Соціальна психологія 1

ID: 8023
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять; 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування необхідних знань в галузі соціальної психології та професійних якостей соціальних працівників.

Завдання дисципліни:
  • сформувати сучасні уявлення щодо феноменів, які виникають в процесі міжособистісної взаємодії та міжособистісного спілкування у межах соціальних інститутів;
  • сформувати навички оволодівати методологією та методами соціальної психології; сформувати обізнаність студентів з основними особливостями поведінки і діяльності людей у великих і малих групах;
  • сформувати здатність визначати соціально-психологічні характеристики і закономірностей функціонування соціальних груп та соціально-психологічних феноменів засобів масової комунікації;
  • сформувати навички застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і прогнозування ролі великих та малих груп в організації соціального життя;
  • сформувати обізнаність методів  діагностики та управління груповою динамікою у малих групах.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Демонструвати знання категоріально-понятійного апарату психології.
  • Самостійно обирати та застосовувати психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження.
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Вміти здійснювати аналіз групових процесів.
  • Вміти здійснювати аналіз соціально-психологічних проблем особистості.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет і задачі соціальної психології як галузі психологічної науки.
    • ЛЗ №1. Предмет і задачі соціальної психології як галузі психологічної науки.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 2 тиждень
    • Л2. Значення соціальної психології для практичної діяльності .
    • ПЗ №1. Значення соціальної психології для практичної діяльності .
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 3 тиждень
    • Л3. Виділення соціальної психології у самостійну науку. Ранні соціально-психологічні теорії.
    • ЛЗ №2. Виділення соціальної психології у самостійну науку. Ранні соціально-психологічні теорії.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 4 тиждень
    • Л4. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
    • ПЗ №2. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 5 тиждень
    • Л5. Роль соціально-психологічних  знань  на  сучасному етапі розвитку демократичного суспільства.
    • ЛЗ №3. Роль соціально-психологічних  знань  на  сучасному етапі розвитку демократичного суспільства.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 6 тиждень
    • Л6. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • ПЗ №3. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • ЛЗ№4. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • МК№1. СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 8 тиждень
    • Л8. Проблеми практичного використання методів соціально-психологічних досліджень.
    • ПЗ №4. Проблеми практичного використання методів соціально-психологічних досліджень.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 9 тиждень 
    • Л9. Особистість в соціальній психології.
    • ЛЗ №5. Особистість в соціальній психології.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 10 тиждень
    • Л10. Соціальна ідентичність особистості в груп.
    • ПЗ №5. Соціальна ідентичність особистості в груп.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 11 тиждень
    • Л11. Соціалізація особистості.
    • ЛЗ №6. Соціалізація особистості.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціальна установка.
    • ПЗ №6. Соціальна установка.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 13 тиждень
    • Л13. Вплив установки на поведінку.
    • ЛЗ №7. Вплив установки на поведінку.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 14 тиждень
    • Л14. Особистість в системі міжособистісних відносин.
    • ПЗ №7. Особистість в системі міжособистісних відносин.
    • МКР№2. СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 15 тиждень
    • Л15. Психологія спілкування .
    • ЛЗ №8. Психологія спілкування .
    • СРЗ. К. РГР (3 етап)

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РГР: закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних студентами за час навчання, а також  й застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання. 

  • 1-7 тижні: отримання завдання. Написання теоретичної частини 1 «Теоретичне дослідження соціально-психологічного явища або процесу».
  • 8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Результати теоретичного дослідження соціального явища, процесу на базі певної соціальної групи, соціальної організації».
  • 15 тиждень: захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 30 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Здобувачі семестру готуються до лекційних, практичних занять, лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1, № 2, виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 2,5 балів (1 тиждень).
  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 2,5 балів (3 тиждень).
  • Л33. Оцінка за виконання – 2,5 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 2,5 балів (7 тиждень).
  • ПЗ1 Оцінка за виконання – 2,5 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2 Оцінка за виконання – 2,5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3 Оцінка за виконання – 2,5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4 Оцінка за виконання – 2,5 балів (8 тиждень).
  • РгР(ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 2,5 балів (9 тиждень).
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 2,5 балів (11 тиждень).
  • Л37. Оцінка за виконання – 2,5 балів (13 тиждень).
  • ЛЗ8. Оцінка за виконання – 2,5 балів (15 тиждень).
  • П35. Оцінка за виконання – 3 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 4 балів (14 тиждень).
  • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні..
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.