Державно-приватне партнерство і аутсорсинг

ID: 9440
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Number of classroom classes: 
16 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Мета дисципліни:

теоретичне обґрунтування та розробка науково-методичних положень і практичних рекомендацій з розвитку державно-приватного партнерства у забезпеченні модернізації економіки.

Завдання дисципліни:

Дослідження досвіду світової науки у підходах до визначення поняття «ДПП», виявлення й узагальнення основних характеристик ДПП, які розкривають його специфіку; поглиблення теоретичних основ ДПП: виявлення економічної сутності ДПП; обґрунтування підходу до визначення поняття та складових механізму реалізації ДПП; визначення ролі і місця ДПП у забезпеченні модернізації економіки, встановлення модернизаційного завдання щодо ДПП в країні; дослідження тенденції розвитку і узагальнення досвіду застосування проектів державно-приватного партнерства у світовій та європейській практиці. Визначення пріоритетних сфер застосування партнерської взаємодії держави і бізнесу у вітчизняній економіці; проаналізування інституціонального забезпечення ДПП в Україні та основні напрями його розвитку; характерні риси, підкріплені нормативно-правовою базою, структурних елементів механізму реалізації ДПП в Україні, організаційну основу механізму реалізації ДПП в Україні а також підхід до управління ризиками яв ДПП.

Основні результати навчання

Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

Мати навички оцінювання та аналізу об’єктів галузевого машинобудування з урахуванням вимог якості, надійності, безпеки, 

Мати навички оцінювання та аналізу об’єктів галузевого машинобудування з урахуванням вимог якості, надійності, безпеки, енергоефективності, вартості та строків виконання..

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КР – курсова робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Теорія і організація публічного управління в рамках корпоративної соціальної відповідальності. Форми, види та моделі державно-приватного партнерства.
ПЗ1.1 Теоретичні основи державно-приватного партнерства.
СРЗ. К.

2 тиждень

ПЗ1.2 Теоретичні основи державно-приватного партнерства. 
СРЗ. К.

3 тиждень

Л2. Форми, види та моделі аутсорсинга. Державно-приватне партнерство: генезис та історія розвитку.
ПЗ3.1 Форми, види та моделі державно-приватного партнерства.
СРЗ. К.

4 тиждень

ПЗ3.1 Форми, види та моделі державно-приватного партнерства.
СРЗ. К.

5 тиждень

Л3. Структура фінансування державно-приватного партнерства. Механізми фінансування державно-приватного партнерства.
ПЗ4.1. Управління ризиками в проектах державно-приватного партнерства.
СРЗ. К.

6 тиждень

ПЗ4.2. Управління ризиками в проектах державно-приватного партнерства.
СРЗ. К.

7 тиждень

Л4. Управління ризиками в проектах державно-приватного партнерства.
ПЗ5.1. Аналіз проектів державно-приватного партнерства у світі і в Україні.
СРЗ. К.

8 тиждень

ПЗ5.2. Аналіз проектів державно-приватного партнерства у світі і в Україні..
МКР1. 
СРЗ. К.

9 тиждень

Л5. Публічно-приватне партнерство в провідних індустріальних країнах регіонів світу. Проекти державно-приватного партнерства в інфраструктурних галузях національного господарства.
ПЗ6.1. Проекти державно-приватного партнерства в інфраструктурних галузях національного господарства.
СРЗ. К.

10 тиждень

ПЗ10. Статичні методи оцінки ефективності інноваційних рішень.
СРЗ. К.

11 тиждень

Л6. Позитивні та негативні ознаки державно-приватного партнерства. 
ПЗ6.2. Проекти державно-приватного партнерства в інфраструктурних галузях національного господарства.
СРЗ. К.

12 тиждень

ПЗ7.1. Державно-приватне партнерство і аутсорсинг в діяльності держави.
СРЗ. К.

13 тиждень

Л7. Сучасні особливості розвитку державно-приватних партнерств в Україні.
ПЗ7.2. Державно-приватне партнерство і аутсорсинг в діяльності держави.
СРЗ. К.

14 тиждень

ПЗ8.1 Сучасні особливості розвитку державно-приватних партнерств в Україні.
СРЗ. К.

15 тиждень

Л8. Поняття і сфери застосування аутсорсингу. Вида та сфери застосування аутсорсингу.
ПЗ8.2 Сучасні особливості розвитку державно-приватних партнерств в Україні.
МКР2.
СРЗ. К.

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота. 

Мета курсової роботи:

набуття та поглиблення знань щодо розробки інноваційної політики підприємства, методів аналізу та планування процесу розробки і впровадження інновацій, економічного обґрунтування доцільності впровадження інноваційного проекту; 
виконання курсової роботи повинно забезпечити самостійну роботу здобувача над поглибленням знань щодо інноваційної спрямованості стратегії й тактики розвитку підприємства, розробки його інноваційної політики, видів інновацій та організаційних форм інноваційної діяльності, методів їх створення і способів фінансування, методів оцінки ефективності впровадження інновацій, а також повинно забезпечити широке використання студентом довідкової та навчальної літератури, навчити самостійно робити аналіз інноваційної пропозиції та висновки на його основі. 

1 тиждень
Видача завдання

2 – 3 тижні
Опрацювання літератури з теми курсової роботи. Здійснюється пошук і добір потрібної наукової інформації, робиться вибір інноваційного проекту. Виконується розрахунок трудомісткості конструкторської підготовки виробництва щодо втілення інноваційного проекту на виробництві.

4 – 5 тижні
Виконується визначення витрат на конструкторсько-технологічну підготовку виробництва інноваційного продукту.

6 - 8 тижні
Виконується розрахунок вартісної оцінки витрат інноваційного проекту.

9 – 11 тижні
Визначаються основні показники ефективності інноваційного проекту.

12 тиждень
Визначення вартості ліцензії інноваційного проекту.

13 – 14 тижні
Захист курсової роботи

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 8 годин;
2) підготовка до практичних занять – 30 годин;
3) виконання курсової роботи – 30 годин;
4) підготовка до екзамену – 21 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи .

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання кожної модульної роботи становить Модульна робота складається з теоретичної частини (30 тестових завдань). Правильна відповідь на 30 тестових запитань оцінюється максимум у 30 балів, кожна вірна відповідь оцінюється у 1 бал.

Модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

ПЗ1-ПЗ8. Накопичувальна оцінка – 20 балів.
Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень).
 
Семестровий модуль № 2

ПЗ9-ПЗ15. Накопичувальна оцінка – 20 балів.
Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та тестові завдання (10 тестів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.