Соціальна психологія 2

ID: 8439
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування необхідних знань в галузі соціальної психології та професійних якостей соціальних працівників.
Завдання дисципліни: сформувати сучасні уявлення щодо феноменів, які виникають в процесі міжособистісної взаємодії та міжособистісного спілкування у межах соціальних інститутів; сформувати навички оволодівати методологією та методами соціальної психології; сформувати обізнаність студентів з основними особливостями поведінки і діяльності людей у великих і малих групах; сформувати здатність визначати соціально-психологічні характеристики і закономірностей функціонування соціальних груп та соціально-психологічних феноменів засобів масової комунікації; сформувати навички застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і прогнозування ролі великих та малих груп в організації соціального життя; сформувати обізнаність методів  діагностики та управління груповою динамікою у малих групах.

Основні результати навчання

Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
Вміти виявляти і залучати ресурси особистості, соціальної групи та громади для виконання завдань професійної діяльності. 
Вміти демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей. 
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. 
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
Демонструвати навички працювати самостійно (розрахунково-графічні роботи, курсові роботи, кваліфікаційна робота).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять.

1 тиждень
Л1. Проблема групи в соціальній психології.
ПЗ№1. Проблема групи в соціальній психології.
СРС. К.

2 тиждень
Л2. Структура малої групи. 
ПЗ №2. Структура малої групи. 
ЛЗ №1. Структура малої групи. 
СРС. К.

3 тиждень
Л3. Механізми формування малих груп.
ПЗ№3. Механізми формування малих груп.
СРС. К.

4 тиждень
Л4. Групова згуртованість як основа формування групи.
ПЗ №4. Групова згуртованість як основа формування групи.
ЛЗ№2. Групова згуртованість як основа формування групи.
СРС. К.

5 тиждень
Л5. Розвиток групи.
ПЗ№5. Розвиток групи.
СРС. К.

6 тиждень
Л6. Соціально-психологічні особливості  великих соціальних груп.
ПЗ№6. Соціально-психологічні особливості  великих соціальних груп.
ЛЗ№3. Соціально-психологічні особливості  великих соціальних груп.
СРС  К.

7 тиждень
Л7. Молодь як велика соціальна група.
ПЗ№7. Молодь як велика соціальна група.
СРС. К. МК№1.

8 тиждень
Л8. Суспільна думка і суспільний настрій. 
ПЗ №8. Суспільна думка і суспільний настрій. 
ЛЗ№4. Суспільна думка і суспільний настрій. 
К. СРС.

9 тиждень 
Л9. Вплив масової культури на формування масової свідомості.
ПЗ№9. Вплив масової культури на формування масової свідомості.
СРС. К.

10 тиждень
Л10. Соціально-психологічна природа конфліктів.
ПЗ №10. Соціально-психологічна природа конфліктів.
ЛЗ№5. Соціально-психологічна природа конфліктів.
СРС К.

11 тиждень
Л11. Конфліктна взаємодія.
ПЗ№11. Конфліктна взаємодія.
СРС. К.

12 тиждень
Л12. Управління конфліктами 
ПЗ №12. Управління конфліктами 
ЛЗ№6. Управління конфліктами 
СРС. К.

13 тиждень
Л13. Соціально-психологічні засади керування.
ПЗ№13. Соціально-психологічні засади керування.
СРС. К.

14 тиждень
Л14. Функціональна спрямованість лідерства.
ПЗ №14. Функціональна спрямованість лідерства.
ЛЗ№7. Функціональна спрямованість лідерства.
МК№2. СРС. К.

15 тиждень
Л15. Спілкування як обмін інформацією.
ПЗ№15. Спілкування як обмін інформацією.
ЛЗ№8. Спілкування як обмін інформацією.
РГР. СРС. К.

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 
Мета РГР:  застосування одержаних знань при вирішенні конкретного фахового завдання.
1-7 тижні: отримання завдання. Написання теоретичної частини 1 «Теоретичне дослідження соціально-психологічного явища або процесу».
8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Результати теоретичного дослідження соціального явища, процесу на базі певної соціальної групи, соціальної організації».
15 тиждень: захист РГР.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до практичних занять – 29 годин;
2) виконання РГР – 15 годин;
3) підготовка до екзамену – 30.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних занять, лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. 
Модульні контрольні роботи № 1, № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень).
П33. Оцінка за виконання – 3 бали (3 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 2 бали (4 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали (5 тиждень).
П36. Оцінка за виконання – 2 бал (6 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 2 бал (7 тиждень).
ЛЗ1. Оцінка за виконання – 2 бали (1 тиждень).
ЛЗ2. Оцінка за виконання – 2 бали (3 тиждень)
ЛЗ3. Оцінка за виконання – 2 бал (5 тиждень).
ЛЗ4. Оцінка за виконання – 2 бали (7 тиждень).
РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МК3. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом
Семестровий модуль № 2
ПЗ8. Оцінка за виконання – 3 бали (8 тиждень).
П39. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
ПЗ10. Оцінка за виконання – 2 бали (10 тиждень).
ПЗ11. Оцінка за виконання – 2 бали (11 тиждень).
П312. Оцінка за виконання – 2 бали (12 тиждень).
ПЗ13. Оцінка за виконання – 2 бали (13 тиждень).
ПЗ14. Оцінка за виконання – 2 бали (14 тиждень).
П315. Оцінка за виконання – 2 бали (15 тиждень).
ЛЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
ЛЗ6. Оцінка за виконання – 2 бали (11 тиждень).
ЛЗ7. Оцінка за виконання – 2 бали (13 тиждень).
ЛЗ8. Оцінка за виконання – 2 бали (15 тиждень).
РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні..
МК4. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Опис оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання студент отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо студент повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо студентом наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, студент отримує 15 балів.
За бездоганне виконання завдання практичної частини студент отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.
Екзамен вважається не складеним, якщо студент отримав незадовільну оцінку. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.