Профорієнтація та профвідбір

ID: 8034
Elective discipline
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

знайомство майбутніх психологів з теоретичними засадами профвідбору, що допоможе ефективно проводити профорієнтаційну роботу серед клієнтів, а також сприятиме оволодінню знаннями та навичками, необхідними для здійснення успішної власної професійної діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння опанування знаннями про психологічні особливості професіонально освітньої та виховної роботи;
  • розвивати здібності щодо професійного становлення та особистісного зростання майбутніх фахівців у різні періоди професійного самовизначення і самореалізації;
  • володіти специфікою професіонально-діагностичної та корекційної роботи з дітьми підліткового віку;
  • сприяти опануванню набуття вміння давати рекомендації щодо вибору професії та встановлювати придатність до певної діяльності з урахуванням індивідуальних та вікових відмінностей людини. 

 

Основні результати навчання

  • Навички вербальної та письмової репрезентації практичних розробок.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Систематично читати літературу за фахом (у т. ч. закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • З – залік – підсумковий контроль здійснюється у формі заліку.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Управління професійною орієнтацією.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Професійна освіта.
    • ПЗ1. Професійна орієнтація як система.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Основні стратегії профконсультаційної роботи.  
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Розвиток і виховання школяра в системі профорієнтаційної роботи.
    • ПЗ2. Рольова гра «Я+Я= КОМАНДА».
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація професій.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Професійна консультація та її види.
    • ПЗ3. Семінар-тренінг «Ефективне спілкування у процесі професійної консультації».
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Організація професійної роботи на виробництві.
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Професіографічний аналіз діяльності.
    • ПЗ4. Тренінг «Я в професійному просторі».
    • МКР1.СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Порядок складання професіограм та психограм.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Психологічні характеристики складових професійної придатності. 
    • ПЗ5. Тренінг «Моє життя – мій вибір».
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Професійний відбір працівників в компаніях.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Професійний відбір операторів.
    • ПЗ6. Психологічна експертиза як різновид професійного відбору.
    • СРС. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Професійний відбір в авіації та армії України.
    • СРС. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологічний асесмент як метод комплексної оцінки персоналу.
    • ПЗ7. Методичні прийоми психологічного обстеження оптантів та кандидатів на вакантні посади.
    • СРС. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Методики вивчення функцій для визначення профпридатності.
    • ПЗ8. Інноваційні форми профорієнтаційної роботи серед молоді.
    • МКР2. СРС. К.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 20 годин;
  • виконання творчого проекту – 9 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та творчу роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (3 тиждень).
  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 10 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ9. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ЛЗ11. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
  • ЛЗ13. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • ЛЗ15. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • Творчий проект. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.