Загальна психологія 1

ID: 7924
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
6.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
1-й семестр: 30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 16 – лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни: 

Мета дисципліни:

забезпечення майбутніх психологів знаннями з загальної психології на основі теоретичних знань, озброїти уміннями і навиками визначення психологічного контексту в умовах практичної діяльності.

Завдання дисципліни:
  • формування знань предмету психології як науки, історії її становлення та сучасної системи психологічних знань;
  • оволодіння поняттями психіки і свідомості, їх функцій та структур;
  • розуміння типових психічних процесів та станів, їх змісту та функціонування;
  • визначення психологічної сутності понять особистості та діяльності;
  • набуття навичок розуміння специфіки психічних властивостей людини, формування здатності самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

 

Основні результати навчання:

  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. 
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять: 

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень 
    • Л1. Психологія як наука. Об’єкт, предмет та методи психології. 
    • ПЗ1. Предмет, завдання та методи загальної психології. 
    • ЛЗ.1. Предмет психології.
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 2 тиждень 
    • Л2. Загальні етапи розвитку психології. 
    • ПЗ2. Основні етапи становлення психології. 
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 3 тиждень 
    • Л3. Історія психологічних вчень. 
    • ПЗ3. Сучасні психологічна теорії. 
    • ЛЗ2. Сучасні психологічні теорії.
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 4 тиждень 
    • Л4. Місце психології в системі наукового знання. 
    • ПЗ4. Сучасний стан, перспективи та проблеми подальшого розвитку психологічної науки. 
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 5 тиждень 
    • Л5. Методи сучасної психології. 
    • ПЗ5. Методи дослідження в психології. 
    • ЛЗ3. Схема спостереження
    • СРС. К. РГР (ІІ етап).
  • 6 тиждень 
    • Л6. Матеріальна основа психіки, психіка і мозок. 
    • ПЗ6. Мозок та психіка. 
    • СРС. К. РГР (ІІ етап).
  • 7 тиждень 
    • Л7. Виникнення психіки та її розвиток у філогенезі. 
    • ПЗ7. Розвиток психіки в філогенезі. 
    • ЛЗ4. Психологічний експеримент.
    • СРС. К. РГР (ІІ етап). МК№1.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Виникнення і розвиток психіки у тварин і людської свідомості. 
    • ПЗ8. Сутність відмінностей психіки тварини і людини. 
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 9 тиждень 
    • Л9. Психіка і свідомість. 
    • ПЗ9. Природа людської свідомості і самосвідомості. 
    • ЛЗ5. Вирішення психологічних задач.
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 10 тиждень 
    • Л10. Свідоме і несвідоме в психічній діяльності людини. 
    • ПЗ10. Структура свідомості. Самосвідомість. 
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 11 тиждень 
    • Л11. Сучасні теорії особистості. 
    • ПЗ11. Структура особистості та її компоненти. 
    • ЛЗ6. Структура особистості.
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 12 тиждень 
    • Л12. Мотиваційно-потребова сфера особистості. 
    • ПЗ12. Вітчизняна та закордонна класифікації потреб. 
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 13 тиждень 
    • Л13. Світогляд та установки особистості. 
    • ПЗ13. Функціонування аттитюдів. 
    • ЛЗ7. Діагностика атитюдів.
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 14 тиждень 
    • Л14. Загальна характеристика діяльності. 
    • ПЗ14. Структура діяльності: мотив, ціль, дії. 
    • СРС. К. МК№2. РГР (V етап).
  • 15 тиждень 
    • Л15. Спілкування та мовленнєва діяльність. 
    • ПЗ15. Принципи і технології професійно-психологічного спілкування. 
    • ЛЗ8. Мовна діяльність.
    • СРС. К.

 

Індивідуальна робота: 

Виконується розрахунково-графічна робота.

Тема: «Сучасні психологічні теорії.

Мета РГР: застосувати знання, отримані в ході вивчення дисципліни «Загальна психологія» при аналізі тексту та пошуку в ньому відомостей про особливості розвитку психіки людини, дослідити та зробити порівняльний аналіз вирішення тієї чи іншої психологічної проблеми, зробити висновки та пропозиції.

  • 1-4 тижні – І етап. Отримання завдання. Складання плану роботи. Оформлення титульного аркушу та вступу розрахунково-графічної роботи. Обґрунтовування актуальності теми дослідження. Підготовка першого розділу основної частини роботи. 
  • 5-7 тижні – ІІ етап. Підготовка другого розділу основної частини роботи.
  • 8-10 тижні – ІІІ етап. Підготовка третього розділу основної частини роботи. 
  • 11-13 тижні - ІV етап. Підготовка висновків, літературних джерел. Загальне оформлення РГР
  • 14 тиждень - V етап. Захист РГР. 

 

Самостійна робота:

Самостійна робота складає 104 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 13 годин;
  • підготовка до практичних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин;
  • виконання РГР – 15 годин.
  • підготовка до іспиту – 30 годин.

 

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульні контрольні роботи складаються з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (10 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів, Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1,5 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1 

  • ПЗ1. – ПЗ7 – робота на практичних заняттях (20 балів):
  • поточні опитування (10 балів) ;
  • презентації (10 балів.)
  • ЛЗ1. – ЛЗ4 – виконання лабораторних робіт (10)
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2 

  • ПЗ8 – ПЗ15 – робота на практичних заняттях (20 балів):
  • поточні опитування (10 балів);
  • підготовка рефератів (10 балів);
  • ЛЗ5. – ЛЗ8 – виконання лабораторних робіт (10).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є іспит, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю:

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». Виконаний здобувачем не свій варіант завдання не оцінюється.

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, І користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.