Data Mining для бізнес-аналітики

ID: 9369
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин лабораторних робіт.

Мета дисципліни:

Метою освоєння дисципліни є формування в учнів ряду професійних компетентностей на  основі вивчення сучасних технологій обробки інформації та отримання практичних навичок у використанні поширених програмних продуктів, що підтримують ці технології.

Завдання дисципліни:

Знати
 • сутність і завдання сучасної бізнес-аналітики;
 • інструментарій для вирішення аналітичних і дослідницьких завдань, сучасні технічні засоби та інформаційні технології..
Вміти використовувати для вирішення аналітичних і дослідницьких завдань сучасні технічні засоби та інформаційні технології.
Володіти навичками використання сучасних технічних засобів і інформаційних технологій для вирішення аналітичних і дослідницьких завдань.
 
Основні результати навчання
 
Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.
Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
Вміти розробляти нові та модифікувати існуючі математичні методи і інформаційні технології та застосовувати в реальних умовах.
Мати здібності до пізнання і оцінки методів інноваційної діяльності та використовувати їх при розробці математичних методів і IT-технологій.
Вміти організувати збір, класифікацію та розміщення інформації.
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ЛР – лабораторні роботи; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Сутність системного підходу і особливо прикладного системного аналізу
ЛР1. Розвиток і призначення Deductor. Загальні відомості оDeductor. Категорії користувачів.
СРС. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Класифікація інформаційно-аналітичних систем.
СРС. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Системи підтримки прийняття економічних рішень.
ЛР2. Аналітичні технології, реалізовані в Deductor .Консолідація даних. 
СРС. К.

4 тиждень
 
Л4. Застосування інформаційно-аналітичних систем для отримання конкурентних переваг.
СРС. К.
 
 
5 тиждень
 
Л5. Технології аналізу даних.
ЛР3. Сценаріі. Понятіе сценарію і вузла обробки. Імпорт з текстових файлів з роздільниками. 
СРС. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Принципи аналізу даних і їх структурування.
СРС. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Сутність і особливості обробки даних.
ЛР4. Налаштування набору даних.Експорт в текстовий файл.
СРС. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Введення і принципи аналізу даних.
МКР1. СРС. К
 
9 тиждень
 
Л9 Трансформація і візуалізація даних.
ЛР5. Очищення і попередня обробка даних. DataMining: завдання асоціації.
Базові візуалізатори.
СРС. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Очищення і попередня обробка даних. Data Mining: завдання асоціації.
СРС. К.
 
11 тиждень

Л11. DataMining: кластеризація. Data Mining: класифікація і регресія. Статистичні методи.
ЛР6. Data Mining: кластеризація, класифікація і регресія.
СРС. К.

12 тиждень

Л12. Data Mining: класифікація і регресія. машинне навчання
СРС. К.
 
13 тиждень

Л13. Аналіз і прогнозування часових рядів.
ЛР7. Узли. Сортіровка. Заміна і фільтрація. Data Mining: класифікація і регресія. Машинне навчання.
СРС. К.    
 
14 тиждень

Л14. Ансамблі моделей.
СРС. К.
 
15 тиждень

Л15. Порівняння моделей.
ЛР8. Аналіз і прогнозування часових рядів. Використання скриптів. 
МКР2. СРС. К.
 
 
Індивідуальна робота
 
Виконується РГР. 
 
Мета РГР:
 
набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів, поглиблення теоретичних знань з теми "Аналіз і прогнозування часових рядів". Виконання завдання має на меті закріплення на практиці знань, отриманих здобувачами на лекціях, і спрямовані на набуття навичок роботи з довідковою і спеціальної літературою.
 
1–7 тижні
 
Отримання завдання. Аналіз часових рядів.
 
8–14 тижні
 
Прогнозування часових рядів.
 
15 тиждень
 
Захист роботи.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 89 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 40 годин;
2) підготовка до лабораторних робіт та до виконання модульних контрольних завдань – разом 41 години;
3) виконання РГР – 8 годин;
 
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних робіт, виконують 2 модульні контрольні роботи..
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 5 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
 
Максимальна оцінка, яку може отримати здобувач за всі виконані види робіт – 100 балів. Залік оцінюється за системою: «зараховано», «не зараховано». Оцінка «зараховано» виставляється за умови отримання не менш, ніж 60 балів за всі види робіт. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Семестровий модуль № 1
 
ЛР1- ЛР8.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін виконання – 1-8 тиждень.
РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 8 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
 
Семестровий модуль № 2
 
ЛР9- ЛР15.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін виконання – 9-15 тиждень.
РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 14–15 тижні 
МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень). 
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є залік за результатами виконаних лабораторних робіт, модульних контрольних робіт. 
 
 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
 
Відсутність здобувача на лабораторній роботі відповідає оцінці «0».
 
Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни