Експериментальні дослідження у соціальній роботі

ID: 8441
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
4.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
Відводиться 30 годин лекційних занять та 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування комплексу знань із застосування експериментальних досліджень у соціальній роботі, визначення головних етапів розробки та проведення експериментального дослідження щодо розв’язування методологічних та предметних проблем з соціальної роботи.
Завдання дисципліни: формування системного уявлення про дисципліну в цілому; формування уявлення про історію розвитку наукових досліджень у соціальній роботі; оволодіння методами експериментальних досліджень та аналізу інформації; оволодіння стратегіями організації експериментальних досліджень у соціальній роботі; формування базових практичних навичок підготовки та проведення експериментальних досліджень у соціальній роботі.

Основні результати навчання

Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Демонструвати навички працювати самостійно (курсові роботи, дипломна робота).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота.; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень.
Л1. Загальна характеристика наукового пізнання та досліджень у соціальній роботі.
ЛЗ 1. Наукове пізнання та дослідження у соціальній роботі.
СРС. К.

2 тиждень.
Л2. Теоретичні підстави щодо проведення емпіричних досліджень у соціальній сфері.
ЛЗ 2. Теоретичні підстави проведення емпіричних досліджень у соціальній сфері.
СРС. К.

3 тиждень.
Л3. Методологія забезпечення досліджень у соціальній роботі.
ЛЗ 3. Методологія забезпечення досліджень у соціальній роботі.
СРС. К. І етап РГР.

4 тиждень.
Л4. Експериментальні дослідження у соціальній роботі.
ЛЗ 4. Експериментальні дослідження у соціальній роботі.
СРС. К.

5 тиждень.
Л5. Види експерименту.
ЛЗ 5. Види експерименту.
СРС. К.

6 тиждень.
Л6. Застосування уявного експерименту у соціальній сфері.
ЛЗ 6. Застосування уявного експерименту у соціальній сфері.
СРС. К. ІІ етап РГР.

7 тиждень.
Л7. Організація експериментального дослідження.
ЛЗ 7. Організація експериментального дослідження.
МКР №1. СРС. К.

8 тиждень.
Л8. Висування і перевірка гіпотез.
ЛЗ 8. Висування і перевірка гіпотез.
СРС. К.

9 тиждень.
Л9. Експериментальні змінні і способи їх контролю.
ЛЗ 9. Експериментальні змінні і способи їх контролю.
СРС. К.

10 тиждень.
Л10. Природа експериментального дослідження.
ЛЗ 10. Природа експериментального дослідження.
СРС. К. 

11 тиждень.
Л11. Експериментальний вимір контролю.
ЛЗ 11. Експериментальний вимір контролю.
СРС. К. 

12 тиждень.
Л12. Кореляційний аналіз в дослідженні.
ЛЗ 12. Кореляційний аналіз в дослідженні.
СРС. К. 

13 тиждень.
Л13. Аналіз експериментального дослідження.
ЛЗ 13. Аналіз експериментального дослідження.
СРС. К. ІІІ етап РГР.

14 тиждень.
Л14. Проблема впровадження інноваційних методів у практику соціальної роботи.
ЛЗ 14. Проблема впровадження інноваційних методів у практику соціальної роботи.
СРС. К. ІV етап РГР.

15 тиждень.
Л15. Інтерпретація та узагальнення результатів емпіричних досліджень.
ЛЗ 15. Інтерпретація та узагальнення результатів емпіричних досліджень.
МКР №2. СРС.

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 
Мета РГР: поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни, застосування знань при плануванні, організації та проведенні власного експериментального дослідження щодо вирішення конкретного завдання з соціальної роботи. 
Графік виконання: 
1-3 тижні: Отримання завдання. 
4-6 тижні: Написання теоретичної частини. 
7-13 тижні: Написання практичної частини. 
14 тиждень: Захист РГР.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл зазначеної роботи: підготовка до лекційних занять – 7 годин; до лабораторних занять – 8 годин; виконання РГР – 15 годин; підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (у формі 2 завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів, практичної частини – 10 балів. Кількість тестових запитань – 20 у МК№1 (кожна правильна відповідь оцінюється від 0,5 балів) та 20 запитань у МК№2 (кожна правильна відповідь оцінюється від 0,5 балів). Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ЛЗ1. Оцінка за виконання – 3 балів (1 тиждень).
ЛЗ2. Оцінка за виконання – 3 балів (2 тиждень).
ЛЗ3. Оцінка за виконання – 3 балів (3 тиждень).
ЛЗ4. Оцінка за виконання – 3 балів (4 тиждень).
ЛЗ5. Оцінка за виконання – 3 балів (5 тиждень).
ЛЗ6. Оцінка за виконання – 3 балів (6 тиждень).
ЛЗ7. Оцінка за виконання – 2 балів (7 тиждень).
РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 6 тиждень. 
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
З8. Оцінка за виконання – 3 балів (8 тиждень).
ЛЗ9. Оцінка за виконання – 3 балів (9 тиждень).
ЛЗ10. Оцінка за виконання –3 балів (10 тиждень).
ЛЗ11. Оцінка за виконання – 3 балів (11 тиждень).
ЛЗ12. Оцінка за виконання – 2 балів (12 тиждень).
ЛЗ13. Оцінка за виконання – 2 балів (13 тиждень).
ЛЗ14. Оцінка за виконання – 2 балів (14 тиждень).
ЛЗ15. Оцінка за виконання – 2 балів (15 тиждень).
РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14 тижні. 
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Опис оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів.
За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.
Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач отримав незадовільну оцінку. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.