Гейткіпінг у соціальній роботі

ID: 8343
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни:

Мета дисципліни: 
формування системи знань про основні технологічні аспекти, інструменти та методи здійснення практичної соціальної роботи з сім’ями з дітьми, які потрапили у складні життєві обставини, дітьми-сиротами та дітьми позбавлених батьківського піклування.
Завдання дисципліни: 
сформувати цілісне уявлення про соціально-правовий захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також основні теоретичні і практичні аспекти діяльності інтегрованих соціальних служб;
забезпечити опанування студентами технологій ведення випадку, оцінювання потреб дитини, втручання, вилучення дитини із несприятливого сімейного середовища і влаштування у сприятливе сімейне середовища;
виробити практичні навички щодо організації та здійснення соціального супроводу сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб;

Основні результати навчання

Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях. 
Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. 
Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
Демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень. 
Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ЛЗ – лабораторні  заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; РГР – розрахунково-гафічна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Гейткіпінг – система попередження потрапляння дітей до інтернатних закладів.
ЛЗ№1. Гейткіпінг – система попередження потрапляння дітей до інтернатних закладів.
СРС. К.

2 тиждень
Л2. Складові механізму гейткіпінгу.
ЛЗ№2. Складові механізму гейткіпінгу.
СРС К.
 
3 тиждень
Л3. Інструменти впровадження гейткіпінгу в Україні. 
ЛЗ№3. Інструменти впровадження гейткіпінгу в Україні. 
СРС. К.

4 тиждень 
Л4. Діти, які опинилися в складних життєвих обставинах, як  особливо вразлива категорія клієнтів соціальної роботи.
ЛЗ№4. Діти, які опинилися в складних життєвих обставинах, як  особливо вразлива категорія клієнтів соціальної роботи.
СРС. К.

5 тиждень
Л5. Соціальна робота з сім’ями з дітьми, які опинилися  в складних життєвих
обставинах.
ЛЗ№5. Соціальна робота з сім’ями з дітьми, які опинилися  в складних життєвих
обставинах.
СРС. К.

6 тиждень
Л6. Зміст і організація роботи інтегрованих соціальних служб.
ЛЗ№6. Зміст і організація роботи інтегрованих соціальних служб.
СРС. К.

7 тиждень
Л7. Спеціалізовані соціальні служби захисту дітей.
ЛЗ№7. Спеціалізовані соціальні служби захисту дітей.
МК№1. СРС. К.
 
8 тиждень
Л8. Інноваційні технології в роботі інтегрованих соціальних служб. 
ЛЗ№8. Інноваційні технології в роботі інтегрованих соціальних служб. 
СРС. К.

9 тиждень
Л9. Оцінка потреб дитини та сім’ї.
ЛЗ№9. Оцінка потреб дитини та сім’ї.
СРС. К.

10 тиждень
Л10. Індивідуальний план соціального супроводу дитини та сім’ї.
ЛЗ№10. Індивідуальний план соціального супроводу дитини та сім’ї.
СРС. К.

11 тиждень
Л11. Сімейні форми виховання (усиновлення, опіка/піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу).
ЛЗ№11. Сімейні форми виховання (усиновлення, опіка/піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу).
СРС. К.

12 тиждень
Л12. Сімейний патронат.
ЛЗ№12. Сімейний патронат.
СРС. К.

13 тиждень
Л13. Залучення  ресурсів громади щодо підтримки сімей з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах.
ЛЗ№13. Залучення  ресурсів громади щодо підтримки сімей з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах.
СРС. К.

14 тиждень
Л14. Соціально-правовий захист дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.
ЛЗ№14. Соціально-правовий захист дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.
МК№2. К.

15 тиждень
Л15. Законодавче забезпечення прав дитини та підтримки сімей з дітьми.
ЛЗ№15. Законодавче забезпечення прав дитини та підтримки сімей з дітьми.
захист РГР.  

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 
Мета РГР: 
закріплення, поглиблення й узагальнення знань, отриманих студентами у процесі вивчення дисципліни «Гейткіпінг у соціальній роботі» та формування здатності застосовувати їх при рішенні практичної соціальної роботи з сім’ями з дітьми, які потрапили у складні життєві обставини, дітьми-сиротами та дітьми позбавлених батьківського піклування.
1-7 тижні
Отримання завдання. Написання теоретичного розділу 1 «Теоретико-методологічний аналіз досліджуваної проблеми»
7-10 тижні
Написання аналітично-практичного розділу 2  «Вибір (розробка) методики проведення емпіричного дослідження»
11-14 тижні
Написання  рекомендаційного розділу 3 «Обґрунтування оптимальних шляхів (напрямків) вирішення досліджуваної проблеми»
15 тиждень
Захист РГР.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до практичних занять та виконання практичних завдань – 30 годин;
2) виконання РГР – 15 годин.
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,75 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 2,5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ЛЗ№1.– ЛЗ№8. Оцінка за виконання практичних завдань – 15 балів (1-8 тиждень)
Л4. – контрольне поточне опитування – 5 балів (4 тиждень).
Л7. – контрольне поточне опитування – 5 балів (7 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
РГР (р.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
Семестровий модуль № 2
ЛЗ№9.– ЛЗ№15. Оцінка за виконання практичних завдань – 15 балів (9-15 тиждень).
Л11. – контрольне поточне опитування – 2,5 балів (11 тиждень).
Л15. – контрольне поточне опитування – 2,5 балів (15 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
РГР (р.2-3). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді  на запитання теоретичної частини становить 60 балів, за правильне  виконання  завдань  практичної частини  – 40 балів, загалом 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.