Психологія професійного спілкування

ID: 7856
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сприяння засвоєнню студентами цілісної парадигми культури професійного спілкування фахівця-психолога як системи внутрішньо взаємопов’язаних і взаємозумовлених теоретичних, методологічних і практичних компонентів.

Завдання дисципліни:
  • здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих підходів та методів спілкування до конкретних ситуацій професійної діяльності.
  • Отримати навички міжособистісної взаємодії.Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.

 

Основні результати навчання

  • Знання ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування.
  • Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.
  • Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культурних особливостей співрозмовника.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, функції та види спілкування
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Спілкування та індивідуальні якості особистості
    • ПЗ1. Професійне спілкування як чинник та показник фахової зрілості
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Феномен та поняття професійного спілкування
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Мистецтво професійного спілкування
    • ПЗ2. Основи ораторського мистецтва фахівця-психолога
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Комунікативність та комунікабельність
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вербальне та невербальне спілкування
    • ПЗ3. План комунікативних дій, стратегія взаємодії
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Порушення, бар’єри та труднощі спілкування
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Професійне спілкування як вміння управляти спілкуванням
    • ПЗ4. Нормативи семантичних і семіотичних навантажень у взаємодії психолога з клієнтом
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Навички переговорного процесу
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Ділове спілкування
    • ПЗ5. Ефективне слухання в професійному спілкуванні
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Психологічні аспекти переговорного процесу
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Конфлікти та шляхи їх вирішення
    • ПЗ6. Становлення професійних засновків мистецтва психологічного впливу
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Профілактика профдеформацій психолога
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Культура та форми спілкування з колегами
    • ПЗ7. Взаєморозуміння і маніпуляції. Конфлікт і його вирішення    
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Етика та культура спілкування
    • ПЗ8. Методи формування й розвитку комунікативної компетентності психолога у професійному спілкуванні
    • МКР2. СРС. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 22 годин;
  • підготовка до практичних занять – 22 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 3 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (14 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік.  

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.