗ8. Елементи ТДТ: аутентичний рух, парадоксальний рух.
    • СРС, К, РГР (2 етап).
  • 9 тиждень
    • Л9. Тема «структури» та «опори» у практиці психолога.
    • ПЗ9. Техніки ТОП: «структура», «опора», «арки Лоуєна».
    • СРС, К, РГР (2 етап). 
  • 10 тиждень
    • Л10. Тема «балансу» у практиці психолога.
    • ПЗ10. Техніки: «коло балансу», «створення талісману».
    • СРС, К, РГР (2 етап).
  • 11 тиждень
    • Л11. Організація «кола підтримки» в практиці психолога.
    • ПЗ11. Техніки ТОП та ТДТ. «Церемонія визнання самовизначення».
    • СРС, К, МКР, РГР (3 етап).

 

Індивідуальна робота

Виконується розрахунково-графічна робота. Тематика: «Сучасні технології психотерапії».

Мета: більш детально ознайомитися з сучасними технологіями та методами психотерапевтичного впливу для майбутнього професійного самовизначення. 

  • 1-4 тижні — І етап. Отримання завдання. Вибір технології психотерапії. Написання першої частини: «Наукове підґрунтя психотерапевтичного впливу». 
  • 5-10 тижні — ІІ етап. Написання другої частини: «Основні техніки та технології психотерапевтичного впливу». Оформлення графічної частини: «Структура та процес психотерапевтичного впливу».
  • 11 тиждень — ІV етап. Захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 11 годин;
  • підготовка до практичних занять – 20 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 1 модульну контрольну роботу та курсову роботу. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі та складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практично-теоретичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Курсова робота оцінюється окремо.

Семестровий модуль № 1 

  • Л1-Л7 – бесіди, дискусії (14 балів).
  • ПЗ1 – ПЗ7 – робота на практичних заняттях (26 балів):
    • щоденник (5 балів);
    • звіти (21 балів).
  • РГР (1 та 2 етап) – оцінка за виконання 10 балів. Термін представлення звітності – 7 тиждень.

Семестровий модуль № 2 

  • Л8-Л11 – поточні опитування (8 балів).
  • ПЗ8 – ПЗ11 – робота на практичних заняттях (12 балів):
    • щоденник (4 бали);
    • звіти (8 балів).
  • Модульна контрольна робота – 20 балів (11 тиждень). 
  • РГР (2 та 3 етап) – Оцінка за виконання - 10 балів. Термін представлення до захисту 11 тиждень. 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Текст розрахунково-графічної роботи подається на перевірку на 10 тижні. У випадку, якщо РГР не подається здобувачем вчасно, робота не може бути допущена до захисту.

Не виконання здобувачами РГР та відсутність під час захисту РГР відповідає оцінці «0».  

Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, З здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.