Соціальна робота у сфері інклюзії

ID: 8355
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: ознайомлення студентів з ґенезою інклюзії в Україні та закордоном, специфікою екопсихологічних основ соціальної роботи із людьми з інвалідністю.
Завдання дисципліни: розкрити сутність і специфіку інклюзії; визначити функції соціального працівника з людьми з інвалідністю; ознайомити здобувачів з екопсихологічними техніками соціальної роботи.

Основні результати навчання

Використовувати методи соціальної роботи у сфері інклюзії.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. Моделі інвалідності.
СРЗ. К.
ПЗ1. Моделі інвалідності.
СРЗ, К.

2 тиждень
Л2. Соціальна інклюзія як процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціумі.
СРЗ. К.    

3 тиждень
Л3. Шляхи профілактики симптому «рентних настановлень».
СРЗ. К.
ПЗ2. Соціально-психологічна корекція симптому «жертви».
СРЗ. К.

4 тиждень
Л4. Соціально-психологічні наслідки симптому «відчуття втраченого здоров’я» та їх попередження. Симптом «винятковості» у людей з інвалідністю як соціальна проблема.
СРЗ. К.

5 тиждень
Л5. Шкідливість симптому «втрачених можливостей» та його подолання.
СРЗ. К.
ПЗ3. Соціально-психологічна допомога людині із симптомом «втраченого майбутнього».
СРЗ. К.

6 тиждень
Л6. Запобігання виникненню симптому «втраченого щастя». Профілактика та корекція симптому «вивченої безпорадності».
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Екологічність життя людей з інвалідністю.
СРЗ. К.
ПЗ4. Екологічність життя людей з інвалідністю.
СРЗ. К.

8 тиждень
Л8. Основи етикету у спілкуванні із людьми з інвалідністю.
СРЗ. К.
МКP№1. СРЗ. К.

9 тиждень 
Л9. Соціальне підприємництво - інноваційна практика соціальних змін.
СРЗ. К.
ПЗ5. Соціальне підприємництво в громаді: екологічно орієнтований вектор.
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Сутність та зміст інклюзивного туризму як засобу соціально-психологічної реабілітації людини. Розвиток інфраструктури та інформаційна доступність як основний фактор створення безбар’єрного середовища.
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Міжнародний досвід розвитку інклюзивного туризму.
СРЗ. К.
ПЗ6. Міжнародний досвід розвитку інклюзивного туризму.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Екотуризм як важлива складова стратегії сталого розвитку України.
СРЗ. К.

13 тиждень
Л13. Сучасні види екотуризму та екотурів в Україні та світі.
СРЗ. К.
ПЗ7. Сучасні види екотуризму та екотурів в Україні та світі.
СРЗ. К.

14 тиждень
Л14. Місця природнього екотуризму в Україні: відпочинок та створення інклюзивного простору.
СРЗ. К.

15 тиждень
Л15. Методологічні основи розробки туристичних маршрутів для категорії туристів з інвалідністю.
СРЗ. К.
ПЗ8. 3 Методологічні основи розробки туристичних маршрутів для категорії туристів з інвалідністю. 
МКP№2. СРЗ. РГР.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 14 годин;
2) підготовка до практичних занять – 30 годин;

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
Л1 – 7. Оцінка за усні відповіді та виконання поточних завдань – 10 балів.   
ПЗ1 – 4.  Оцінка за виконання завдань  – 20 балів.
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). 
Семестровий модуль № 2
Л9 – 15. Оцінка за усні відповіді та виконання поточних завдань – 10 балів.
ПЗ5 – 8.  Оцінка за виконання завдань  – 20 балів.
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачам вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.