Психологія особистості 1

ID: 8428
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів; формування наукового світогляду щодо психології особистості, яка допоможе студентам пояснювати, прогнозувати і контролювати поведінку людини, використовуючи теорії, розроблені видатними вченими 20 століття; здатність використовувати отримані теоретичні знання для вирішення професійних завдань в галузі соціальної роботи.
Завдання дисципліни: сформувати уявлення про сутність, принципи та цілі психології особистості; сформувати обізнаність щодо концептуальних підходів у психології особистості; сформувати вміння застосовувати здобуті знання з метою корекції поведінки особистості, виходячи із конкретних цілей та напрямку теоретичної школи; сформувати навички застосування технологій і методів емпіричного дослідження особистості.

Основні результати навчання 

Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Предмет теорії особистості. Теорії особистості та компоненти теорії особистості.
ПЗ1. Концептуальна основа для опису особистості.
СРЗ. РГР

2 тиждень
Л2. Зігмунд Фрейд. Психоаналіз: основні концепції та принципи.
ЛЗ1. Компоненти теорії особистості. Аналіз біографічного опитувальника.
СРЗ. К. РГР

3 тиждень
Л3. Розвиток особистості: психосексуальні стадії.
ПЗ2. «Психопатологія повсякденного життя». 
СРЗ. К. РГР

4 тиждень
Л4. Емпірична валідизація психодинамічних концепцій.
ЛЗ2. Стадії психосексуального розвитку. Захисні механізми і проблема адаптації людини.
СРЗ. К. РГР 

5 тиждень
Л5. Карл Густав Юнг. Аналітична теорія особистості: основні концепції та принципи.
ПЗ3. Дослідження несвідомої сфери особистості.
СРЗ. К. РГР

6  тиждень
Л6. Аналітична теорія особистості К.Г.Юнга: розвиток особистості.
ЛЗ3. Дослідження архетипів як прояв колективного несвідомого.
СРЗ. К. РГР

7 тиждень
Л7. Аналітична теорія особистості К.Г.Юнга: психологічні типи.
ПЗ4. Аналіз особливостей людини за допомогою визначення їх психотипів.
СРЗ. К. РГР

8 тиждень
Л8. Альфред Адлер. Індивідуальна теорія особистості: основні концепції та принципи.
ЛЗ4. Дослідження особистості за допомогою методу ранніх спогадів.
МКР№1.
СРЗ. К. РГР

9 тиждень
Л9. Ерік Берн. Теорія транзактного аналізу: основні концепції та принципи.
ПЗ5. Его-стани: модель, функціональний аналіз. Розпізнавання его-станів. 
ЛЗ5. Ідентифікація життєвих сценаріїв.
СРЗ. К. РГР

10 тиждень
Л10. Ерік Еріксон: психосоціальна теорія особистості.
ЛЗ5. Кризи психосоціального розвитку.
СРЗ. К. РГР

11 тиждень
Л11. Розвиток особистості (Ерік Еріксон).
ПЗ6. Его-психологія та пов’язані з нею теорії особистості. СЕІ-тест (тест статусів і структури его-ідентичності). 
СРЗ. К. РГР

12  тиждень
Л12. Карен Хорні: соціокультурна теорія особистості.
ЛЗ6. Особливості невротичної особистості.
СРЗ. К. РГР

13 тиждень
Л13. Еріх Фромм: гуманістична теорія особистості.
ПЗ7. Аналіз соціальних типів характеру за допомогою опитувальника.
СРЗ. К. РГР

14 тиждень
Л14. Персонологія Генрі Мюррея: основні концепції та принципи.
ЛЗ7. Аналіз потреб за допомогою опитувальника Мюррея.
СРЗ. К. РГР

15 тиждень
Л15. Беррес Фредерік Скіннер: теорія оперантного навчання.
ПЗ8. Дослідження респондентної та оперантної поведінки. Режими підкріплення. Практичне значення теорії.
МКР№2.
СРЗ. К. РГР

Індивідуальна робота

Виконується РГР з теми «Символи як вираження несвідомого в теорії особистості К. Г. Юнга». 
Мета РГР: набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніми бакалаврами соціальної роботи; розвиток їх спроможності до самостійного мислення й аналізу психологічних проблем особистості, поглиблене засвоєння теоретичних аспектів дисципліни згідно з обраною темою.
1-7 тижні: отримання завдання; написання теоретичної частини 1 «Символ як психологічна категорія в аналітичної теорії». 
8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Роль символів в сфері несвідомого особистості. Практичне значення». 
14-15 тиждень: захист РГР.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до практичних занять – 15 годин;
2) виконання РГР – 15 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин;

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних занять та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.
Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (12 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 4 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 4 балів (1 тиждень).
ЛЗ1. Оцінка за виконання – 3 балів (2 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 балів (3 тиждень).
ЛЗ2. Оцінка за виконання – 3 балів (4 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 3 балів (5 тиждень).
ЛЗ3. Оцінка за виконання – 3 балів (6 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 3 балів (7 тиждень).
ЛЗ4. Оцінка за виконання – 3 балів (8 тиждень).
МКР№1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9-11 тижнів за розкладом консультацій.
РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 8 тиждень.
Семестровий модуль № 2
ПЗ5. Оцінка за виконання – 4 балів (9 тиждень).
ЛЗ5. Оцінка за виконання – 4 балів (10 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 4 балів (11 тиждень).
ЛЗ6. Оцінка за виконання – 4 балів (12 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 4 балів (13 тиждень).
ЛЗ7. Оцінка за виконання – 3 балів (14 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 2 балів (15 тиждень).
МКР№2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання та захист – 14-15 тижні. 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.