Педагогічна психологія

ID: 7847
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у майбутніх психологів навичок міжособистісної взаємодії для організації освітнього процесу та розвитку психологічно безпечного освітнього середовища.

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння планувати та реалізовувати індивідуальний професійний розвиток відповідно до визначених актуальних потреб, удосконалювати психолого-педагогічні основи професійної майстерності. 

 

Основні результати навчання

  • Знати закономірності психічної діяльності людини у процесі розвитку і саморозвитку, виховання і самовиховання, навчання і самонавчання; 
  • демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет, завдання і система категорій педагогічної психології.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    •  Л2. Методи педагогічної психології.
    • ПЗ1. Історичні методи та форми організації навчання.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Навчання й психічний розвиток.  
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Психологічні моделі навчання.
    • ПЗ2. Метод мозкового штурму «Класифікація видів навчання».
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Психологія навчальної діяльності.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вітчизняні та зарубіжні концепції учіння.
    • ПЗ3. Семінар-тренінг «Здібності в начальній діяльності».
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Покомпонентний аналіз навчальної діяльності.
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Розвиток самоосвітньої діяльності.
    • ПЗ4. Тренінг-диспут «Я в самоосвітньому просторі».
    • МКР1.СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Психологічні основи виховання.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Характер як проблема педагогічної психології. 
    • ПЗ5. Вікові особливості морального виховання.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Психологія сімейного виховання.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Перевиховування та важковиховуваність.
    • ПЗ6. Методи психокорекції осіб з девіантними ознаками.
    • СРС. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Психологічний аналіз професійної компетентності педагога.
    • СРС. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Особистість педагога як предмет психологічного дослідження.
    • ПЗ7. Розв’язання психолого-педагогічних задач.
    • СРС. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Психологічна служба в системі освіти.
    • ПЗ8. Тренінг психолого-педагогічної компетентності дорослих.
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. Тематика розрахунково-графічної роботи: «Технології традиційного та інноваційного навчання».

Мета РГР: дослідити та порівняти технології традиційного та інноваційного навчання, перевірити та довести психолого-педагогічний вплив цих технологій на особистість.

  • І етап (1-3 тижні) - отримання завдання.
  • ІІ етап (4-7 тижні) - написання теоретико-дослідницької частини.
  • ІІІ етап (8-11 тижні) - виконання аналітичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи.
  • IV етап (12 тиждень) – оформлення РГР відповідно до вимог ДСТУ.
  • V етап (13-14 тиждень) – презентація та захист РГР. 

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 14 годин;
  • виконання РГР – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та виконують РГР. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому та другому модульному контролі – 25. Теоретичних питань 5, які оцінюються в 1,5 бала кожне. Тестових завдань 20 і вони оцінюються в 1 та 0,5 балів. Накопичувальна частина дисципліни складається з суми балів, отриманих слухачем за результатами поточного контролю, підготовки до практичних занять і виконання РГР. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

Опис оцінювання виконання РГР. Семестровий модуль № 1 1. Формулювання постановки завдання для РГР – 5 бали (1-3 тиждень). 2. Застосовування теоретичних положень для обґрунтування проведення дослідження відповідно до поставленого завдання – 5 бали (4-7 тиждень). Семестровий модуль № 2 3. Обґрунтування одержаних результатів розрахунків та їх інтерпретація, оформлення РГР – 5 балів (8-12 тиждень). 4. Презентація та захист роботи – 5 балів (13-14 тиждень). Максимальна оцінка за РГР – 15 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0».

Текст розрахунково-графічної роботи подається на перевірку на 8 та 14 тижні. У випадку, якщо РГР не подається здобувачем вчасно та не пройшла перевірки на антиплагіат, робота не може бути допущена до захисту. Не виконання здобувачами РГР та відсутність під час захисту РГР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання заліку - за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, РГР здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.