Кадровий менеджмент

ID: 9366
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Мета дисципліни - забезпечити опанування теоретичними концепціями та сучасними організаційними засадами управління персоналом, підходами до підвищення  його мотивації та розвитку у процесі групової та командної міжособистісної взаємодії, оволодіння методиками дослідження основних показників управління персоналом. 
Завдання дисципліни: визначити провідну роль управління персоналом на сучасному етапі розвитку суспільства, сформувати уявлення про організаційні засади управління персоналом та підходи до побудови  стратегічних і тактичних цілей і ефективної кадрової політики  організації; сформувати здатність до управління адаптацією персоналу, соціально-психологічним кліматом, розвитком групи та команди, мотивацією персоналу з метою підвищення ефективності організаційної діяльності; сформувати вміння діагностувати основні чинники міжособистісної та групової організаційної взаємодії та навички  аналізу та інтерпретації результатів дослідження і розробки рекомендацій з їхнього вдосконалення.  

Основні результати навчання

Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.
Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
Мати навики самостійної роботи, бути самокритичним, оцінювати величину ризиків, експериментів і результатів.
Мати здібності до пізнання і оцінки методів інноваційної діяльності та використовувати їх при розробці математичних методів і IT-технологій.
Вміти встановлювати зв'язок між фізичними процесами та описувати його математично.
Вміти формалізувати інноваційні економічні і технічні процеси.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. Кадровий менеджмент як професійна діяльність.
СРС. К.

2 тиждень
ПЗ1. Кадровий менеджмент як професійна діяльність. Визначення, порівняльний аналіз концепцій менеджменту. Перехід від моделі управління відносинами до моделі управління людськими ресурсами..
СРС. К.

3 тиждень
Л2. Менеджмент людських ресурсів.
СРС. К. РГР, етап 1.

4 тиждень
ПЗ2. Стратегічне управління людськими ресурсами: місія, філософія та кадрова політика. Підбір персоналу як складова кадрової політики. Аналіз доцільності використання різних видів кадрової політики.
СРС. К. РГР, етап 1.

5 тиждень
Л3. Принципи підбору персоналу у сучасних корпораціях.
СРС. К. РГР, етап 2.

6 тиждень
ПЗ3 Відбір кандидата на керівну посаду: планування, інтерв’ювання, професіографування.
СРС. К. РГР, етап 2.

7 тиждень
Л4. Трудова адаптація персоналу.
МК№1. СРС. К.

8 тиждень
ПЗ4. Особливості трудової адаптації персоналу. Чинники, що впливають на трудову адаптацію.
СРС. К.

9 тиждень 
Л5. Мотивація персоналу.
СРС. К. РГР, етап 3.

10 тиждень
ПЗ5. Роль мотивації у системі управління персоналом. Визначення мотиваційних типів персоналу.
СРС. К. РГР, етап 3.

11 тиждень
Л6. Розвиток групи, командоутворення.  Стилі керівництва, ситуаційне керівництво. 
СРС. К. РГР, етап 4.

12 тиждень
ПЗ6. Функціонування групи та команди. Визначення ефективного стилю керівництва відповідно до рівня розвитку групи. 
СРС. К. РГР, етап 4.

13 тиждень
Л7. Управління конфліктами в організаціях.
СРС, К. РГР, захист.

14 тиждень
ПЗ7. Урегулювання конфліктів на різних стадіях розвитку.
МК№2. СРС. К. РГР, захист.

15 тиждень
Л8. Розвиток персоналу. Управління кар'єрою. 
СРС, К.

Індивідуальна робота
 
Виконується РГР. 
Мета РГР - набуття здатності до управління персоналом у сфері соціальної роботи на основі дослідження характеристик особистості працівника обраного виду діяльності і розробки рекомендацій  щодо їх вдосконалення за отриманими результатами.  
1-7 тижні: отримання завдання; написання теоретичної частини 1 «Теоретичний аналіз обраного виду управлінської діяльності».
8-13 тижні: написання практичної частини 2 «Аналіз результатів дослідження  обраного виду управлінської діяльності та розробка рекомендацій щодо їх удосконалення».
14 тиждень: захист РГР.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
підготовка до лекційних занять – 20 годин; підготовка до лабораторних занять – 25 годин; виконання РГР – 15 годин.

Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (12 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 4 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 6 балів.
ПЗ2. Оцінка за виконання – 6 балів.
ПЗ3. Оцінка за виконання – 7 балів.
ПЗ4. Оцінка за виконання – 6 балів.
РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7-8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ5. Оцінка за виконання – 7 балів.
ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів.
ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів.
РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 5 балів, оцінка захисту – 5 балів. Термін надання та захист – 14 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік виставляється здобувачеві вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш 60 %.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та задіку забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.